1800:- böter, fortkörning på CYKEL

Feffy
7 juli 2006 · 231 Inlägg

ironhead skrev:
rullator då om vi nu ska va jävliga det ärväll en fordon det också en sån där som man kan stå på hehe

Finns nog regler på hur fort sådana får gå de med. Nu ska det ju då tillägas att de flesta rullatorer ges till sådana som inte kan ta sig fram själva genom att gå och i många fall har de bristfälliga kunskaper i hur man visar hänsyn, men regler borde det finnas.

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul
ironhead volvoraggare
7 juli 2006 · 4 776 Inlägg

ska vi bötfälla alla gubar och tanter som har rullator och stapplar på i över 20 kmh eller

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
ironhead volvoraggare
7 juli 2006 · 4 776 Inlägg

volvo__mannen skrev:

ironhead skrev:
kan ge mig fan på att man snart ska ha hjälm i bilen också då behövs inte airbag i varje fall

jo, det blir nog så.
man kan ju undra vart vi är på väg...

det kommer bara bli värre om makthavarna får bestämma blir bara värre och värre och det finns ju ännu värre man kan åka fast för gångfylla också löjligt ju nu får det fan va slut på dessa fasoner gör nåt åt dom riktiga kriminella och låt oss småbrottslingar vara i fred

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
perpelle
7 juli 2006 ·

dekoj skrev:
en trafikpolis är den värsta människan som vandrar i vårt avlånga land. deras uppgift är inte att upprättahålla ett lagligt och funderande samhälle, deras uppgift är att bötfälla laglydiga människor som bara blir förbannade på hela polisorganet och tappar förtroendet.
jag hatar trafikpoliser!

Tänk först, skriv sen.
Tänk dej om vi tar bort alla trafikpoliser samt resten av alla vanliga poliser (ditt snack om organ) så kan du väl börja tänka på vad som kommer hända.
Ren horseshit att säga att poliser är skit bara för att enstaka personer har bötfällt fel. Vadå dra alla över en kant.

Markus_C Kart & Mätningstekniker
9 juli 2006 · 701 Inlägg

parayaCar skrev:
sant, det blir ju bara 21.6 km/h sad

Nix 19,6 ((60/11)*(3,6))

Aga_Diff Bärs!
13 juli 2006 · 3 456 Inlägg

MrC skrev:
Tycker det är bra ja.....dom som vill dricka sprit och köra bil samtidigt vill vara ifred

Javisst, utmärkt!

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
jensonnn
14 juli 2006 · 180 Inlägg

GT90 skrev:
Har en kompis som blåste in i sidan på en piketbuss när han kom farande med en cykel (snodd desutom i ungdomens galna dagar) hehe

hahaha lol   skulle man ju nästan velat sett ju tongue  big_smile

trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!
dett_tomas Väktare
23 juli 2006 · 10 Inlägg

Feffy skrev:

ironhead skrev:
ni som läst körkortsboken finns det nånstans som säger att man inte får köra för fort med cykel jag har fan inte läst om det hehe

Hastighetsbegränsningarna gäller ALLA sorts fordon! Cykel = Fordon

Håller med Feffy!
Jag blev allafall lärd att hastighetsbegränsningen gäller alla trafikanter.
Och med trafikanter menas alla som uppehåller sig på vägen.
Men det är sant, vilken snut ställer sig och vinkar in en cykel???
De måste ha haft en ytterst spännande dag =s

camaro67 Meister
23 juli 2006 · 6 763 Inlägg

ironhead skrev:
ska vi bötfälla alla gubar och tanter som har rullator och stapplar på i över 20 kmh eller

när någon gör de så tycker jag att dom kan göra dopingtest på dom.. dom lär torska

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
carnageman Rallyförare
23 juli 2006 · 1 075 Inlägg

Ovanligt som satan att dom tillämpar sånna straff...
Men men, läser man lagtexten så är det lika olagligt att t.ex köra över ett övergångsställe med cykel som det är att köra över ett övergångsställe med bil.

Skadat värre är det iallafall det där med böterna, sanningen är den att poliserna knappast kunde inkassera några $$$$$ på pundarn du satt på, det va därför det tog tid.
Det dom tjänar pengar på är det dom prioriterar högst!

