hej har problem med min volvo 740 Turbo från 1987 har LH-jetronic 2.2 elsystem i bilen bilen får gnista och soppa men tänder helt fel kammen står rätt och jämn komp på alla cylindrarna. inga säkringar e sönder. så jag jag borgade felsöka boxarna i stället så såg jag skruvade i isär tändboxen som sitter under ratten och då såg lödningarna på vissa punkter brända ut och ett motstånd var bränt .. och tändboxen heter 0 261 201 012 och styrboxen vid förardörren heter 0 280 000 541 .. nu undrar jag om det går att ta en annan 740 tändbox som har 2.2 man kan testa med se om det är det hela stora felet ? hjälp! tacksam för svar!
vissa faller för grupptryck men jag faller för laddtryck!
Kolla dom större skrotarna. laga.se och lite sånt så kanske du hittar. Går motorn? Eller går den inte starta alls?
Ett vanligt fel ifall den inte startar men får gnista är att spridarrelät har gått sönder. Annars kanske det har blivit något fel på fördelarlocket. Ganska vanligt att packboxen går sönder så du får olja i fördelarlocket. Då kan ju tändningen bli väldigt konstig. Lätt att kolla men jävligt dålig arbetsställning... är nog det jobbigaste att skruva med på hela 740n.