2374
Sök

Angående: Karavan från Västerås(hälla) till Elmia 23aprill 2011

308 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
Hamilton skrev:
Vill ni ha tråden kvar så uppmanas ni att sluta chatta i tråden och sluta med off topic
CarpeDiem Tiden står i första inlägget.....

Mvh
Hamilton

Jag frågade inte om när vi skulle åka, för jag vet att det står kl. 07 i första inlägget. Jag frågade när det är samling. Så att man hinner ta en kaffe, snacka lite och allt annat på samlingsplatsen.

Men tack ändå smile

Vi har pratat om detta tidigare.
Som det står i första inlägget så kan jag ju inte sätta upp någon avgångs tid innan dom har bestämt någon tid för avfärd från mantorp.
Men  jag tror inte ddet kommer bli senare än klockan 07.00.
samling kommer bli ca 60-45 min innan avfärds tiden.
Senast redigerat av danielffs (12 februari 2011)

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
16 februari 2011
Kanske glider med oxå har inte bestämt mig än big_smile

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

TMR|Team Moisty Racing
454 Inlägg
16 februari 2011
härligt att det börjar fyllas på med bilar även här! big_smile
ses i norrköping!

TMR|Team Moisty Racing
Supra projekt:
PROJEKTTRÅDEN

111 Inlägg
18 februari 2011
Kommer nog till 95% joina smile Ska bara kolla upp vilka som ska åka med mig innan jag skriver upp mig smile

Allt är möjligt, även det omöjliga!

Tårtbitsracing
136 Inlägg
18 februari 2011
danielffs skrev:
Alex_M skrev:
Dom flesta västeråsare har som tradition att åka till elmia kl 07.00 påskafton från shell rocklunda. har väl vart så en 10 år om jag inte minns helt fel smile

Och så kommer även ske i år smile

Bara döda fiskar flyter med strömmen:)

Sedan ska vi inte åka  till Elmia utan vi ska förbi mantorp först och stråla samman med den stora karavanen.

Sen är väll shell inte så bra om man ska åka samordnat heller tycker jag, inte så stort,+ annan trafik,bökigtatt komma ut med många bilar samtidigt osv.
Sedan är det ingen sammanhållen karavan därifrån heller, folk sticker ivägen och buskör lite som dom vill.
Det här är en  anordnad karavan,vi kommer åka i ett samanhållet led hela vägen ned till mantorp.
Och därifrån kommer vi åka i ett jättestort samanhålllet led till elmia:D
Du är självklart också välkommen att åka med oss:)

URSÄKTA

va tvungen... men du läste inte alex inlägg alls va? .. i över 10 år har vi träffats på Shell o åkt ner i samlad trupp hela vägen med stopp utanför örebo o sen i motala.... så d är ingen sammanordnad karavan??

tlllåt mig skratta...

läste sen vidare, att folk ska ange regnummer?? tss.. de ser du väl på uppsamlingen vilka bilar som är med eller inte...
o vad d gör eller inte gör i trafiken på vägen ner är väl inte ditt ansvar..?
så om du tror att de sammanhållna leded fårn mantorp ner kommer va utan några som gasar o leker lite så har du ju hamnat i fel sällskap... är liksom d som gör d lite kul lolcool

bara kul o se hur vissa kan tänka...
Senast redigerat av Wolf_ (18 februari 2011)

/WOLF
Mazda RX-7

Unknown_Orebro
18 februari 2011
Wolf_ skrev:
några som gasar o leker lite så har du ju hamnat i fel sällskap... är liksom d som gör d lite kul lolcool

Hmmm "några som gasar och leker gör allt kul" hur är detta kul undrar jag? Vill man riskera sitt och andras liv bara för att man vill leka på vägarna? Jag ser inte det roliga i detta, men jag kanske inte är funtad som dig. Jag anser att en samlad karavan är en samlad karavan vill du leka åk ner själv då och låt oss andra som vill följa trafik reglerna göra det.