Bye bye

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
FreddeK
23 juli 2006 ·

hehe cykel är ju ett fortskaffningsmedel så det räknas precis som bilen...sen tror jag att krockar man med cykel i 48 km/h lär det gå riktigt illa!! så inge fel av poliserna att ge böter tycker jag men visst borde dom prioritera andra viktigare saker såsom våldtäkter, mord, våld etc....

Phaetoon
24 juli 2006 · 8 156 Inlägg

Du vill inte krocka om du cyklar i den hastigheten...
Höll på att smälla med en bil i förrgår (med min cykel)
Personen ifråga bromsade in precis framför mig för att bromsa ner till 50km/h (sen ner till 30km/h). Blev ganska så sur över att behöva lägga mig på bromsen. Fast det är klart. Man ska ju ta det lugnt framför skolor, även om det är sommar...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
BERNI
26 juli 2006 · 252 Inlägg

JapMax skrev:
Som sagt, 48 på cykel? Då pumpa han på ganska bra va

Jag har åkt 72 på min tävlingsracer för en brant lång backe o då började framhjulet woobla.. som en liten parantes smile

I tour de france kommer de upp i hastigheter närmare 120Km/h i nerförsbackarna, har man en tillräckligt styv ram så wobblar inte hjulen, min kollega här på jobbet har cyklat i 73 km/h (han är elitcyklist) under en längre sträcka under en tävling.

Got vtec?
Honda S2000 "Den röda." (2003)
Phaetoon
26 juli 2006 · 8 156 Inlägg

BERNI skrev:

JapMax skrev:
Som sagt, 48 på cykel? Då pumpa han på ganska bra va

Jag har åkt 72 på min tävlingsracer för en brant lång backe o då började framhjulet woobla.. som en liten parantes smile

I tour de france kommer de upp i hastigheter närmare 120Km/h i nerförsbackarna, har man en tillräckligt styv ram så wobblar inte hjulen, min kollega här på jobbet har cyklat i 73 km/h (han är elitcyklist) under en längre sträcka under en tävling.

Dom kör ju i alperna ju. Har man sen en vettig racing-cykel så kan man ju lätt cykla 20km/h snabbare jämfört med en vanlig...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
FireTraXX DFFL
26 juli 2006 · 9 020 Inlägg

Ifall polisen stått på vägen jag körde i söndags så hade jag blivit av me körkortet och min kompis hade aldrig fått det:p han hankade på mig i 108km/h med en damcykel (70-väg) så styret blev snett och två ekrar small:P han släppte när det gick så fort för att han sögs in till bilen av vakumet som blir då...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Mäki Långsam Perfektionist
26 juli 2006 · 4 800 Inlägg

hahah fyfan vad äckligt, tongue

kan bara tänka mig tour de france cyklisterna komma å pressa cyklarna på en raka å dinn kompis kommer där på damcykeln å susar förbi dom om han precis släppt bilen eller nå ^^

Senast redigerat av Mäki (26 juli 2006)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
26 juli 2006 · 1 660 Inlägg

Mäki skrev:
hahah fyfan vad äckligt, tongue

kan bara tänka mig tour de france cyklisterna komma å pressa cyklarna på en raka å dinn kompis kommer där på damcykeln å susar förbi dom om han precis släppt bilen eller nå ^^

Det skulla vara macho!! Hehe

Danijel
8 augusti 2006 · 237 Inlägg

Feffy skrev:

SLIMPA skrev:

Feffy skrev:

Hastighetsbegränsningarna gäller ALLA sorts fordon! Cykel = Fordon

Rollerblades?

Ja även det och skateboard, sparkcykel m.m. På cykelvägar gäller det 15km/h.

Om man springer på gågata då?

[img]http://www.danasoft.com/sig/Danijel51558.jpg[/img]
horsekiller
8 augusti 2006 · 747 Inlägg

Va fan är världen på väg??? Polisen ta cyklister medans de bara står o inte gö något när folk bli våldtagna och all sån skit...

Älgahäng Räjsing Club
Volvo 960 3.0 "Bec.ka" (1996)
Volvo 240 V8 "Alkoholisten" (1977)
FugitivE BMW Power
8 augusti 2006 · 2 362 Inlägg

makeupdude skrev:

Feffy skrev:

SLIMPA skrev:

Rollerblades?

Ja även det och skateboard, sparkcykel m.m. På cykelvägar gäller det 15km/h.

Om man springer på gågata då?

Dina fötter är ändå inget fordon?

BMW, bogsering med wire :/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang