2492
Sök

Stålmarcks Bmw E30 Goes M50 Turbo , Mappning avklarat!! 519hk 643nm! :D

Pedantisk Perfektionist
232 Inlägg
13 december 2010
Snyggt! smile

BMW/Alpina - Only the best is good enough

1 513 Inlägg
13 december 2010
RobinS2 skrev:
jajaj! ska skruvas dit så snart det går tongue

Ja allt tar sin tid men visst händer det grejer wink

jo de gör ju de å vad har man sj fått gjort sista veckan roll jo inte ett skit jag får nog fan komma bort å titta till er en kväll när du e i garaget

1 067 Inlägg
13 december 2010
Trådstartare
hehe nä ju de wink ska kalla dig för "stirret" hädanefter;) haha..
ja det får du gärna göra! från och med 1 jan så kommer bilen stå i min hemstad.. nu finns den 4 mil bort..Bygget kommer gå betydligt fortare så fort jag flyttat smile

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY

1 513 Inlägg
13 december 2010
RobinS2 skrev:
ja det får du gärna göra! från och med 1 jan så kommer bilen stå i min hemstad.. nu finns den 4 mil bort..Bygget kommer gå betydligt fortare så fort jag flyttat smile

ja blir väl fint de.. big_smile stirret jag har aldrig mycket att göra roll men du får mig aldrig stressad!!
Senast redigerat av evo_krolle (13 december 2010)

1 067 Inlägg
13 december 2010
Trådstartare
evo_krolle skrev:
RobinS2 skrev:

ja blir väl fint de.. big_smile stirret jag har aldrig mycket att göra roll men du får mig aldrig stressad!!

haha nä men du får mig stressad big_smile Man kanske borde ligga en update back hela tiden så att så fort du stirrar så kastar man upp nästa direkt cool

30 Inlägg
14 december 2010
Du skulle ha lyssnat på mig.. du kommer antagligen få ta bort hela paketet nu för att byta oljefilter:/
Istället för att bara skruva bort tps:en.
Vet iofs inte om det är annorlunda med s50:ns oljefilterhus mot m50:ns men jag har svårt att tro det, hoppas det funkar ändå!

1 067 Inlägg
14 december 2010
Trådstartare
_Kalle_ skrev:
Du skulle ha lyssnat på mig.. du kommer antagligen få ta bort hela paketet nu för att byta oljefilter:/
Istället för att bara skruva bort tps:en.
Vet iofs inte om det är annorlunda med s50:ns oljefilterhus mot m50:ns men jag har svårt att tro det, hoppas det funkar ändå!

Jo men då är det smidigare att lossa hela oljfilterhuset när man väll ska byta filter, det går på ett kick wink man skulle kunna göra om fästet sen så man skruvar den i den änden också men börjar nog såhär smile ska fixa filter innan insuget åker på smile

30 Inlägg
14 december 2010
Det är väl smidigare att släppa på två insexbultar och lossa tps-fästet än hela oljefilterhuset? tongue
Nu har du ju gjort sådär så vi får hoppas det fungerar, men det är dumt att krångla till det i onödan då du inte behöver köra med kamsynken då du antagligen lär köra wastefire i Ms:et.

1 067 Inlägg
14 december 2010
Trådstartare
Självklart är det lättare:p bara jag som drar mig för att göra om det igen! Men ska testa först, även om man tar av det fästet till tps givaren så sticker ju fortfarande den genomgående axeln till alla spjäll ut lika långt som som fästet gör! Den slutar ju precis insida av tps? Eller har jag fel?
Det där om wastefire vet jag inget om men krolle lär ju kunna svara på det? smile

1 513 Inlägg
14 december 2010
RobinS2 skrev:
Självklart är det lättare:p bara jag som drar mig för att göra om det igen! Men ska testa först, även om man tar av det fästet till tps givaren så sticker ju fortfarande den genomgående axeln till alla spjäll ut lika långt som som fästet gör! Den slutar ju precis insida av tps? Eller har jag fel?
Det där om wastefire vet jag inget om men krolle lär ju kunna svara på det? smile

behöver inte camsynk till weasted spark men bilen blir fan så mycket mer medgörlig när man ska starta! men sen när han tröttnat å vill ha riktiga grejor så han vill åka sekventiell tändning å insprutning så behövs den igen..

