Köpråd: Bakhjulsdriven japanare

anafylaxi
6 mars 2011 · 1 107 Inlägg

Tjena!

Jag sitter på blocket och försöker kolla runt lite på vad det finns för olika bakhjulsdrivna japanare.
Jag vill ha en äldre bil från början av 90-talet men nyare/äldre kan funka också.

Vill bara ha tips på vad det finns för i mitt huvud står det helt still. En liten bakhjulsdriven japanare utan turbo är vad jag vill ha wink

MVH
Mattias

ola_volvo Biltokig
6 mars 2011 · 310 Inlägg

prisklass??

Harè bra
anafylaxi
6 mars 2011 · 1 107 Inlägg

ola_volvo skrev:
prisklass??

Vilken som helst

NeckBreaker Bas För Ditt As!!!!!!
6 mars 2011 · 353 Inlägg

Borde väl finnas någon supra på blocket... utan turbo? wink

Följ gärna mitt projekt! "Volvo S40N"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=236594
Volvo S40 T5-R "XIIIV" (2008)
Volvo S40N "HEAVY" (2004)
wildboy_87_
6 mars 2011 · 1 062 Inlägg

Honda s2000 e liten å bakhjulsdriven tongue
toyota mr2
mazda rx7 kanske finns utan turbo ??

mvh

Senast redigerat av wildboy_87_ (6 mars 2011)

Team Björkeryd
Wanegardh Asgammal medlem.
6 mars 2011 · 2 246 Inlägg

wildboy_87_ skrev:
Honda s2000 e liten å bakhjulsdriven tongue
toyota mr2
mazda rx7 kanske finns utan turbo ??

mvh

Nä.

bmx
6 mars 2011 · 7 100 Inlägg

nån gammal mazda 626,elr en 929

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
TS_quattro fyrkrafsare
6 mars 2011 · 1 443 Inlägg

Mazda miata/mx5 är liten, rwd och utan turbo

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Ejan
6 mars 2011 · 648 Inlägg

Wanegardh skrev:

wildboy_87_ skrev:
Honda s2000 e liten å bakhjulsdriven tongue
toyota mr2
mazda rx7 kanske finns utan turbo ??

mvh

Nä.

Jo det gör den visst...äldre 80-tals och vissa tidiga 90-tals

Carro_87
6 mars 2011 · 181 Inlägg

Miata med sänkning!! Snacka gocart smile

Tur att man e som man e när man ändå inte e som man ska....
Ford Mustang "Pony Xpress" (2011)
anafylaxi
6 mars 2011 · 1 107 Inlägg

Mera tips!

Är jävligt sugen på s2000 men ändå lockar supra, rx-7 och skyline mig en aning också.
Miata lockar mig inte alls faktiskt wink

P_Eriksson
6 mars 2011 · 23 Inlägg

Bara så du har en sak klart för dig.. En Supra är ingen liten bil! Dock avhjälps detta ofta med herrejössesmycket effekt, men vet inte hur det går för dig i en N/A. S2000 låter som ett bra köp för dig. Vet inte om Skyline finns utan turbo.

EDIT: Eftersom du inte har angivit prisklass osv. så kanske du vill kolla på Nissans 350z eller kanske till och med 370z?

Senast redigerat av P_Eriksson (6 mars 2011)

Rquired Allmänt envis
6 mars 2011 · 12 512 Inlägg

Japanskt utan Turbo? Det var en lustig kombination, många verkar tro att bilar utan turbo knappt orkar röra på sig så det är tur att vettigt folk finns med! Japanskt och sugmotor låter som Honda för mig, S2000 har en fantastisk maskin och en liten roadster måste passa utmärkt till våren? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
anafylaxi
6 mars 2011 · 1 107 Inlägg

P_Eriksson skrev:
Bara så du har en sak klart för dig.. En Supra är ingen liten bil! Dock avhjälps detta ofta med herrejössesmycket effekt, men vet inte hur det går för dig i en N/A. S2000 låter som ett bra köp för dig. Vet inte om Skyline finns utan turbo.

Ne, jag vet. Suprorna väger men är rätt sugen på en sexa under huven. Dom låter så jävla gött wink

P_Eriksson
6 mars 2011 · 23 Inlägg

StiFt skrev:

P_Eriksson skrev:
Bara så du har en sak klart för dig.. En Supra är ingen liten bil! Dock avhjälps detta ofta med herrejössesmycket effekt, men vet inte hur det går för dig i en N/A. S2000 låter som ett bra köp för dig. Vet inte om Skyline finns utan turbo.

Ne, jag vet. Suprorna väger men är rätt sugen på en sexa under huven. Dom låter så jävla gött wink

Så sant så smile 350/370z är ju V6:or, ganska bra surr i dom också!

NeckBreaker Bas För Ditt As!!!!!!
6 mars 2011 · 353 Inlägg

S2000 är ju inte helt fel! Annars har du ju s14 och s15 men vet ej om dem finns utan turbo;)

Följ gärna mitt projekt! "Volvo S40N"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=236594
Volvo S40N "HEAVY" (2004)
Volvo S40 T5-R "XIIIV" (2008)
Wilsgaard
6 mars 2011 · 560 Inlägg

Nissan 200sx eller supra som sagt, men tycker de känns konstigt med en supra med sugmotor hmm Är dock en vanesak smile

Lozinmust "Unloaded"
6 mars 2011 · 1 557 Inlägg

Att ingen nämnt juvelen Honda NSX än, sikta på en Type Zero(har för mig värstingen heter så), riktigt porrig VTEC-sexa i, högvarvig och porr deluxe.

"When innovation meets passion!"
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
Slash Saabifierad
6 mars 2011 · 2 026 Inlägg

Nissan 300ZX kanske kan vara något? vill du inte ha turbo är det bästa att skippa TwinTurbo-modellen tongue
Nissan Navara/Kingcab utan fyrhjulsdrift (inte så liten)?
Suzuki Vitara utan fyrhjulsdrift/urkopplad fyrhjulsdrift? wink
Toyota Previa (inte så liten)? wink

Rquired skrev:
Japanskt utan Turbo? Det var en lustig kombination, många verkar tro att bilar utan turbo knappt orkar röra på sig så det är tur att vettigt folk finns med! Japanskt och sugmotor låter som Honda för mig, S2000 har en fantastisk maskin och en liten roadster måste passa utmärkt till våren? smile

Samma sak om man frågar om Saab, då låter det som att det bara inte går att köra en Saab utan turbo tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
ola_volvo Biltokig
6 mars 2011 · 310 Inlägg

en skyline gt-s är ju bakhjulsdriven faast med turbo men jäkla prisvärda tycker jag, trimvänliga med. GTRmodellen harju 4wd men går ju koppla ur så man kör med rwd, dyrare dock men min e till salu om du vill ha en färdig bil som är svåår att åka ifrån och redigt rolig att drifta med.

Harè bra
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang