2898
Sök

Audi 2,3 1992 med täning/givare/brensle fel vet ej vad

4 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
en 2,3 92 som bara krånglar för mig.går som den ska på tomgång å då man gasar upp den.kör jag den då rycker den å hackar på låga varv.men på höga varv går den som den ska göra....sad.....suck
Senast redigerat av kneteson (13 november 2010)

...has left the building...
4 474 Inlägg
13 november 2010
Börja med service i form av nya stift,rotor,fördelarlock samt kanske-kanske ny tändspole...Kontrollera även tändkablarnas skick. Nu vet jag inte om en Ådi -92 har fördelare, har den inte det utan du har en separat spole till varje cylinder så är det spolarna du skall misstänka...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

4 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
allt är bytt å det är en fördelare på den

4 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
har kört audi i 6 år å inga motor problem alls .nu är det bara problem det är 3 bilen sen juni den 1 skar å den va det nya filter & olja+stift 2 bilen krockade jag inte mitt fel och det är 2,0 dom första 2 bilarna.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 november 2010
Låter på din beskrivning att den går bra på tomgång och under acceleration, men inte under jämn belastning på låga varv?

Hur är det med lambdasonden? Kollat efter läckage i vakumslangar?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

4 Inlägg
26 januari 2011
Trådstartare
hejsan någon som vet vad ersättnigs relät till bränslepumpen har för nytt nummer orginal så är det 208.med jord 30,87,87A,86....tack på förhand..glömde det är juh en audi avant 2,3 1992
Senast redigerat av kneteson (26 januari 2011)

Sök