308 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
Wolf_ skrev:
danielffs skrev:
Alex_M skrev:
Dom flesta västeråsare har som tradition att åka till elmia kl 07.00 påskafton från shell rocklunda. har väl vart så en 10 år om jag inte minns helt fel smile

Sedan ska vi inte åka  till Elmia utan vi ska förbi mantorp först och stråla samman med den stora karavanen.

Sen är väll shell inte så bra om man ska åka samordnat heller tycker jag, inte så stort,+ annan trafik,bökigtatt komma ut med många bilar samtidigt osv.
Sedan är det ingen sammanhållen karavan därifrån heller, folk sticker ivägen och buskör lite som dom vill.
Det här är en  anordnad karavan,vi kommer åka i ett samanhållet led hela vägen ned till mantorp.

URSÄKTA

va tvungen... men du läste inte alex inlägg alls va? .. i över 10 år har vi träffats på Shell o åkt ner i samlad trupp hela vägen med stopp utanför örebo o sen i motala.... så d är ingen sammanordnad karavan??

tlllåt mig skratta...

läste sen vidare, att folk ska ange regnummer?? tss.. de ser du väl på uppsamlingen vilka bilar som är med eller inte...
så om du tror att de sammanhållna leded fårn mantorp ner kommer va utan några som gasar o leker lite så har du ju hamnat i fel sällskap... är liksom d som gör d lite kul lolcool

Jo det gjorde jag,men du verkade inte läst mitt.

Nej det är ingen samordnad karavan.
Om 30 buskörande bilar kör karavan och åker om varandra hipp som happ i roliga hastigheter vad händer då om någon bara glömmer att slänga ett öga i backspegeln en enda gång?

bara kul att sehur vissa kan tänka.

det kanske inte är mitt ansvar men av någon underlig anledning vill jag inte ha några olyckor.
och ja det kanske är jävligt kul attt köra fort men man får använda sitt omdöme,om man nu har nått:)
Sen kommer inte folk få delta som inte är anmälda och därmed har accepterat reglerna och givit ut sitt regnr, från mantorp då dvs:)

har du mer att komma med kan du ta det i min gästbok, moderatorerna goes bananas:)
Senast redigerat av danielffs (18 februari 2011)

First Class Racing Västerås
227 Inlägg
18 februari 2011
Wolf_ skrev:
danielffs skrev:
Alex_M skrev:

URSÄKTA

tlllåt mig skratta...

Kul att någon fixar med en karavan med regler som denna person vill ska följas. vill man inte följa med på dom. ja åk själv. men smutskasta inte den personen för att den vill ha lite regler !!... och vill tänka på andra i trafiken. varför ska man tillåtas att skratta åt det???
Jag skrattar iaf inte...

First Class Racing Västerås.
Fvk engineering. www.fvk-engineering.com
Däck Team Västerås www.dackteam.se/verkstader/vasteras
Min projekt tråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262748

Tårtbitsracing
136 Inlägg
18 februari 2011
Woodpecker skrev:
Wolf_ skrev:
några som gasar o leker lite så har du ju hamnat i fel sällskap... är liksom d som gör d lite kul lolcool

Hmmm "några som gasar och leker gör allt kul" hur är detta kul undrar jag? Vill man riskera sitt och andras liv bara för att man vill leka på vägarna? Jag ser inte det roliga i detta, men jag kanske inte är funtad som dig. Jag anser att en samlad karavan är en samlad karavan vill du leka åk ner själv då och låt oss andra som vill följa trafik reglerna göra det.

nej nu tog du ju meningen ur sammanhanget..
ja menar, tror du på fullaste allvar, i ett led, som nu verkar bli bilar från 4-5 städer.. att alla kommer hålla sina platser o inte gasa ut bilen nått? så ja mena... den logikten tror inte ja på... inte med tanke på hur bilintresserade ungdommar brukar köra

/WOLF
Mazda RX-7

Finntrollet
640 Inlägg
18 februari 2011
jag åker med denna karavanen då jag inte visste om att det fanns fler som ordnade något sådant.
såg inget här varjefall. smile

Jo vars.

