Skulle Du köpt en m3 e46 eller supra?

attackhamster
12 april 2011 · 475 Inlägg

jag _TROR_ att M3an kommer ha bättre värde om ca 10år?

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor
Mazda RX-7 (1993)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
12 april 2011 · 14 066 Inlägg

Qziny skrev:
Hallooo där, nu är det så att jag tänkte skapa en diskussion med folket!  Någon krage som inte kan så mycket om dessa två bilar kanske även lär sig något när ni tar upp era fördelar respektive nackdelar med båda bilarna.

Vilken av dessa två bilar skulle ni vilja äga/äger ni(och isåfall varför)? (förutsagt att supran är bpu och har liiite mer effekt än beemern)
Vill man börja prata singelturbo så får man ha en 500hästars kompressormatad e46a som jämförelse. Då blir valet helt plötsligt ännu svårare!? eller?



Nu är detta som sagt en diskussion, inget köpråd, så ingen behöver klaga..

Välkomna in i diskussionen och kommentera gärna varför ni skulle välja resp. bil!!! big_smile

Vad är en "bpu" och vad är en "beemer"?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
12 april 2011 · 1 418 Inlägg

Vettemannen skrev:

Qziny skrev:
Hallooo där, nu är det så att jag tänkte skapa en diskussion med folket!  Någon krage som inte kan så mycket om dessa två bilar kanske även lär sig något när ni tar upp era fördelar respektive nackdelar med båda bilarna.

Vilken av dessa två bilar skulle ni vilja äga/äger ni(och isåfall varför)? (förutsagt att supran är bpu och har liiite mer effekt än beemern)
Vill man börja prata singelturbo så får man ha en 500hästars kompressormatad e46a som jämförelse. Då blir valet helt plötsligt ännu svårare!? eller?



Nu är detta som sagt en diskussion, inget köpråd, så ingen behöver klaga..

Välkomna in i diskussionen och kommentera gärna varför ni skulle välja resp. bil!!! big_smile

Vad är en "bpu" och vad är en "beemer"?

/Benny

tror att du kanske e lite ironisk men annars så:
BPU = Basic Preformance Upgrade
Beemer = BMW

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
wallingstam
12 april 2011 · 474 Inlägg

För att spinna vidare på BPU så är det alltså basic performance upgrade som sagt...
Det är ett mycket vanligt "trim-steg" till supran då man uppgraderar kylare, avgassystem, soppamatning och helst mappar om. Brukar landa kring 400-450 beroende på hur mycket man törs ställa laddet på.

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
12 april 2011 · 14 066 Inlägg

_night_stalker_ skrev:

Vettemannen skrev:

Qziny skrev:
Hallooo där, nu är det så att jag tänkte skapa en diskussion med folket!  Någon krage som inte kan så mycket om dessa två bilar kanske även lär sig något när ni tar upp era fördelar respektive nackdelar med båda bilarna.

Vilken av dessa två bilar skulle ni vilja äga/äger ni(och isåfall varför)? (förutsagt att supran är bpu och har liiite mer effekt än beemern)
Vill man börja prata singelturbo så får man ha en 500hästars kompressormatad e46a som jämförelse. Då blir valet helt plötsligt ännu svårare!? eller?



Nu är detta som sagt en diskussion, inget köpråd, så ingen behöver klaga..

Välkomna in i diskussionen och kommentera gärna varför ni skulle välja resp. bil!!! big_smile

Vad är en "bpu" och vad är en "beemer"?

/Benny

tror att du kanske e lite ironisk men annars så:
BPU = Basic Preformance Upgrade
Beemer = BMW

Näe, ärligt talat visste jag inte detta för det är liksom inte mina bilar men blev lite nyfiken. Tack för att du tog dig tid med min okunnighet.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Rinnegan Malleus Malificarum
12 april 2011 · 2 401 Inlägg

_night_stalker_ skrev:
Standard C6an e väl 4.1 och sen gör Z06an 3,7 å ZR1 på 3,4 (kan va lite snabbare) om ja inte minns fel. Det återstå att se. Men jag skulle tro att Vetten vinner. Beror ju lite på vad ni ska köra men tror ändå att Vetten e snabbare.
Nja, jag klassar inte nån BMW bil som en sportbil. Sportiga ja, men de är ju ändå i grunden familjebilar dom bygger på så..

Kan tilläggas att Corvette C6 Z06 har gjort 10.74 på kvartsmilen med drag-radialer. Original.




Ontopic så skulle jag nog sikta på en Supra.

Senast redigerat av Rinnegan (12 april 2011)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
12 april 2011 · 1 418 Inlägg

Rinnegan skrev:

_night_stalker_ skrev:
Standard C6an e väl 4.1 och sen gör Z06an 3,7 å ZR1 på 3,4 (kan va lite snabbare) om ja inte minns fel. Det återstå att se. Men jag skulle tro att Vetten vinner. Beror ju lite på vad ni ska köra men tror ändå att Vetten e snabbare.
Nja, jag klassar inte nån BMW bil som en sportbil. Sportiga ja, men de är ju ändå i grunden familjebilar dom bygger på så..

