Pigg sportbil i 70.000-90.000 kr, vilken?

IceEyes Varningar: För många..
1 oktober 2010 · 2 552 Inlägg

En opraktisk bil med begränsad komfort. Gärna bakhjulsdriven samt en- eller tvåsitsig men det kan man tänja lite på. Den bör även vara konstruerad för aktiv körning och besitta stabil väghållning samt ha lite effekt under huven m.m


Bilar som Subaru Impreza och Mitsubisho EVO faller enligt mig in i kategorin Civiliserade rallybilar.

BMW E36 M3, Mercedes C36 AMG och Saab 9-3 Viggen skulle jag placera i facket Kryddade Svensson-bilar.

BMW Z3 skulle jag däremot klassa som Sportbil.


Nu blev det säkert en massa fel i inlägget men kl är tio i fyra och hjärnan fungerar därefter, ha överseénde wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
viccoA
1 oktober 2010 · 3 109 Inlägg

IceEyes skrev:
BMW Z3 skulle jag däremot klassa som Sportbil.

Jag skulle inte klassa en Z3 1.9 som sportbil, inte en Porsche Boxster heller för den delen. De faller i facket posör- och hårfrisörskebilar wink

Min Z3M testades mot Corvette, Ferrari, Maserati, Porsche och Lambo när den var ny så då känns det som att den tillhör sportbilsligan. (Man har dessutom knappt någon bakåtsikt efter 180 eftersom det vibrerar i speglarna, inga elektroniska hjälpsystem mer än ABS, inte överdrivet mycket isolering osv)

big_smile

Eddy Galen, inte dum.
1 oktober 2010 · 1 324 Inlägg

viccoA skrev:

IceEyes skrev:
BMW Z3 skulle jag däremot klassa som Sportbil.

Jag skulle inte klassa en Z3 1.9 som sportbil, inte en Porsche Boxster heller för den delen. De faller i facket posör- och hårfrisörskebilar wink

Min Z3M testades mot Corvette, Ferrari, Maserati, Porsche och Lambo när den var ny så då känns det som att den tillhör sportbilsligan. (Man har dessutom knappt någon bakåtsikt efter 180 eftersom det vibrerar i speglarna, inga elektroniska hjälpsystem mer än ABS, inte överdrivet mycket isolering osv)

big_smile

Själv anser jag att Ferarri, Porchse O.S.V är Superbilar.

Sportbilar är Måste vara bakhjulsdrivna med vissa undantag till 4hjulsdrift, ganska små, väga ganska lite.

Finns undantag för framghjulsdrivna bilar också, t.ex. Fiat Coupé. kanske inte Peugeot RCZ, Det är en poserbil. Jag skulle dock inte räkna en Volvo T5 AWD som en sportbil, mer en Sportig familjebil.

hardrox
1 oktober 2010 · 731 Inlägg

Jag tolkar sportbil som någon du inte tänkt använda för dagligt bruk. Då anser jag kanske att m3 inte är det bästa alternativet. Något med turbo och bra trimvänlighet + delar. 200sx s14 ? Är inte stabilaste som bruks men för sportbil är det klart ett alternativ.

Audi RS3 (2018)
Tom Darth Vader
1 oktober 2010 · 1 644 Inlägg

Skadad som man är så är en Rx-7a en väldigt rolig bil, 255hk original på knappt 1300kg. Tyvärr behåller jag nog inte den jag har sålänge till p.g.a andra planer. Men det är väldigt troligt att jag en gång skaffar en till smile

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
camaro67 Meister
1 oktober 2010 · 6 763 Inlägg

200sx s14 helt klart. Köper du en s14a får du ju en jävligt snygg bil. Och de har inte problem med vevlagrras som s13 har. Trim och väghållning finns hur mycket som helst om du skulle vilja bygga vidare

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
LeafBox Lat Perfektionist
1 oktober 2010 · 6 359 Inlägg

Hallå, vad är det med folk här?

Audi S2 såklart big_smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Sam1r
1 oktober 2010 · 485 Inlägg

Honda civic type r  smile

Jimmylainen
1 oktober 2010 · 420 Inlägg

Som ovan!