Tårtbitsracing
136 Inlägg
18 februari 2011
_abrahamsson skrev:
Wolf_ skrev:
danielffs skrev:

URSÄKTA

tlllåt mig skratta...

Kul att någon fixar med en karavan med regler som denna person vill ska följas. vill man inte följa med på dom. ja åk själv. men smutskasta inte den personen för att den vill ha lite regler !!... och vill tänka på andra i trafiken. varför ska man tillåtas att skratta åt det???
Jag skrattar iaf inte...

john, jag tillät mig själv skratta åt att han inte tyckte "samlingen bilar" från Shell inte va en karavan...

samt åt hans tro att INGEN i den samlingen bilar kommer köra om nån o hålla på...

hoppas ni får en trevlig resa ner samt en bra o rolig tid på Elmia mässan... ja åker dock i den andra "inte karavanen"

/WOLF
Mazda RX-7

Tårtbitsracing
136 Inlägg
18 februari 2011
Dennan900GL skrev:
jag åker med denna karavanen då jag inte visste om att det fanns fler som ordnade något sådant.

ett kompisgäng från Station som under iaf 10 år har åkt ner, sen har ju nya tillkommit osv under åren men nä inte postat här, utan på vårat egna forum så ligger d en tråd varje år....

/WOLF
Mazda RX-7

First Class Racing Västerås
227 Inlägg
18 februari 2011
Wolf_ skrev:
Woodpecker skrev:
Wolf_ skrev:

nej nu tog du ju meningen ur sammanhanget..
ja menar, tror du på fullaste allvar, i ett led, som nu verkar bli bilar från 4-5 städer.. att alla kommer hålla sina platser o inte gasa ut bilen nått? så ja mena... den logikten tror inte ja på... inte med tanke på hur bilintresserade ungdommar brukar köra

Ja men man behöver inte håna killen som vill anordna något sådant. det tycker jag är fel!

Sen hur du och jag kör är vårat eget ansvar. jag vet hur jag är. jag kan ha svårt att inte låta bli att gasa lite. du är säkert lika så. men man behöver inte skratta åt en kille som vill dra ihop något. med sin ide bakom:)

First Class Racing Västerås.
Fvk engineering. www.fvk-engineering.com
Däck Team Västerås www.dackteam.se/verkstader/vasteras
Min projekt tråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262748

308 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
klart  någon säkert kommer missköta sig och köra om alla i 200knyck men det är de vi försöker få bort.
en karavan är inte rätt ställe att varva ur bilen på om man värdesätter sitt och andras liv.
Åker man här får man spara sig till A6=) Nu slutar vi fucka tråden tycker ja(;

242 Inlägg
18 februari 2011
Wolf_ skrev:
Dennan900GL skrev:

ett kompisgäng från Station som under iaf 10 år har åkt ner, sen har ju nya tillkommit osv under åren men nä inte postat här, utan på vårat egna forum så ligger d en tråd varje år....

Word på precis allt du skrivit. Jag avanmäler mig från karavanen och följer med "icke karavanen" istället. Fullt ös medvetslös. Sista inlägget i tråden, bye bye.

German Engineering
9 083 Inlägg
21 februari 2011
danielffs: Skulle du inte ta GTi:n?

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

308 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
danielffs: Skulle du inte ta GTi:n?

Jag hoppas på det, om jag kan:P

221 Inlägg
21 februari 2011
Det verkar bli en lyckad karavan.. Jag e garanterat på! wink

JDM
Ya hurr'd!!

308 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
Vi har nu passerat 100bilar  anmälda från mantorp! 200 nästa!

166 Inlägg
22 februari 2011
Jag är ev på jag med smile men återkommer med reg nr och det när jag vet säkert

Sök