4300
Sök

Ventilerade bromskrivor från biltema bra??

614 Inlägg
14 juli 2011
Trådstartare
Som rubriken lyder så behöver jag nya skrivor fram till min saab 900.
Såg att biltema sålde ventilerade skivor fram till just min saab.  (års 88)

Någon som vet om det är någon okey kvalite på dessa skivor? eller rostar dom fort eller blir skeva lätt?
Dessutom någon som vet om dom säljs i Par eller St?
Biltemas sida är fan helt värdelös när det gäller info big_smile

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
14 juli 2011
Biltemas bromsskivor, såväl solida som ventilerade är helt ok! Be att få öppna förpackningen o kolla på dem innan du betalar. Ibland kommer sämre exemplar igenom. En gång fick jag felmärkt ok, dvs två st högerok.. vilket jag inte upptäckte förrän de var lackade.. mindre kul..

Så kör på, men akta dig för deras bromsbelägg, de bromsar sämre än disksvampar och dammar nåt jävulskt.

614 Inlägg
14 juli 2011
Trådstartare
Peter_Eriksson skrev:
Biltemas bromsskivor, såväl solida som ventilerade är helt ok! Be att få öppna förpackningen o kolla på dem innan du betalar. Ibland kommer sämre exemplar igenom. En gång fick jag felmärkt ok, dvs två st högerok.. vilket jag inte upptäckte förrän de var lackade.. mindre kul..

Så kör på, men akta dig för deras bromsbelägg, de bromsar sämre än disksvampar och dammar nåt jävulskt.

Okey låter ju lovande big_smile tåls ju att funderas på då

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld

167 Inlägg
14 juli 2011
Peter_Eriksson skrev:

Håller med, min pappa testade slitsade/borrade skivor från biltema till sin 9000 och sen ferado belägg tror jag de va fungerade super bra.

Helt vilse
103 Inlägg
18 juli 2011
Biltemas grejor duger till vardagsbilen.

octavia RS -03 prylar köpes
Golf 4 rs/r32 "look" frontspoiler tillsalu.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
18 juli 2011
08Jensen skrev:
Biltemas grejor duger till vardagsbilen.

Exakt mitt resonemang.
Ska jag ha ngt till en utav mina mindre viktiga bilar - Biltema.
Har inte blivigt besviken hittils iaf

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Helt vilse
103 Inlägg
18 juli 2011
Jag har använt mig utav biltemas grejor i nödfall och även i icke nödfall. Har aldrig stött på något problem. Vem vet, jag kanske bara har haft flyt smile Fast det tror jag inte. Deras grejor duger till att brukas, man ska inte förvänta sig underverk!

mvh

1 196 Inlägg
18 juli 2011
Inget fel på dom, testat både på 850in samt s80n funkar kanon men skit i biltema beläggen bara!

Helt vilse
103 Inlägg
18 juli 2011
skivorna funkar iallafall bra.

legimiterad Fartdåre
14 Inlägg
18 juli 2011
körde me biltemaskivor och greenstuff på min förra 9-3:a men höger skiva fram sprack, kanske ett dåligt exemplar eller så kanske dom inte palla en "mer aktiv körstil" vad jag vet är dom tillverkade av brembo (alltså röntgade innan dom lämnar fabrik) för att sedan packeteras om i sverige, värt å testa vartfall tycker jag haft ett par vänner som kört med dom utan problem, men som fler säger här pissa på beläggen om du inte vill åka skrikbil smile
hade bra, har för mig vi har träffats på elmia vid a6 och även hemma hos en persson vid namn stockman men kan ha fel, tyckte mig känna igen bilen vartfall smile

614 Inlägg
18 juli 2011
Trådstartare
Shrimp_Lindh skrev:
körde me biltemaskivor och greenstuff på min förra 9-3:a men höger skiva fram sprack, kanske ett dåligt exemplar eller så kanske dom inte palla en "mer aktiv körstil" vad jag vet är dom tillverkade av brembo (alltså röntgade innan dom lämnar fabrik) för att sedan packeteras om i sverige, värt å testa vartfall tycker jag haft ett par vänner som kört med dom utan problem, men som fler säger här pissa på beläggen om du inte vill åka skrikbil smile
hade bra, har för mig vi har träffats på elmia vid a6 och även hemma hos en persson vid namn stockman men kan ha fel, tyckte mig känna igen bilen vartfall smile

A får se vad jag slänger på den kära 900an:D

Haha ja det är nog möjligt eftersom jag är barndomspolare med Daniel stockman och jag träffa han på elmia ja:D

Se e jag ju hemma hos honom ibland med big_smile

legimiterad Fartdåre
14 Inlägg
18 juli 2011
världen är bra liten smile lycka till nu me bromsarna

Sök