Nu man lite tid efter allt firande de senaste veckorna...
Så nu tänkte jag skriva en kommentar om vad som hände sedan.
Fick ett tips om att jag kunde börja med att uppgradera ECM programvaran. Detta skulle ändå göras om man bytte LMM, och han som tipsade verkade vagt mena på att det kunde räcka med detta... Jag beställde tid på volvo någon dag innan körförbud, det drog ut på tiden med allt det här att bestämma vad jag skulle göra för något med bilen...
Det kostade 300 kr och gick ganska sanbbt. De raderade även felkoden, och sedan åkte jag direkt till bilprovningen. Så då fick jag iaf igenom bilen.
Jag trodde däremot inte att det skulle hjälpa på lång sikt. Men sedan dess har inte kontrollampan tänts ngt mer, och den går bra, stabilare på tomgång mm. Hittade senare ngt på nätet om att den felkoden jag fått har tagits bort i den nya ECMprogramvaran, vilket låter lite märkligt...
Det där med att den inte vill starta vid tom tank har jag inte märkt av på sistone, men vi kanske har tankat den tidigare

Ja, nu vet ni att jag är nöjd som skippade att byta en fungerande lmm, vilket verkstan sa till mig att göra. Nu är det stötdämparen på andrabilen som behöver bytas... Där finns inga tecken på att den egentligen fungerar. ;-) Fast bilprovningen missade nog det helt...
Ha det! Och stort tack för alla svar jag fick!
/Rangeboy