5042
Sök

V70 turbo problem?

A.Sörman
1 299 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
Hej..Efter å ha chippat bilen så går den inte riktigt som den ska turbon tappar trycket sen laddar den igen å så håller det på tills 4300 varv då går den som ett spjut någon som vet va det kan va??.Händer bara när man trycker plattan i botten  vore tacksam för lite hjälp mvh Andreas

Tvivlare
2 266 Inlägg
12 mars 2011
vad för chip?

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Forummoderator
26 597 Inlägg
12 mars 2011
MantaRobin skrev:
vad för chip?

Gissar på Steg 1 från Autotech.

Låter ju som att nåt blivit fel i alla fall. Har du gjort några andra ändringar före eller efter ändringen av programvaran?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Tvivlare
2 266 Inlägg
12 mars 2011
AirOne skrev:
MantaRobin skrev:
vad för chip?

Gissar på Steg 1 från Autotech.

Låter ju som att nåt blivit fel i alla fall. Har du gjort några andra ändringar före eller efter ändringen av programvaran?

såg på profilen nu, tänkte inte så långt lol

Ja, något har gått galet. Som sagt, något annat ändrat i samma veva? Byt tillbaka om du kan o se om de hjälper.

A.Sörman
1 299 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
inga andra ändringar har öppet filter men det hade jag före jag chippade å funkade prima.får väll ringa till a-tech å höra på måndag.

Tvivlare
2 266 Inlägg
12 mars 2011
Drunk skrev:
inga andra ändringar har öppet filter men det hade jag före jag chippade å funkade prima.får väll ringa till a-tech å höra på måndag.

känns som det är ett problem med programvaran då ja smile

2 174 Inlägg
12 mars 2011
har du chippat den hos autotech själv? eller tror du att det är från autotech? Om du själv inte köpt det hos autotech ska du inte ringa till dom och snacka massor om fel i programvaran, för den är testad till 100% när dom lämnar ifrån sig bilarna och då är det någon nisse som fibblat med programvaran eller bilen själv som åstakommit skadan.

kan vara många andra fel som gör att din bil går sådär. Låter som vevhusventilationen av erfarenhet, han kväver sig själv och håller på sådär, kan även vara stopp i en ljuddämpare. Har du kvar orginal chip? då byter du tillbaka och kollar, då är det såklart chippet, men annars är det vevhusventilationen, turbon, eller en dämpare.

A.Sörman
1 299 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
den är chippad utav autotech i fredags. tror inte det är något fel på deras programvara utan snarare något på bilen som inte hänger med nu när laddtrycket är högre osv

Tvivlare
2 266 Inlägg
12 mars 2011
Drunk skrev:
den är chippad utav autotech i fredags. tror inte det är något fel på deras programvara utan snarare något på bilen som inte hänger med nu när laddtrycket är högre osv

Då har du ju fått fel chip? Är resten av bilen original ska dom ha de i åtanke när dom väljer programvara åt dig.

2 174 Inlägg
12 mars 2011
Drunk skrev:

blir mycket mer tryck i motorn, låter som vevhusventilationen, så kändes min när jag börja ladda ordentligt. Kvävde sig själv typ sen gick bra på riktigt höga varv, men rätt orkeslös på låga.

2 174 Inlägg
12 mars 2011
MantaRobin skrev:
Drunk skrev:

Då har du ju fått fel chip? Är resten av bilen original ska dom ha de i åtanke när dom väljer programvara åt dig.

Nej. Dom kollar inte igenom hela bilen när man bara chippar den.

Kompisen chippa sin saab steg 2 hos maptun runt 5000 kr gick det på, på vägen hem sa tändkasetten upp sig den var inte van vid den agresivare tändningen så den hängde inte med. Något som maptun inte står för, såklart.

A.Sörman
1 299 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
den går som ett skott bara det att turbon släpper trycket i 2 sec sen laddar den jävlar igen å sen tappar den det igen å så håller det på tills 4300 varv då går den klockrent  likaså på ettan å tvåans växel

Tvivlare
2 266 Inlägg
12 mars 2011
hangman skrev:
MantaRobin skrev:
Drunk skrev:

Nej. Dom kollar inte igenom hela bilen när man bara chippar den.

Kompisen chippa sin saab steg 2 hos maptun runt 5000 kr gick det på, på vägen hem sa tändkasetten upp sig den var inte van vid den agresivare tändningen så den hängde inte med. Något som maptun inte står för, såklart.

Dom måste väl ha lite info om bilen dom chippar? Jag hade iallafall upplyst dom om vad jag hade för spec om jag skulle få min chippad. Är det sen mer som behöver bytas för att de ska funka brukar som väl upplysa kunden om det.

8 282 Inlägg
12 mars 2011
En tanke som duker upp i bakhuvudet är ju en magnetventil som är inne på sista versen.

A.Sörman
1 299 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
En tanke som duker upp i bakhuvudet är ju en magnetventil som är inne på sista versen.

har läst att den ofta ger upp.. men aldrig fått svar på vad den egentligen har för funktion?

8 282 Inlägg
12 mars 2011
Drunk skrev:
Marlboroman skrev:

har läst att den ofta ger upp.. men aldrig fått svar på vad den egentligen har för funktion?

Den styr laddtrycket.

EDIT: Magnetventil och wastegate är inte samma sak. Wastegaten styr grundladdtrycket, medans magnetventilen styr allt tryck över det.
Senast redigerat av Marlboroman (12 mars 2011)

A.Sörman
1 299 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
provade å koppla ur magnetventilen idag då går bilen på hela registret men är ganska mycket slöare

A.Sörman
1 299 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
PROBLEM LÖST  ..trasig magnetventil wink

2 174 Inlägg
16 mars 2011
Drunk skrev:
PROBLEM LÖST  ..trasig magnetventil wink

skönt smile fan ofta dom bara "pajjar"

A.Sörman
1 299 Inlägg