2617
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

skogstokig
341 Inlägg
21 mars 2012
15.64 kr litern e ju billigt om man jämför med priset här ja bor. 16.14 kostar det här sad

961 Inlägg
21 mars 2012
VictoRR skrev:
KBAragger skrev:
Anderholm skrev:
varför ska storebror sverige alltid tänka så satans mycket på miljön..
lika mycket avgaser som vi släpper ut på kanske 10 år gör amerikanerna på att mobilisera sin arme 2-3 dagar varför ska vi betala så stans mycket miljöskatter när inte de stora bovarna är med då gör det fan ingen skillnad eller hur?

ryssarna skrattade åt eu¨s förslag likadant kina indien och usa varför i helvete ska vi beskattas som satan då? det lilla vi kan göra spelar fan ingen roll gentemot dessa jättar

det stämmer, tänkt samma sak. såg nått program på discovery, du vet den största miljö boven i världen är all skövling, gruvor och olje pumpning i amazonas, det vi släpper ut är mikroskopisk jämförelse med det, vi sparar ju mer miljö genom att skicka ner några pansardivisioner än att höja en jävla bensin skatt, eu och sverige borde skämmas, fast nu när jag tänker på det vill de nog bara ha en anledning till att få in mer pengar, de bara skyller på miljön för att få oss att tro att det kommer förändra nånting roll

Precis!
Jag är helt övertygad om att det är ett påhitt, att allt handlar om pengar. Jag tror faktiskt att allt det här med "klimatförändringar o bla bla" är ett påhitt för att kunna höja priserna och få oss att göra av med mer pengar.

Angående det hela om att det blir varmare, isarna smälter osv, det tror jag har att göra med att vi är påväg bort ifrån istiden, alltså påväg mot den varma delen utav cirkeln eller vad det nu är..
Att det liksom hör till naturens och jordens gång, men visst vi påverkar det säkert också lite, men inte i den omfattningen de vill påstå smile

// V

men du, om det blir varmare pga att koldioxiden i luften inte släpper ut tillräckligt med värme borde det inte släppa in tillräckligt med värme häller, fast nu går det bara åt ena hållet, knepigt.

dessutom kanske du har en poäng för min morfars bror skrev ju en sånndär bonde kalender eller vafan det heter som en dagbok på landet där han skrev väldigt detaljerat om vad de hade gjort tex plöjt åkern och han skrev ner vädret med (detta var på 50-talet) jag hittade denna bok och läste på vinter halvåret i boken, vädret var unjefär som nu... ena dagen var det 5- och andra dagen kunde det vara 2+ och regn som sedan frös på igen då det blev 6-, bara ett exempel  och detta är i halland med så temperaturerna kan skilja sig från där andra bor men ni fattar vad jag menar, så stor skillnad från då som nu är det inte.

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

Pfffft
906 Inlägg
21 mars 2012
Jag tankande 16:12kr/L idag...... :'(
Dyyyyrt med 98okt..

Umadbro?

Designer.
1 260 Inlägg
21 mars 2012
Anderholm skrev:
jag hade en teori om isarna
kan det helt enkelt vara så att vid istiden behövdes inget vatten knappt därför frös det och blev kallt men när människorna blev fler gick det åt mera vatten till dricka mm nu är vi VÄLDIGT många människor på våran planet och vattnet tryter på många ställen

kan det helt enkelt vara så att moder jord känner av detta att mer vatten går åt höjer sin egen temperatur för att isarna SKA smälta alltså frigörs mer vatten kan det vara så att isarna är moder jords eget vattenförråd´och att planeten sköter balansen själv?  det kanske låter knäppt men vafan vi människor uppstod ur mikroskopiska celler och satans massa års evolution inget är omöjligt eller hur? kanske planeten ordnar allt själv? dock finns det mycket saker planeten inte räknat med som atombombem massa utsläpp kanske planeten försöker i ett sista försök att rena sig själv genom att frigöra allt detta vatten?

Nej.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

skogstokig
341 Inlägg
21 mars 2012
Cizla skrev:
Dyyyyrt med 98okt..

ee ju billigare att tanka 98 hos din mack. 16.14 kostar de för 95 här sad säkert 17 kr litern för 98 sad

Pfffft
906 Inlägg
21 mars 2012
GLT-80 skrev:
Cizla skrev:
Dyyyyrt med 98okt..

ee ju billigare att tanka 98 hos din mack. 16.14 kostar de för 95 här sad säkert 17 kr litern för 98 sad

Shit! yikes
I feel for you, dude

Umadbro?

skogstokig
341 Inlägg
21 mars 2012
Cizla skrev:
GLT-80 skrev:
Cizla skrev:
Dyyyyrt med 98okt..

Shit! yikes
I feel for you, dude

det e ju som en mardröm detta. tänk om bensinen kunde kostat runt 10 kr litern. fa så smidigt de had varit smile

961 Inlägg
21 mars 2012
GLT-80 skrev:
Cizla skrev:
GLT-80 skrev:

Shit! yikes
I feel for you, dude

det e ju som en mardröm detta. tänk om bensinen kunde kostat runt 10 kr litern. fa så smidigt de had varit smile

det var väll bara för några årsen va? kommer ihåg hur sura alla blev smile

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

Pfffft
906 Inlägg
21 mars 2012
GLT-80 skrev:
Cizla skrev:
GLT-80 skrev:

Shit! yikes
I feel for you, dude

Jojo jaja, men samtidigt är det ingen som tvingar en till att ha bil så sett.
Men det är trist. Å det svider satan hmm

Umadbro?

skogstokig
341 Inlägg
21 mars 2012
Cizla skrev:
GLT-80 skrev:
Cizla skrev:

Shit! yikes
I feel for you, dude

de svider i både själv o plånbok hmm

Pfffft
906 Inlägg
21 mars 2012
GLT-80 skrev:
Cizla skrev:
GLT-80 skrev:

de svider i både själv o plånbok hmm

Vi håller alla tummarna för en snar sänkning och ber en stilla bön

Umadbro?

