5520
Sök

Karosskitt vs glasfiberspackel

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
6 juli 2011
Trådstartare
Har enorma problem med skarven mellan bakskär och baken på bilen. Jag får inte den att bli bra helt enkelt. När jag sätter ditt karosskitt så känns det så mjukt och jag kan inte få ytan att se nog fin ut och jag är rädd för att den kommers pricka lätt. Vad tror ni om att jag i stället använder glasfiberspackel i de synliga skarvarna för at få det slätt fint och tätt? Skarvarna i fråga är på ovansidan av bagageluckan, då vattnet rinner efter det runnit av bakrutan, alltså i "skåran" där tätningslisten sitter när man öppnar upp bagageluckan.

Nackdelen är att det blir lite mer jobba att byta en bakskärm eller finns det några fler nackdelar?

Åsikter tack!

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

16 197 Inlägg
6 juli 2011
tjena.. har du nån bild på hur de ser ut?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
6 juli 2011
Trådstartare
kommer, måste installera drivrutiner först smile

612 Inlägg
6 juli 2011
Polyesterbaserat spackel fäster inte så bra som man kanske skulle vilja, flexar plåten kan det mycket väl lossna.

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
6 juli 2011
Trådstartare
Fan posta i fel tråd bilderna big_smile

Kolla bilder i i länken men svara här

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 5#p2830645

16 197 Inlägg
6 juli 2011
G-sson skrev:
Polyesterbaserat spackel fäster inte så bra som man kanske skulle vilja, flexar plåten kan det mycket väl lossna.

hela taket på min breddade jetta e spacklat med biltemas zinkspackel.. å de har inte spruckit än även fast de satt 40 st 10" basar i bilen som drev av 10 st slutsteg.

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
6 juli 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
G-sson skrev:

hela taket på min breddade jetta e spacklat med biltemas zinkspackel.. å de har inte spruckit än även fast de satt 40 st 10" basar i bilen som drev av 10 st slutsteg.

Fin fint men svar på min fråga hade varit bättre big_smile Dock så kan jag tolka ditt svar som att det är helt okej, kommer dock köra med glasfiberspackel för jag tror det håller bättre smile

16 197 Inlägg
6 juli 2011
Sherlia skrev:
evilaudio skrev:
G-sson skrev:

Fin fint men svar på min fråga hade varit bättre big_smile Dock så kan jag tolka ditt svar som att det är helt okej, kommer dock köra med glasfiberspackel för jag tror det håller bättre smile

dock e de spacklet jävligt stumt så ja tror att de spricker lättare än ett flexibelt spackel.

fast de e klart att de rör sig inte så mycke just där du ska spckla.

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
6 juli 2011
Trådstartare
ja funkar inte detta får jag i framtden svetsa skiten då wink

Tack för råden.

Sök