fredriq
Olika
2 december 2010
· 907 Inlägg
Det är betydligt svårare att återmontera motorn med växellådan monterad på motorn, om det ens går.
Sotningssats? Innehåller den ny toppackning och ny grenrörspackning etc tycker jag det är bortkastade pengar, varför riva något som fungerar?
Är det värt flera veckor/månaders fördröjning bara för lite färg på motorn, finns det inte viktigare saker att prioritera på bilen för att få den rullande?
Toppackningen orkar med ganska länge även om du trimmar lätt och inte laddar massor, enbart trimchip utan byte av MAP-sensor så får man 1 bars laddtryck.
Att åka gammal Audi innebär alltid en massa skruvande, ju mera saker det finns, ju mera är det ju som krånglar, bara att acceptera eller byta till nyare/enklare bil...
Även om du river ur motorn och byter sotningssats etc så finns det alltid annat som kan gå sönder istället, min 20V står still i väntan på ett nytt drev till fördelaren, mitt i bästa quattrovädret...
Jippen skrev:
hej hej!
Tänkte göra en liten läges update.
Kan börja med att säga att motorn går igång på startgas och har kommit fram till att det kan ha nåt att göra med spridarna eftersom den pumpar fram bensin till efter filtret (ska bytas i vilket fall) så får göra en lite fel sökning på det.
Sen ska jag fixa kopplingsröret imorn i skolan hade jag tänkt.
FRÅGA!
Funderar på att ta ur motorn eftersom växellådan är inte uppe än, så då skulle det bli en klick färg och en sotningssats och en uppfräschning av motorrummet.
Det som jag tänker är att det är nog lika bra att göra det så man inte åker på nåt sen när man använder bilen och med tanke att den har vart stilla i fyra år, sen också att det är lite lättare att få ur den och sen kanske lättare att få i växellådan.
Så vad tycker ni? att göra det eller skita i det??
Vi hörs
Mvh Jesper
Mvh
Fredrik