German Engineering
9 083 Inlägg
18 december 2010
Händer det nåt, Robin smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

23 Inlägg
21 december 2010
Kul projekt att följa!!

1 067 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
Nja vet inte vad jag ska svara på det! händer inte lika mkt som jag hade velat tongue senaste lördagen så var verkstan upptagen halva dagen så gick lite förlorad mecktid där...
Men ventilkåpan är på plats igen och det gick fritt från dreven sånn tur var big_smile Likadant plenum är påhängt igen och med mitt  lilla urhack gick också fritt och det ser faktiskt ut som det ska gå att få ner ett oljefilter där fast TPSgivarfästet är fastsvetsat..så ska ge det en chans o beställa ett oljefilter smile

Skulle hänga på M3lådan trodde jag men upptäckte att jag hade fel fäste till lådan roll..måste ha ett växellådsfäste från M20 så har någon ett sånt liggande så hör av er! smile

Sen har jag lagt mkt tid och energi på att hitta en garageplats som ligger närmare, har varit lite klydd med det men ser ut att kunna lösa sig men först siste januari.

Julen e här också o den drar med sig lite utgifter så har inte så mkt pengar över till några beställningar heller hmm Får bli lite småpill sålänge smile

Några bilder kan jag bjuda på i alla fall smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/1031664_92x3n6.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/1031665_61tf2i.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/1031666_lyvvo5.jpg
Näästan inga beställningar i alla fall wink Fick hem detta i brevlådan idag från Maxxtuning 3" Vband till turbon så nu kan man börja smida ihop downpipen sålänge i alla fall smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/1031668_x5jlpi.jpg
Var lite nyfiken på hur det komemr se ut med sidepipe så provpassa ett 4" Rör..Men lutar åt ett 3,5" endå smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/1031669_o50gi6.jpg
Senast redigerat av RobinS2 (21 december 2010)

230 Inlägg
21 december 2010
Fint med lite helbils-bilder smile Tack för besöket idag!

Livet är roligare när man ligger på ställ!
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE

German Engineering
9 083 Inlägg
26 december 2010
Schysta bilder, Robin big_smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

1 513 Inlägg
26 december 2010
tror jag har v-balk liggandes å fästen till m20 om du inte hittat.. kan jag sponsra med wink

1 067 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
Okej nä har faktiskt inte hittat en än:P okej tusentack! big_smile

För tillfället så sparas det pengar så händer inte så mkt på meckfronten just. Ska försöka komma ut där en dag o få ihop downpipen och avgasröret men som sagt kanske bäst att ha lådan på bilen så man får rätt lutning på motorn när man gör det smile så hade du kunnat fixa det krolle så hade det varit GULD!! big_smile

Blev även klart idag att vi ska hyra ett nytt garage väldigt nära där jag bor! Så det får vi tillgång till 1 februari smile så sen ska vi nog få fart på detta projektet igen! big_smile

1 513 Inlägg
26 december 2010
RobinS2 skrev:
Okej nä har faktiskt inte hittat en än:P okej tusentack! big_smile

För tillfället så sparas det pengar så händer inte så mkt på meckfronten just. Ska försöka komma ut där en dag o få ihop downpipen och avgasröret men som sagt kanske bäst att ha lådan på bilen så man får rätt lutning på motorn när man gör det smile så hade du kunnat fixa det krolle så hade det varit GULD!! big_smile

Blev även klart idag att vi ska hyra ett nytt garage väldigt nära där jag bor! Så det får vi tillgång till 1 februari smile så sen ska vi nog få fart på detta projektet igen! big_smile

kollar senare idag.. isåfall kan du komma förbi senare ikväll om du har tid å hämta det..

1 067 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
Grymt hörs sen! big_smile

1 067 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/1033387_bx9f83.jpg
Blev NGK BP7ES, nytt oljefilter, och en 3" flex inhandlat idag smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/1033388_5kz553.jpg
Även ett T-kors M12x1,5 som ska sitta på oljefilterhuset. kommer ta oljematning till turbo och oljetryck smile

Sök