Saab 9000 aero med lagomt mkt motor och chassi som ständigt uppgraderas för bättre väghållning. Projektet är inspirerat av 90 talets Supertouring bilar som bland annat kördes i BTCC
De kan man tro men inte de. Behöver ju egentligen inte större bromsar bak men måste ju bytta om ja ska regga som ombyggt fordon. De är 9-3ss ok och mazda 6 bakskivor.
Hur och var reggar du om om ombyggt fordon? Är det en dyr historia ?
Först måste man göra en sfro besiktning där dom kollar igenom att allt man byggt om verkar ok och säkert sen efter de gör man en reggbesiktning hos bilprovningen så dom kan regga in den som ombyggt fordon å skriva i papprena va som är ändrat. Och jo de kostar lite å regga om men de kan de va värt när man byggt om så pass mkt som ja så de är helt omöjligt å få igenom den annars om man inte byter ut typ halva bilen
Okej Men vad är det man får ut av att ta bort acn?
Jag tog bort den av flera anledningar, bygger ju som sagt en banbil så vill ju ha den så lätt som möjligt å hela ventilationspaketet med ac å allt väger nog 20-25kg om inte mer sen vart de mkt bättre utrymme i motorrummet när ac pump å kylare är borta samt motorn slipper dra runt pumpen så kanske vinner nån hk på de också
Jo har tagit bort allt som har med ventilation att göra å byggt ett eget litet lätt fläktsystem istället
Datafläktar? Kompisen har gjort samma sak på sin men jag har inte orkat...sedan vill jag ha kvar ACC-styrningen och panelen
Datafläktar va ju smart! tänkte ja inte på Nä jag köpte en motorrumsfläkt för båtar på biltema. Du skulle spara mkt vikt på att ta bort ac å ventilationen
Nu sitter de iaf en motor å växellåda i min bil igen fast motorn är inte riktigt helt komplett än..
Igår varde dags för edps i piteå igen. Hade inge planer på att sätta några supertider men hoppades iaf på att putsa mitt pb. Vart 3 repor totalt å i 3e repan fick jag riktigt mkt hjulstuds så valde då att sluta köra för att slippa köra sönder å inte ta mig hem för egen maskin.
Vart iaf lite bättre slutfart än förra året 188km/h vilket ja tycker är helt ok Tiden 13,7 behöver vi däremot inte nämna så mkt om
Fast nu är ju inte bilen byggd för 402m å jag är ju mer för att svänga så är väl inget att skämmas över
Film från andra repan då ja testa starta på 2an vilket inte va nån höjdare, spinner lite gör de ju iaf när väl laddet kommer
Kom då både först å sist i FWD överladd så vart en pokal iaf :applause:
Som sagt bilen lever igen, riktigt kul att komma ut å få köra med den
La upp ett filmklipp tidigare från första provturen som ja kanske skulle lägga upp här med om de nu fortfarande finns nå intresse för de här projektet?
Lite bilder också
Blir lite bromsdamm i fälgarna när man har bromskylning^^
Som sagt bilen lever igen, riktigt kul att komma ut å få köra med den
La upp ett filmklipp tidigare från första provturen som ja kanske skulle lägga upp här med om de nu fortfarande finns nå intresse för de här projektet?
Helt klart att det fortfarande finns intresse för bilen! Den är galet fin, kan förstå att det är skön att få ut den igen Snart är jag tillbaka i Norrland för att fortsätta med min 9000 Aero oxå
Helt klart att det fortfarande finns intresse för bilen! Den är galet fin, kan förstå att det är skön att få ut den igen Snart är jag tillbaka i Norrland för att fortsätta med min 9000 Aero oxå
Okej får väl testa å uppdatera lite i fortsättningen å se då Har varit ut i veckan å kört några mil till. funkar riktigt bra fast måste ställa in framvagnen lite då de fattas grepp i fram. Hade också med mig systemkameran så kommer kanske upp lite bilder på bilen här senare idag
Tack! funderar på att sticka å köra lite kvällsmek nu när ja ändå inte har nå bättre för mig. (måste barata mig upp ur soffan som är sååå skön) å då blir de nog samtidigt att sticka ut å ta lite mer bilder så mkt roligareå ta bilder nu när ja har systemkamera så de blir lite kvalla på bilderna å man kan fixa lite mer med dom