HJÄLP! Vilken dimension ??!

Cizla Pfffft
16 juli 2011 · 906 Inlägg

Hejsan!

Ni som har koll på min blogg vet att dom har strulat till det som fan med mina OZ fälgar och jag har därför hittat ett par nya som ska beställas.
Men nu är det så att det inte finns förvalda däck till dessa utan att man ska själv välja vilken dimension man ska ha till fälgarna...

Och detta behöver jag nu hjälp med!
Länk till fälgarna: http://www.statusfalgar.se/product_info … 4&ks=1

Och jag ska ha Falken FK452 20" däck.
Men som sagt: VILKEN DIMENSION!?

Ofantligt tacksam för snabba seriösa svar!
//C

Umadbro?
Roggaa BMW följer inte tekniken, de leder den
16 juli 2011 · 24 Inlägg

om det är 8,5" så kan du ha antingen 225 eller 235 beroende på om du vill ha rak kant eller strech, personligen hade jag satt på ett par 225 eller för att ta de ett steg längre ett par 215 smile

Go Fast or Go Home
Volvo V70II "Betcy" (2008)
Cizla Pfffft
16 juli 2011 · 906 Inlägg

Roggaa skrev:
om det är 8,5" så kan du ha antingen 225 eller 235 beroende på om du vill ha rak kant eller strech, personligen hade jag satt på ett par 225 eller för att ta de ett steg längre ett par 215 smile

Du tycker de Rogga?.. Hm.. Ja de ska ju se bra ut.

Umadbro?
Cizla Pfffft
16 juli 2011 · 906 Inlägg

Cizla skrev:

Roggaa skrev:
om det är 8,5" så kan du ha antingen 225 eller 235 beroende på om du vill ha rak kant eller strech, personligen hade jag satt på ett par 225 eller för att ta de ett steg längre ett par 215 smile

Du tycker de Rogga?.. Hm.. Ja de ska ju se bra ut.

Tror du att det passar till Cailbern då?
Vad skulle kunna göra att det inte passar? Kan iiingenting om däck -.-'

Umadbro?
Roggaa BMW följer inte tekniken, de leder den
16 juli 2011 · 24 Inlägg

ju smalare däck desto mer stretch, kolla på eeas bil en ggn, hon har 8" fälgar me 225, så de tror ja blir ganska neutralt på de fälgarna men ändå inte massa balong smile å inte för mkt strech heller smile

Go Fast or Go Home
Volvo V70II "Betcy" (2008)
08Jensen Helt vilse
18 juli 2011 · 103 Inlägg

Stretch på en caliber.. nja jag vettefan.



smile

octavia RS -03 prylar köpes
Golf 4 rs/r32 "look" frontspoiler tillsalu.
Roggaa BMW följer inte tekniken, de leder den
19 juli 2011 · 24 Inlägg

bara för att de e stretch behöver de inte va extremt smile min sambo har stretch på sin s60 å hon visste inte de sj då de e så lite. Så lite kan va snyggt men extremt på den? nej då e ja me på ditt tycke wink

Go Fast or Go Home
Volvo V70II "Betcy" (2008)
08Jensen Helt vilse
19 juli 2011 · 103 Inlägg

Sant, det går ju att få till så att det ser bra ut. smile

octavia RS -03 prylar köpes
Golf 4 rs/r32 "look" frontspoiler tillsalu.
Roggaa BMW följer inte tekniken, de leder den
19 juli 2011 · 24 Inlägg

ja smile synd att låsa in sig på antingen eller, finns ju alltid mellanting. Allt handlar om att överväga wink hehe

Go Fast or Go Home
Volvo V70II "Betcy" (2008)
eea www.teamunlimited.se
9 november 2011 · 132 Inlägg

Roggaa skrev:
bara för att de e stretch behöver de inte va extremt smile min sambo har stretch på sin s60 å hon visste inte de sj då de e så lite. Så lite kan va snyggt men extremt på den? nej då e ja me på ditt tycke wink

tack för den tongue

Team Unlimited
www.teamunlimited.se
dawwe ...has left the building...
9 november 2011 · 4 474 Inlägg

Jag hade 265/30/19 på 8.5" fälgar, såg bra ut, däcket gick en aning utanför fälgen vilket kan vara en fördel då man har lite skydd mot "kantskrap"

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang