2277
Sök

Virre's Garage -SupraMKIV-EvoVIII-9000Aero-

Projekttråd om mina bilar, samt allt annat härj vi ställer till med i garaget.

1 035 954 Visningar
Uppdaterades senast 3 juli
Mr TX
976 Inlägg
7 oktober 2012
VirreEriksson skrev:
Hur fan är det möjligt?
Lådras,  3ans drev rensat.......................

Verkar ju som du får byta låda oftare än du byter motorojla! Tråkigt sad

"We are not dead yet"
SAAB
Projekttråden till min 9000 Aero

Saaboholic
3 129 Inlägg
7 oktober 2012
Låter som att något inte stämmer riktigt. Jag har aldrig rasat en 9000 låda. Varken original eller diffad och har kört med effekter från 200-400hk+.. spinner du mkt 1-2 och får fäste på 3.an?

"Liberty of thought is the life of the soul"

1 329 Inlägg
7 oktober 2012
Trådstartare
hedley skrev:
Låter som att något inte stämmer riktigt. Jag har aldrig rasat en 9000 låda. Varken original eller diffad och har kört med effekter från 200-400hk+.. spinner du mkt 1-2 och får fäste på 3.an?

Spinner aldrig i 1an, 2an spinner väll lite i slutet om man trampar fullt.
Men detta var inte efter en växling eller så, utan låg ett tag i 3an först ca 90km/h och sen skulle accelerera lite, då spann det inget.

Ja, känns som de är något som är galet.
Senast redigerat av VirreEriksson (7 oktober 2012)

331 Inlägg
7 oktober 2012
Inget som händer när de monterar lådan eller så?

1 329 Inlägg
7 oktober 2012
Trådstartare
david850 skrev:
Inget som händer när de monterar lådan eller så?

Nope, lådan har fungerat väldigt bra precis som den andra, sen bara slinter kuggarna på något vänster, precis som en momentpeak eller ngt..

331 Inlägg
7 oktober 2012
Kanske nåt med programvaran som sitter i då.. som blir fel att den skickar på för mycket vrid eller så då kanske?

1 329 Inlägg
7 oktober 2012
Trådstartare
david850 skrev:
Kanske nåt med programvaran som sitter i då.. som blir fel att den skickar på för mycket vrid eller så då kanske?

Olika programvara vid de olika rasen..

Saab Freak
292 Inlägg
7 oktober 2012
Fyfan lider med dej...Sånt här frestar ens bil intresse!!

Mvh:Andreas

1 329 Inlägg
7 oktober 2012
Trådstartare
GrEEn81 skrev:
Fyfan lider med dej...Sånt här frestar ens bil intresse!!

Såsant..
Det som håller uppe hoppet är att jag har ett garage på g att hyra in mig i med några polare, då får man motivation.
Om inte de går vägen så vettifan..

Saaboholic
3 129 Inlägg
7 oktober 2012
Tråkigt, tycker ändå inte att det känns rätt detta. Har du kört med rätt typ av olja i rätt mängd osv? Mkt felväxlingar?

1 329 Inlägg
7 oktober 2012
Trådstartare
hedley skrev:
Tråkigt, tycker ändå inte att det känns rätt detta. Har du kört med rätt typ av olja i rätt mängd osv? Mkt felväxlingar?

Nej något känns fel..

Rätt olja som jag fick rekommenderat av RonnyO, och inte ens enda felväxling hmm Samt väldigt lugn inkörning i 100mil.

Saaboholic
3 129 Inlägg
8 oktober 2012
Hmm fel vid montering då kanske.. hade det vart diffen som pajat hade jag sagt att dina drivaxlar är fucked up men nu är ju fallet inte sådant..

Burn rubber! not your soul..
538 Inlägg
8 oktober 2012
Har lådorna du kört sönder varit nyrenoverade eller gamla lådor från skroten? Om dom varit nyrenoverade kanske du skulle hitta nån annan som skruvar lådor åt dig? Ja har kört med helt org låda som Johan H skruvat ihop å den höll för riktigt mkt smisk innan ja bytte till stadigare grejor som han också fick skruva ihop åt mig å ja har ju lite mer å kör med än dig så.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
8 oktober 2012
_aero skrev:
Har lådorna du kört sönder varit nyrenoverade eller gamla lådor från skroten? Om dom varit nyrenoverade kanske du skulle hitta nån annan som skruvar lådor åt dig? Ja har kört med helt org låda som Johan H skruvat ihop å den höll för riktigt mkt smisk innan ja bytte till stadigare grejor som han också fick skruva ihop åt mig å ja har ju lite mer å kör med än dig så.

Den "nya" lådan var det ju Johan H som snickrade ihop om jag inte kommer ihåg fel...

EDIT: Citerar TS:

VirreEriksson skrev:
Update!
Sådär ja, har hämtat lådan och lämnat in den till verkstaden som ska byta den till mig

Ifrån Johan H,
*bild på det som gjorts med lådan*
Senast redigerat av TBOC_Razor (8 oktober 2012)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Burn rubber! not your soul..
538 Inlägg
8 oktober 2012
TBOC_Razor skrev:
_aero skrev:

Den "nya" lådan var det ju Johan H som snickrade ihop om jag inte kommer ihåg fel...

EDIT: Citerar TS:

VirreEriksson skrev:
Update!
Sådär ja, har hämtat lådan och lämnat in den till verkstaden som ska byta den till mig

Ifrån Johan H,
*bild på det som gjorts med lådan*

Jasså ja då måste de ju nästan va nå annat som är fel som dödar lådorna?

För av min erfarenhet så kan Johan H skruva lådor.

1 329 Inlägg
8 oktober 2012
Trådstartare
Ja, det är säkert inget fel på lådorna. Den förra hade racestuff byggt och denna Johan. smile
Båda gångerna är de dreven som rasat..
De andra 2 rasade är org lådor ifrån skroten och en satt på bilen när den köptes.

Bearstyle Productions
90 Inlägg
8 oktober 2012
Eeeh.. wtf?!
Lider med dig grabben, bilen ser förjävla fin ut efter allt du gjort - hoppas verkligen inte du tappar hoppet. hmm

1 329 Inlägg
8 oktober 2012
Trådstartare
BearStyle skrev:
Eeeh.. wtf?!
Lider med dig grabben, bilen ser förjävla fin ut efter allt du gjort - hoppas verkligen inte du tappar hoppet. hmm

Får jag bara tillgång till garaget så tappas inget hopp smile
Tanken är nämligen att ta ner/upp lådan själv och slippa lägga pengar på att en verkstad ska göra det.
Har slängt iväg ett pm till Johan och se vad kan tycker man bör göra och vad som kan vara fel.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
8 oktober 2012
Tur att 9000 är så lätta o dra ner lådan på! smile

1 329 Inlägg
8 oktober 2012
Trådstartare
Funkiee skrev:
Tur att 9000 är så lätta o dra ner lådan på! smile

Någon som sitter på en snabbguide ? tongue
Behöver hela fjäderbenet bort?

Sök