Woojen
1 oktober 2010 · 1 101 Inlägg

Toyota MR2 Med sin mittmonterade motor osv för 90:000 får den en RIKTIGT fräsch mr2 turbo smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Subaru Impreza "ost" (2000)
frostyman
1 oktober 2010 · 120 Inlägg

Kan man med att sitta på fel sida, samt överleva med lite färre hästar.. ja då tror jag att detta kan vara sportbilen som ger tillbaka mest känsla för pengarna.

http://pistonheads.com/sales/list.asp?s … =q&pc=

Senast redigerat av frostyman (1 oktober 2010)

Saab 9-5 (1999)
Porsche 996 Turbo "Europipe Stage 2L" (2001)
Volvo_v70_
1 oktober 2010 · 87 Inlägg

bilen ska användas till ochfrån jobbet och samtidigt kunna köras på  landsvägsmile

snabb snabbare snömannen
shogun
1 oktober 2010 · 2 117 Inlägg

Volvo_v70_ skrev:
bilen ska användas till ochfrån jobbet och samtidigt kunna köras på  landsvägsmile

Jaha...då faller denna bort om du ska ha den som vardagsbil lol

http://www.youtube.com/watch?v=bx4l1hbb9HU

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
volvo_240_tic ingen aning
1 oktober 2010 · 687 Inlägg

en lagom trimad s4 skulle jag satsa på.. det du sparar på bilen i sig istället för att ta en dyrare, kan su tanka i sen i stället..

även zebran har sina fläckar
Volvo_v70_
1 oktober 2010 · 87 Inlägg

inte för låg bara.. tråkigt  men så är det:(

snabb snabbare snömannen
RobertS
1 oktober 2010 · 71 Inlägg

Amor_Vincit_Omnia skrev:

RobertS skrev:

Amor_Vincit_Omnia skrev:
Bmw 850

För det första är det en gt-vagn, sedan väger den snudd på två ton. Du får gärna motivera var sportbilsdelen kommer in men fram till dess hävdar jag att det är en gt-vagn och inget annat.

Mvh

Men du kan ju iaf ta och motivera 928:an med tanke på att det är en Grand-tourer precis som 850:in jag föreslog. smile

Hmm, är du säker på att jag verkligen skrev 928? roll

Jag medger att jag sköt mig lite i foten där.. wink

_night_stalker_ 220 pounds of crazy
1 oktober 2010 · 1 418 Inlägg

Alla verkar ha glömt bort att Chevrolet Corvette finns. En bil som för vettiga pengar knäcker de mesta. Bra effekt, bra väghållning, bekväma, bra prestanda.

Sen finns även Camaro Z28 93-02. Camaron är något mer civiliserad än Corvetten och har ett baksäte (dock mkt litet) och ett litet lastutrymme. 93-97 har en LT1 gjutjärns V8 på 5,7 liter som ger 300hk. 98-02 har en LS-1 motor, en 5,7 liters aulminium motor som ger runt 330hk. LS-1 motorn är samma motor som sitter monterad i Corvette C5.

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 oktober 2010 · 14 054 Inlägg

_night_stalker_ skrev:
Alla verkar ha glömt bort att Chevrolet Corvette finns. En bil som för vettiga pengar knäcker de mesta. Bra effekt, bra väghållning, bekväma, bra prestanda.

Sen finns även Camaro Z28 93-02. Camaron är något mer civiliserad än Corvetten och har ett baksäte (dock mkt litet) och ett litet lastutrymme. 93-97 har en LT1 gjutjärns V8 på 5,7 liter som ger 300hk. 98-02 har en LS-1 motor, en 5,7 liters aulminium motor som ger runt 330hk. LS-1 motorn är samma motor som sitter monterad i Corvette C5.

Det är häftigt att köra Vette....nästan som en gokart!!!! Mycket körglädje för en hyffsat låg penning!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
1 oktober 2010 · 1 418 Inlägg

Vettemannen skrev:

_night_stalker_ skrev:
Alla verkar ha glömt bort att Chevrolet Corvette finns. En bil som för vettiga pengar knäcker de mesta. Bra effekt, bra väghållning, bekväma, bra prestanda.

Sen finns även Camaro Z28 93-02. Camaron är något mer civiliserad än Corvetten och har ett baksäte (dock mkt litet) och ett litet lastutrymme. 93-97 har en LT1 gjutjärns V8 på 5,7 liter som ger 300hk. 98-02 har en LS-1 motor, en 5,7 liters aulminium motor som ger runt 330hk. LS-1 motorn är samma motor som sitter monterad i Corvette C5.

Det är häftigt att köra Vette....nästan som en gokart!!!! Mycket körglädje för en hyffsat låg penning!!!

/Benny

Jo, en Corvette är i mina ögom helst klart den bästa sportbil som finns, visst kanske inte bäst på allt men för de pris dom kostar att köpa nya å att dom konkurerar med ferarri, lamborghini och alla dom andra stora märkena och dänger många av dom gör dom i mina ögon till den optimala sportbilen.

Ledsen för offtopic.

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang