4298
Sök

Får inte på växellådan på motorn !! :( hjälp !!

714 Inlägg
16 juni 2011
Trådstartare
hej jag håller på att byta växellåda på min calibra, jag har gort det 2ggr tidigare aldriv varit nå problem den har bara glidit in som en dröm, har bytt växellådor på s80, 740 osv aldrig haft problem..MEN NU nu jävlar har jag problem. växellådan vill fanimig inte på !! har provat med det mesta lyft ner motorn till marken nästan för att få bättre plats..men nej den vill inte in det blir en glipa på¨3-4 cm ruckat fram åtebax osv räknat splines flera ggr så det är samma..jag har inte haft lös lamellen heller..kan lamellen ha rört sig när ja lyft av den gammla lådan ?
ja igår var det inte långt ifrån att jag eldade upp hela jävla helvetet fyfan säger jag vad irriterande !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jävel
2 018 Inlägg
16 juni 2011
Lamellen borde inte men kan ha flyttat sig om du hängt lådan i axeln när du plockat ner den. Försök kolla med ögat om den är helt centrerad, iaf en början smile

You got to risk it, to get the biscuit :)

714 Inlägg
16 juni 2011
Trådstartare
Plankpojk skrev:
Lamellen borde inte men kan ha flyttat sig om du hängt lådan i axeln när du plockat ner den. Försök kolla med ögat om den är helt centrerad, iaf en början smile

Försökte kolla men fan det är svårt, jag tycker den ser ut att vara centrerad, nu ska jag ut o ge mig på fanskapet igen ska prova att smörja axeln med

714 Inlägg
16 juni 2011
Trådstartare
Så nu fick jag på på den big_smile centrera om lamellen och på med lite fett på axeln : )

412 Inlägg
16 juni 2011
Jag älskar historier med lyckliga slut. smile

135
├┼┼
24 R

Sök