Kan tilläggas att Corvette C6 Z06 har gjort 10.74 på kvartsmilen med drag-radialer. Original.




Ontopic så skulle jag nog sikta på en Supra.

Matchar corvetter från 60talet då smile Dom körde ju 10er original dom oxå, med typ 205er lr va de va för däck. De va iaf smala däck.

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Panzar_Audi
12 april 2011 · 820 Inlägg

M3 alla dagar i veckan, varför? Jo för att JAG tycker att supran ser rent ut sagt förjävlig ut, hade inte kunnat leva med att åka runt i bil som går satan men som jag bara tycker är extremt ful.

Nu hoppas jag att alla supra-fantaster inte missförstår mig, världens bästa raka turbo-sexa(genom tiderna?) sitter ju i den bilen så det är alltså inte drivlina eller väghållning jag "klagar" på, jag tycker bara den är butt-ugly och smaken är ju som baken.

Senast redigerat av Panzar_Audi (12 april 2011)

Om man säger
Dieselsot Tjatja bloggen!
12 april 2011 · 150 Inlägg

M3!

tjena grabbar !!
Saab 9-5 2.3t Launch "Nordic performance" (1998)
Lidborn VD
13 april 2011 · 643 Inlägg

Rinnegan skrev:

_night_stalker_ skrev:
Standard C6an e väl 4.1 och sen gör Z06an 3,7 å ZR1 på 3,4 (kan va lite snabbare) om ja inte minns fel. Det återstå att se. Men jag skulle tro att Vetten vinner. Beror ju lite på vad ni ska köra men tror ändå att Vetten e snabbare.
Nja, jag klassar inte nån BMW bil som en sportbil. Sportiga ja, men de är ju ändå i grunden familjebilar dom bygger på så..

Kan tilläggas att Corvette C6 Z06 har gjort 10.74 på kvartsmilen med drag-radialer. Original.

Lagom medvind big_smile

Supra säger jag..

EmilErik
13 april 2011 · 191 Inlägg

jag är ju partisk men jag gillar verkligen min supra, och sedan vid singelkonvertering är jag helt förälskad.
Så jag röstar på supran, m3 har jag ingen erfarenhet men tror nog den är jävligt skön med. jag skulle vänta tills jag hittade den bilen jag blev helt kär i smile jobbigt att inte vara helt nöjd med bilen!

Lycka till med köpet smile

Man måste våga dö för att kunna leva
Toyota GT86 (2012)
Nissan 200sx s14 "Drift Missile" (1994)
Noxxer
13 april 2011 · 1 482 Inlägg

Supra utan tvekan säger jag..

BLT Service
Theracords Music Label
Mack Forum- och sitemoderator
13 april 2011 · 26 160 Inlägg

Supran, dock är det ganska enkelt val för min del då jag inte är nåt vidare fan av BMW.
Men det har väl ingen undgått.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Only-volvo
13 april 2011 · 685 Inlägg

Hade valt supran utan den minsta tvekan, då jag inte är så förtjust i bmw.

No turbo shit - just real power!
Ford Galaxy "Femtio nyanser av vit" (2001)
Volvo 745 GLE "Slitvargen" (1988)
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
13 april 2011 · 1 418 Inlägg

Jag hade tagit M3an då den är både snyggare och bättre ihopskruvad. Sen gillar jag inte turbo motorer spec mkt. Mkt trevligare med en sugmotor. Ska de va överladd så ska de va i form av en kompressor.

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
wallingstam
13 april 2011 · 474 Inlägg

Jag är iaf riktigt nöjd med M3an, men ska väl inte ljuga så jag kan säga att jag saknar faktiskt lite överladd!

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
ottimo Spirit of excellence
13 april 2011 · 22 Inlägg

M3 E46!

Supraner VIP Medlem
14 april 2011 · 251 Inlägg

wallingstam skrev:
Jag är iaf riktigt nöjd med M3an, men ska väl inte ljuga så jag kan säga att jag saknar faktiskt lite överladd!

Väldigt väldigt fin din m3a !! Hoppas bara att du ska införskaffa original fälg? Eller BBS lemans.. Tkr inte det finns några finare fälgar till M3an än original, sen på andra plats kommer BBS fina fälgar.. Kanske några breyton.

Så 340 sughästar duger inte yikes ? smile

För övrigt väldigt kul med många svar!! big_smile

Senast redigerat av Qziny (14 april 2011)

Aerodynamik ...
14 april 2011 · 7 120 Inlägg

Det är kul hur vissa dissar turbo helt innan dem prövat på en riktig maskin. smile

Rinnegan Malleus Malificarum
14 april 2011 · 2 401 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Det är kul hur vissa dissar turbo helt innan dem prövat på en riktig maskin. smile

Vad skulle en "riktigt" maskin då vara?
Det är ytterst subjektivt, de flesta blir inte konverterade bara för att de åker med eller kör en viss bil.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang