Toyta supra MkVI TT -93 Hjälp!

Bromar ______________JDM______________
14 juni 2011 · 204 Inlägg

Hej,
Skulle byta downpipe på supran, gick vanligtvis underifrån var inte så gott om plats och inte nog med de så drog jag av en bult som downpipen sitter i, skall nu ta bort avgashuset ovanför. Men hur fan gör man?? skall turbosarna och allt bort uppifrån, eller finns det något lättare sätt än att ta bort allt?

Eller skall man skita i att ta bort huset ovanför och prova med att borra och gänga om på plats?

Hemskt tacksam för svar.


Är även på jakt efter org värmeplåt ovanför turbosarna, någon som vet vart man kan hitta det, toyota ska ha 3500:- för en bit på 40*40 cm, inte så lockande.

Tackar.

Den som har funnit, Har sökt en hel del med!!
Bromar ______________JDM______________
14 juni 2011 · 204 Inlägg

Ingen som vet något om supras dp ? hmmhmm

Den som har funnit, Har sökt en hel del med!!
Zonox
14 juni 2011 · 161 Inlägg

Bromar skrev:
Hej,
Skulle byta downpipe på supran, gick vanligtvis underifrån var inte så gott om plats och inte nog med de så drog jag av en bult som downpipen sitter i, skall nu ta bort avgashuset ovanför. Men hur fan gör man?? skall turbosarna och allt bort uppifrån, eller finns det något lättare sätt än att ta bort allt?

Eller skall man skita i att ta bort huset ovanför och prova med att borra och gänga om på plats?

Hemskt tacksam för svar.


Är även på jakt efter org värmeplåt ovanför turbosarna, någon som vet vart man kan hitta det, toyota ska ha 3500:- för en bit på 40*40 cm, inte så lockande.

Tackar.

turbosarna river du ner under ifrån vettu anars blir det ett jäkla rivande på hela motorn för att komma åt, sedan är det bara att byta downpipen...


vad vill du betala för plåtarna då?

Senast redigerat av Zonox (14 juni 2011)

High Speed Low Drive!
Toyota Supra MKIV "Pearl" (1993)
Bromar ______________JDM______________
14 juni 2011 · 204 Inlägg

Zonox skrev:

Bromar skrev:
Hej,
Skulle byta downpipe på supran, gick vanligtvis underifrån var inte så gott om plats och inte nog med de så drog jag av en bult som downpipen sitter i, skall nu ta bort avgashuset ovanför. Men hur fan gör man?? skall turbosarna och allt bort uppifrån, eller finns det något lättare sätt än att ta bort allt?

Eller skall man skita i att ta bort huset ovanför och prova med att borra och gänga om på plats?

Hemskt tacksam för svar.


Är även på jakt efter org värmeplåt ovanför turbosarna, någon som vet vart man kan hitta det, toyota ska ha 3500:- för en bit på 40*40 cm, inte så lockande.

Tackar.

turbosarna river du ner under ifrån vettu anars blir det ett jäkla rivande på hela motorn för att komma åt, sedan är det bara att byta downpipen...

För att enklast få av huset som DP:n sitter på. Är det något som måste tas underifrån i någon speciell ordning? för där är ju inte gott om plats direkt... hmm Sist jag kännde på muttrarna till dpn så gick de halvägs av sen tvärstopp är det någon speciell gäng där eller så??

Den som har funnit, Har sökt en hel del med!!
torpis Forummoderator
14 juni 2011 · 10 572 Inlägg

Bromar skrev:
Ingen som vet något om supras dp ? hmmhmm

kom igen, läs på reglerna och posta i rätt del, en avdragen skruv är INTE avancerad motorteknik.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang