twin_cam skrev:
De va ett evigt gnällande.
Förut så har alltid mjölk och bensin följt varann i pris, när mjölken kostade 5 kronor gjorde bensinen det också.
Då va bensinen billig.
Nu kostar en mjölk 7,70. Bensinen 15,08.
Detta är delvis för att priset på råvaran gått upp, en liter bensin utan skatt ligger på ca 6,70, på den sista kronan till mjölken skulle det inte bli mycket skatteintäkter.
Nu tycker ju jag att dom tar i väl bra med skatten också, men om ingen gör nått så får vi gilla läget. Jag tänker inte göra nått.
Jag litar på forskningen och hoppas det inte blir uppköpt och nerlagt av något oljebolag, nästa gång någon gör något banbrytande.
Vi vet ju idag allt vad bensin innehåller, varför inte bara helt enkelt fixa till alla grejer på kemisk väg? Då kanske man kan blanda till något som är inte skitar ner så mycket också, och som luktar likadant, fast utan huvudvärken.
Det är oljebolagen som är dom största nötterna, dom bromsar all utveckling, för tar någon fram ett miljövänligt bränsle som funkar lika bra som bensin i alla väder, och någon organiskt baserad motorolja och diesel, tänk vad oljebolagen skulle tappa omsättning då, därför köper dom upp allt som kan bli alternativ.