Det låter väldigt skumt alltihop.
Bilfirman låter inte seriös för fem öre, om det är som du säger.
Om du beställt en krok som ska vara avtagbar, och du fått en som inte är det, då är det så klart deras fel. Sen kan det vara svårt att bevisa vad du har sagt till dom, då kommer ord stå mot ord.
Sen så har dom rätt i att dom inte behöver ta tillbaka en beställningsvara, alternativt att dom tar tillbaka den men du får stå för 30% av kostnaden, så vet jag att vissa bilfirmor har det iaf.
Men eftersom det gått vad jag antar är för lång tid för öppet köp, och du inte kan bevisa att du verkligen beställde en avtagbar krok, så kan nog tyvärr bilfirman neka att ta tillbaka den.
Men det är dock dåligt gjort av bilfirman om nu allt är som du säger.
Och bilfirman går ju såklart efter vad som står i deras papper, datasystem. Så om dom får uppgift om att det inte står något om någon balk där så har dom inte gjort något fel när det gäller det.
Men dom borde ju ha tagit tillbaka den om det sitter en balk från början. Men det är inte bilfirmans ansvar utan biltillverkarens som dom får vända sig till. Så det kan bli en massa tjafs och ingen som vill ta på sig ansvaret för det.
Senast redigerat av PoulZen (3 maj 2011)