Audi coupe Problem!

Freddddan
30 mars 2011 · 87 Inlägg

Tjena!

Har lite problem, så tänkte kolla om någon vet felen, har läst i forumet men inte hittat något.

Har som sagt lite problem med min styrning på audin. bilen drar åt höger. men sen efter ett tag så drar den åt vänster istället, precis som att den byter håll på något sätt. Vet inte vad de kan vara heller.

Sen till de andra problemet. Bilen rycker nåt så in i helvete när jag växlar och släpper upp kopplingen, känns nästan som att den gör rivstart på alla växlar utom 5an.

Sen till de sista. När jag står till o torr gasar bilen, upp till t.ex 4000 varv, och släpper gasen, så är de nästan så att bilen vill dö. Men hittar tomgång efter nån sekund, men går då upp o ner i varv lite..

Tack på förhand!


// Freddddan

Saab 9-3 2.0t "Aero T5" (1999)
bollen1986
30 mars 2011 · 3 714 Inlägg

Kan vara motorfästen som är dåliga som kanske gör att den rycker när du släpper kopplingen, och det med tomgången kan vara tomgångsmotorn som krånglar lite

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
te_wik Forummoderator
30 mars 2011 · 12 813 Inlägg

Låter på din beskrivning att du har dåliga dämpare fram, dåliga motorkuddar/växellådskuddar samt något segstartad tomgångsventil. Sen vad det sista beror på är svårt att säga, kan vara många saker. Men ta lös den och rengör och smörj upp.

Nu skriver du inte vad du har för motor/årsmodell så jag gissar bara att du har en 2.3E NG motor av senare 80-tal?

Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (30 mars 2011)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Freddddan
30 mars 2011 · 87 Inlägg

Ja exakt. en 2,3 NG en 89a

Saab 9-3 2.0t "Aero T5" (1999)
LeafBox Lat Perfektionist
30 mars 2011 · 6 359 Inlägg

Det är inte så att du bara har jävligt spåriga däck? (det med styrningen tänkte jag)
Med mina sommardäck på så drar den oxå åt alla jävla håll tongue (mina dämpare är det inge fel på iaf, och jag har gjort hjulinställning)

Det med hoppandet är nog mest troligen motorkuddar som ngn sa.

Och tomgångsventilen, inte allt för ovanlig på en gammal Audi smile

Senast redigerat av LeafBox (30 mars 2011)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Freddddan
30 mars 2011 · 87 Inlägg

LeafBox skrev:
Det är inte så att du bara har jävligt spåriga däck? (det med styrningen tänkte jag)
Med mina sommardäck på så drar den oxå åt alla jävla håll tongue (mina dämpare är det inge fel på iaf, och jag har gjort hjulinställning)

Det med hoppandet är nog mest troligen motorkuddar som ngn sa.

Och tomgångsventilen, inte allt för ovanlig på en gammal Audi smile

Kan va så med däcken som du säger. men de konstiga är att om jag t.ex backar ut från en parkeringsficka och rattar fullt så känns de som att däcken hoppar över eller så. svårt att förklara tongue

Saab 9-3 2.0t "Aero T5" (1999)
engolf
30 mars 2011 · 3 235 Inlägg

Kolla dina styr/spindelleder, är det glapp kan bilen börja bete sig precis som du beskriver.

Freddddan
30 mars 2011 · 87 Inlägg

engolf skrev:
Kolla dina styr/spindelleder, är det glapp kan bilen börja bete sig precis som du beskriver.

Okej, får kolla de

Saab 9-3 2.0t "Aero T5" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang