2859
Sök

Volvo S70, Problem med kupéfläkt och "kontroll"

HaZ
90 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
Hej, jag har ett bekymmer som jag haft ett tag men det har inte stört så mycket egentligen. Fast nu börjar de gå mig på nerverna när det ätit upp tre kupéfläktar...

Min fläkt är på hela tiden, den går med andra ord inte stänga av ( bara när bilen är av ). Jag kan dra reglaget till fläkten fram och tillbaka hur mycket jag vill men den ändrar inte ändå. "farten" på fläkten kan variera lite till och från, ibland är det fullt ös och ibland lite mindre ös...

Nu undrar jag var problemet kan vara. Kollat säkringar i säkringsboxen och inte hittat något där... Någon som har en anning?
kan de räcka med att byta själva "enheten" för styrning av fläkt och temp. ?

Tacksam för svar.

High on diesel and gasoline
368 Inlägg
12 januari 2011
Min kusin har samma syndrom på sin s70, och vad jag minns han har sagt så är det panelen det är något vajsing med !

HaZ
90 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
Mog1 skrev:
Min kusin har samma syndrom på sin s70, och vad jag minns han har sagt så är det panelen det är något vajsing med !

Okeej, jo jag har fått för mig i att det är där problemet sitter också...

Någon som har en aning vad en ny ligger på för pris?

65 Inlägg
12 januari 2011
Jag hade samma problem på min V70 en gång, jag bytte fläktmotståndet (även kallat effektmotstånd) och det löste problemet för mig.

HaZ
90 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
TurboJonte81 skrev:
Jag hade samma problem på min V70 en gång, jag bytte fläktmotståndet (även kallat effektmotstånd) och det löste problemet för mig.

Okeej, det får jag ta å titta över då,
Tack för tipset smile

Tvivlare
2 266 Inlägg
12 januari 2011
Om motståndet är sönder ska du kunna stänga av fläkten med reglaget. Går inte de så skulle jag också vilja gissa på att reglaget hängt sig i fullfart smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Sök