Rumpmas
3 860 Inlägg
22 mars 2012
Anderholm skrev:
jag hade en teori om isarna
kan det helt enkelt vara så att vid istiden behövdes inget vatten knappt därför frös det och blev kallt men när människorna blev fler gick det åt mera vatten till dricka mm nu är vi VÄLDIGT många människor på våran planet och vattnet tryter på många ställen

kan det helt enkelt vara så att moder jord känner av detta att mer vatten går åt höjer sin egen temperatur för att isarna SKA smälta alltså frigörs mer vatten kan det vara så att isarna är moder jords eget vattenförråd´och att planeten sköter balansen själv?  det kanske låter knäppt men vafan vi människor uppstod ur mikroskopiska celler och satans massa års evolution inget är omöjligt eller hur? kanske planeten ordnar allt själv? dock finns det mycket saker planeten inte räknat med som atombombem massa utsläpp kanske planeten försöker i ett sista försök att rena sig själv genom att frigöra allt detta vatten?

Men för  helvete...

Vilken riksdagspolitiker skulle inte ta dig seriöst?

149 Inlägg
22 mars 2012
15,73 för 95 okt vid statoil , Arlanda.

#SwedenRing

* Studerande *
563 Inlägg
22 mars 2012
95-a > 15,15;-  JET (Skattegårdsvägen 100, Vällingby)

3 235 Inlägg
22 mars 2012
Se där ja, 2000 personer deltog i undersökningen (i Stockholm)...läs själva: http://www.metro.se/nyheter/stockholmar … ROBRBWQto/

Aldrig nöjd
804 Inlägg
22 mars 2012
engolf skrev:
Se där ja, 2000 personer deltog i undersökningen (i Stockholm)...läs själva: http://www.metro.se/nyheter/stockholmar … ROBRBWQto/

Men tro fan att man får positiva åsikter om kollektivtrafiken när man frågar trångsynta jävla stadsbor, halvt efterblivna Stockholmshipsters  till råga på allt.

Vad som gör mig förbannad är styckena:

"Hälften av svenskarna svarar även att de skulle åka mer kollektivt om det satsades mer på kollektivtrafiken.
Infrastrukturminister Catharina Elmsäter-Svärd (M) är inte förvånad över undersökningens resultat.

– Min uppfattning är också att svenska folket vill ha mer kollektivtrafik. Det är i de tre storstadsregionerna som 80 procent av resorna med kollektivtrafik sker och här behöver det satsas mer på kollektivtrafiken, säger Elmsäter-Svärd."

Snacka om att vinkla undersökningen för att få önskat resultat! För det första är det en liten undersökning - 2000 personer skall aldrig generaliseras till "svenskarna tycker". För det andra så är det bra mycket lättare att hitta folk som ställer sig positivt till skiten när alla tillfrågade sällan behöver åka mer än 5 minuter med kollektivtrafiken för att nå sitt mål, eller i värsta fall kan cykla dit på 15 minuter.

Satsa mer på kollektivtrafik i storstäderna? Bussar tar upp onödig plats, är högljudda och spyr ut avgaser. Då skall man inte ens nämna alla märkliga linjer som kör tom buss efter tom buss med 30 minuters mellanrum.. Om det finns något man kan göra för att "förbättra" kollektivtrafiken i storstäderna så är det att börja ställa miljökrav och minska en jäkla massa linjer, eventuellt flytta över bussar till tunga linjer så att passagerarna inte behöver stå upp under resan (trafiksäkerhet, vad är det?).

Vinklade jävla pissundersökningar.
Senast redigerat av Masquerade (22 mars 2012)

Livet är för kort för att äga Volvo.

3 235 Inlägg
22 mars 2012
Håller mer, såna propaganda-artiklar får vi nog se oftare framöver. Det är ju politikerna/miljöaktivisterna som beställer undersökningarna, eller egentligen beställer dem önskade undersökningsresultat... Man får det svaret man vill ha beroende på hur man ställer en och samma fråga.

1 327 Inlägg
22 mars 2012
Trådstartare
Jag trodde att toppen var nådd nu men såg nu att bränslepriset kostar 15,74 kr / liter för 95 oktan.

Snart är det över 16 kr / litern så till semestertrafiken så lär det ju bli 17 kr per liter om det fortsätter såhär.

* Studerande *
563 Inlägg
22 mars 2012
Masquerade skrev:
engolf skrev:

Men tro fan att man får positiva åsikter om kollektivtrafiken när man frågar trångsynta jävla stadsbor, halvt efterblivna Stockholmshipsters  till råga på allt.
r till tunga linjer så att passagerarna inte behöver stå upp under resan (trafiksäkerhet, vad är det?).

Vinklade jävla pissundersökningar.

2,000 personer utav  9,500 000 miljoner svenskar - Talar en hel del ....tongue

Delta_Rebel
22 mars 2012
15.98 kr för en liter 98 oktan på preem i Säffle

Sök