7834
Sök

Saab900 bromsfel

3 Inlägg
13 juni 2011
Trådstartare
hej.
Har en Saab 900 96:a
Fick nerslag på fördåliga bromsvärden på besiktningen så böt bromsok och luftade. efter det så gick bilen igenom. Hade Godkända värden men endå lite ojämna bromsvärden enligt besiktningsmannen. Bilen stod sedan 1vecka utan att röras. Skulle sen köra bilen och då tog inte bromsarna på vänster sida. Har testat att lufta igen men har inte kommit ut nå luft. Går ej att få upp tryck på bromsarna på vänster sida och kommer ej luft eller Bromsolja till bromsarna på vänster sida(höger sida fungerar som det ska).
har ej hittat något lekage. Vad kan vara problemet? har bromsservon gått?

1 Inlägg
23 augusti 2011
Hej!

Jag har en SAAB900 S 94 2,3 automat.
Luftpumpen till lättturbo går hela tiden även om jag stänger motorn och tar ut nyckeln.
Kan stänga bara så att jag ta batteriklämman.
Kan nån hjälpa mig hur kan jag laga det?

/kenam.

1 277 Inlägg
23 augusti 2011
Danne12 skrev:
hej.
Har en Saab 900 96:a
Fick nerslag på fördåliga bromsvärden på besiktningen så böt bromsok och luftade. efter det så gick bilen igenom. Hade Godkända värden men endå lite ojämna bromsvärden enligt besiktningsmannen. Bilen stod sedan 1vecka utan att röras. Skulle sen köra bilen och då tog inte bromsarna på vänster sida. Har testat att lufta igen men har inte kommit ut nå luft. Går ej att få upp tryck på bromsarna på vänster sida och kommer ej luft eller Bromsolja till bromsarna på vänster sida(höger sida fungerar som det ska).
har ej hittat något lekage. Vad kan vara problemet? har bromsservon gått?

det kan va så att du har stopp i ett bromsrör pga rost eller dylikt som har rört sig från oket å uppåt. haft samma problem på en volvo, detta är ju dock inte det enda som det kan va men det är ju värt att kolla upp.
Bilen funkar utan bromsservo det blir bara tyngre att bromsa. ungefär som att köra en amazon.

1 277 Inlägg
23 augusti 2011
kenam skrev:
Hej!

Jag har en SAAB900 S 94 2,3 automat.
Luftpumpen till lättturbo går hela tiden även om jag stänger motorn och tar ut nyckeln.
Kan stänga bara så att jag ta batteriklämman.
Kan nån hjälpa mig hur kan jag laga det?

/kenam.

Du ska skapa en egen tråd inte skriva i någon annans smile tryck på skapa ny tråd, namge tråden med vad för fel du har å sen skriver du i detta du har skrivit här smile

Edit: tråden hör hemma i generell felsökning (motorteknik)
Senast redigerat av cykelpump (23 augusti 2011)

Sök