2370
Sök

Volvo 740 Startar ej.

Mr Turbo
509 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
Hej hej. Behöver lite hjälp innan vinterbuset är slut!
Min Volvo 740 GLE-87  bara dog, stog och brummade fint på tomgång sen bara dog den och startar inte, allt verkar som vanligt när man vrider på nyckeln men hon går bara igång om man sprutar bränsle rakt in i förgasarn, har kollat batteriet, filtret i motor rummet, säkringar och kostat på nytt RELÄ.
Har inte heller hittat kabelbrott.

Vad ska jag göra? Hälsningar en olycklig (sladdsugen) sparv...

Turbo..Mr Turbo

4 261 Inlägg
9 december 2010
Blev så på min bil för någon månad sen, då var det bensinpumpen som hade gett upp. Har ju insprutning på min men du måste ju ha en bränsleledning som går in i förgasaren. Ta loss den och vrid på nyckeln och se hur mkt bensin det kmr. Ska vara som att öppna en kran typ.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
9 december 2010
Om det är en förgasarbil så låter ju soppapumpen som en trolig kandidat.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

26 Inlägg
9 december 2010
Vad är det för motor i den?

36 Inlägg
9 december 2010
hej, min 745a 89 med insprutningsmotor bara med startgas (men gick bra när den väl var igång) - jag bytte insputningsrelä/spridarrelä (sitter på expansionskärlet), kostar 50-lappen på skroten - och den funkade sen - så har du en insprutningsmotor och problemet bara är att den inte startar kan det ju vara värt att testa...

jag har också vart med om att den dött på tomgång och varit svårstartad pga dålig kontakt till luftmasemätaren
/p

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
9 december 2010
själva lumtmassemätaren i sig är ju inte ovanligt på insprutare. Läser man första inlägget måste det ju vara förgasare, hur sprutar man annars in bränsle för provstart???

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

402 Inlägg
10 december 2010
Hej, du skrev att du hade en 740 gle, är det bytt motor i den? För 740 gle innan 90 har inte förgasare, det sitter mekaniskt insprut på dom bilarna.
Men sitter det en förgasarmotor i så borde det sitta en bränslepump på blocket, kolla så den pumpar som den ska.

//Jocke
Senast redigerat av Hedlisch (10 december 2010)

Mr Turbo
509 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
Verkar vara bakre bränsle pumpen.  Har inhandlat en annan men tappat intresset pga ny bil.
Nån som e volvo sugen?

Turbo..Mr Turbo

Sök