4159
Sök

Hur kopplar man förbi styrserva pumpen ? volvo 740

692 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
hej ni har en servopump som läcker som ett soll  så tänkte koppla förbi den så ja slipper den . tänkt fråga er som vet om man bara kapar av slangen som går ner till styrcylindern därnere och fyller den med olja o pluggar den . vad ja kommigt fram till så skulle skulle det funka skit bra tills man ska svänga XD då det blir stopp . eller har ja fel ?

en annan ideé som ja satt o tänkte på  var om ja tar slangen från styrcylindern o drar den direkt till servo olje burken då har ju oljan platts att röra sig .vad tror ni ?

hur brukar ni göra för att ta bort pumpen ? .

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P

871 Inlägg
10 maj 2011
skruva loss slangarna och köpa en ny och montera. Det är vad jag gjort och vad jag skulle göra igen om servopumpen läckte eller som i mitt fall skar.

5 111 Inlägg
10 maj 2011
Tänk på att det går MYCKET tyngre att veva runt en servostyrväxel med servoverkan borta, än vad det gör med en vanlig manuell styrning...

692 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
beckstroem skrev:
skruva loss slangarna och köpa en ny och montera. Det är vad jag gjort och vad jag skulle göra igen om servopumpen läckte eller som i mitt fall skar.

hur menar du nu ? när du säger köp en ny slang o montera ? vart från vart till vad ?

Trafikledare
563 Inlägg
10 maj 2011
GTCOUPE skrev:
beckstroem skrev:

hur menar du nu ? när du säger köp en ny slang o montera ? vart från vart till vad ?

Eventuellt menar han att du ska köpa en ny STYRSERVOPUMP och montera denna där din nu sitter..

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

KHRacing
10 maj 2011
Volvo544special65 skrev:
Tänk på att det går MYCKET tyngre att veva runt en servostyrväxel med servoverkan borta, än vad det gör med en vanlig manuell styrning...

Jag håller inte med alls.

jag har tatt bort servon både på min EVO samt på min Civic, samt att grannen okså gjort detta påsin 200SX.

för att styrningen skall gå lätt så skall man lossa alla de 4-6st röranslutningarna som sintter på styrracket.
då snurrar växeln friare.
för tar man ej loss dessa så hålls servooljan som annars pumpas runt i växeln, på plats & trögar upp styrningen

Film på min EVO utan servo:

http://www.garaget.org/video/68640

692 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
KHRacing skrev:
Volvo544special65 skrev:

jag har tatt bort servon både på min EVO samt på min Civic, samt att grannen okså gjort detta påsin 200SX.

för att styrningen skall gå lätt så skall man lossa alla de 4-6st röranslutningarna som sintter på styrracket.
för tar man ej loss dessa så hålls servooljan som annars pumpas runt i växeln, på plats & trögar upp styrningen

okej men  om man lossar dessa lite som du säger :)kommer inte den börja läcka då ? o gå torr ?

KHRacing
10 maj 2011
GTCOUPE skrev:
KHRacing skrev:
Volvo544special65 skrev:

okej men  om man lossar dessa lite som du säger :)kommer inte den börja läcka då ? o gå torr ?

Klart det kommer läcka om du bara lossar dem lite.
jag har alltså tagit bort allt som har med styrservon att göra totalt.

692 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
aa:P hehe ska forska lite hur ja gör imorn:)

Sök