7972
Sök

Opel vectra 2000 16v-1990 ---- Sartmotorn eller?

658 Inlägg
25 mars 2011
Trådstartare
Hejsan......

Har ett litet eller stort problem som jag inte vet riktigt va det kan vara men litefråga på startmotorn om det är den som knasar? Är så att när bilen har stått en längre tid som natten o nästan 3 gånger av 10 när jag skall starta den så är det en fördröjning på kanske 4-7 sek när jag vridit på nyckeln till start och den hoppar igång men är det kallt ute med - grader är det sämre. Och då blir detta fel kanske 8 gånger av 10 att det händer fan inget när jag vrider om nyckeln, kan hålla på o vrida fram o tillbaka 0-20 gånger ibland så slår startmotorn igång. Men oftast så får jag vänta vila fingrarna o sen lägga i 3 ans växel sen skjuter jag fram bilen så den får dra runt lite o oftast par gånger så o sen startar den o går sen. Sen kan jag bara åka några min o stänga av den o den startar utan problem hela tiden och ingen fördröjjning på nyckelvridet heller alls. Detta händer endast när bilen stått en dag eller natt eller mer. Vad kan detta vara?
laddning är ok, batteriet nytt, allt sånt e kollat.....    Hjälp mig jag blir tokig får så ont i armarna av o skjuta fram o tillbaka bilen  sad

658 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
Hej  ingen som har några förslag elller ideer???

Sök