4841
Sök

ä

739 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
lås
Senast redigerat av vofloo (6 december 2010)

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
13 november 2010
Har du kollat det jag sa? Är det kallstartspridare på "nya" motorn?

739 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
Marcus_89 skrev:

sitter i boxen , lmm är det inget fel på samt lamda , har bytt bränsletrycksregulator , org dump sitter där allt är helt orginal!

P o r s c h e
1 700 Inlägg
13 november 2010
vofloo skrev:
Marcus_89 skrev:

sitter i boxen , lmm är det inget fel på samt lamda , har bytt bränsletrycksregulator , org dump sitter där allt är helt orginal!

Fortfarande samma fråga, sitter det en kallstartspridare på nya motorn? En trasig sådan kan dränka motorn om den vill det.

739 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
kallstartspriade satt endast på b230f motorn kontakten ligger löst under insuget , kallstarten sitter i dem 4 spridarna isl på 940s

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
13 november 2010
-93 ändrade dom på det, innan satt det en kallstartspridare i insuget på undersidan. Sen blev det en inbyggd funktion i boxen

1 008 Inlägg
13 november 2010
Jag svarar här i tråden istället för PM:et.
Du skriver att det inte är något fel på sonden och lmm, hur kom du fram till detta? är dom uppmätta med godkända värden och sondens spänning pendlar som den ska?
Inga förväxlade kontaktstycken mellan tempgivare och knacksensor? vit=temp, knack = svart
Är eventuella skarvar på lmm sladdarna checkade och Ok ?
Kollat så kamremsinställningen så den inte står 1 kugg fel eller så?

739 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
240bns skrev:
Du skriver att det inte är något fel på sonden och lmm, hur kom du fram till detta? är dom uppmätta med godkända värden och sondens spänning pendlar som den ska?
Inga förväxlade kontaktstycken mellan tempgivare och knacksensor? vit=temp, knack = svart

allt detta är kollat men sonden hade vi en helt ny visstden kan vara sönder den med men satta i min gamla från min f motor och en fult fungerande lmm allt fungerande när jag hade det i f motorn somsakt då ta man det som om det fungera som de ska

men motstånden dem ska ha grönvit kabel?

1 008 Inlägg
13 november 2010
Man brukar normalt koppla in motstånden på Plus-ledningarna (Orange)
grön-vit är mellan spridarna och bränsleboxens spridarutgång, men det Borde inte spela någon roll om man kopplar motståndena på minus eller plus-sidan,bara dom finns där.

De tre sista frågorna i mitt förra inlägg då?

739 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
240bns skrev:

somsakt jag kör just nu med orginal bränslebox från f motorn där går motorn som den ska bara att tomgången ligger på 1500 "förstoraspridare" skulle jag tro då laddar bara 0,2 för att undvika spikningar starta lätt med detta

men stoppa jag i 940ft box så starta den men håller inte tomgång gasar man upp den o släpper så dör den på tomgång igen osv sad

P o r s c h e
1 700 Inlägg
13 november 2010
När satte du i spridarmotstånden? Låter annars som att bränsleboxen från turbon kanske är bränd, eftersom den går relativt bra med en vanlig f-box.

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
13 november 2010
Du hade ju startspridare på dom gamla motor, inte råkat stoppa i fel kontaktstycke till den och tempgivarn till boxen? Är lätt hänt. Som 240bns skrev är alla skarvar ok? Vad får du för värde om du mäter lambdan?

739 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
När satte du i spridarmotstånden? Låter annars som att bränsleboxen från turbon kanske är bränd, eftersom den går relativt bra med en vanlig f-box.

boxen kan va bränd men jag har tästat 2 boxar till, samma skit med alla!  bilen hoppa igång sen dör + att den bara sura ner bilen som in i helvete ryker svart när den kommer igång

sen sätter jag i sugboxen så är bilen sur men går igång efter ett tag tuggande

givara osv sitter på sin platts

nästan bud på att lägga i F motorn igen

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
13 november 2010
Vad är det för nummer på ft-boxarna du har?

739 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
Marcus_89 skrev:
Vad är det för nummer på ft-boxarna du har?

det vet jag inte :p de är ju något som inte stämmer fan blir helt cp höjde laddet till 0.7 nu med sug boxen

739 Inlägg
20 november 2010
Trådstartare
hjälp är jag tacksamm för!

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
20 november 2010
felkoder?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

739 Inlägg
20 november 2010
Trådstartare
NITROUS skrev:
felkoder?

just nu kör jag med sug boxen för annars dricker den som in i helv.....  jag får väl tanka den o stoppa i vanliga ftboxen och köra dock dricker den minst 3liter milen :S

P o r s c h e
1 700 Inlägg
20 november 2010
vofloo skrev:
NITROUS skrev:
felkoder?

just nu kör jag med sug boxen för annars dricker den som in i helv.....  jag får väl tanka den o stoppa i vanliga ftboxen och köra dock dricker den minst 3liter milen :S

Fortfarande, har du kollat felkoder? Kan avslöja en hel del

739 Inlägg
20 november 2010
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
vofloo skrev:
NITROUS skrev:
felkoder?

Fortfarande, har du kollat felkoder? Kan avslöja en hel del

som jag skrev jag får tanka och sen stoppa i boxen o sen se vad jag får för några

Sök