Hur långt måste jag köra med en 4 puckad sinterkoppling innan den är innkörd?

Bakrani
23 juli 2011 · 171 Inlägg

Tjena, som jag skrev innna, hur långt måste jag köra med sintern innan den är inkörd?

Mitsubishi V "EVO" (1998)
KHRacing
23 juli 2011 ·

inget alls ?
jagf har då inte kört in mina sådana kopplingar iaf

Bakrani
23 juli 2011 · 171 Inlägg

KHRacing skrev:
inget alls ?
jagf har då inte kört in mina sådana kopplingar iaf

Asså okej, en kompis till mig sa att jag skulle köra mellan 500-1000 för att köra in den

Mitsubishi V "EVO" (1998)
haggen90
23 juli 2011 · 496 Inlägg

testa och kolla så får du se tongue

Audi TT 1,8TFSI "White pearl" (2014)
jip
23 juli 2011 · 272 Inlägg

Ut o stämpla direkt. Inget att spara på.

Sen finns det idioter som tror man ska köra 500mil för att köra in en nyrenoverad motor också..

http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!
Bakrani
23 juli 2011 · 171 Inlägg

jip skrev:
Ut o stämpla direkt. Inget att spara på.

Sen finns det idioter som tror man ska köra 500mil för att köra in en nyrenoverad motor också..

Härligt!! Ska testa ikväll wink

Mitsubishi V "EVO" (1998)
Bensinskallen P o r s c h e
24 juli 2011 · 1 700 Inlägg

Du får väl kanske "slita in" den lite så den passar in sig efter tryckplatta och svänghjul innan det greppar, men det är ju bara ut och slira lite och lasta lite så är det klart, utan att överhetta förstås. De blir ju inte bättre för att man sitter och kör 500 mil direkt, de bryr sig inte kopplingen om ^^

Subaru Impreza WRX STI "Hawkeye" (2007)
Volvo V70N 2.4T "Studentbilen" (2000)
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
24 juli 2011 · 3 585 Inlägg

om min sinter håller i 1000mil så blir jag chockad. Ut och testa ordentligt direkt!. Kamakazie start 7 rpm och dumpa koppling på 2an. spinner däcken så håller kopplingen!

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Bensinskallen P o r s c h e
24 juli 2011 · 1 700 Inlägg

ToTTeN skrev:
om min sinter håller i 1000mil så blir jag chockad. Ut och testa ordentligt direkt!. Kamakazie start 7 rpm och dumpa koppling på 2an. spinner däcken så håller kopplingen!

Ah, om man har lite kräm i motorn i alla fall ^^

Volvo V70N 2.4T "Studentbilen" (2000)
Subaru Impreza WRX STI "Hawkeye" (2007)
Bakrani
24 juli 2011 · 171 Inlägg

ToTTeN skrev:
om min sinter håller i 1000mil så blir jag chockad. Ut och testa ordentligt direkt!. Kamakazie start 7 rpm och dumpa koppling på 2an. spinner däcken så håller kopplingen!

Haha lite svårt med 4wd tongue

Mitsubishi V "EVO" (1998)
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
24 juli 2011 · 3 585 Inlägg

Bakrani skrev:

ToTTeN skrev:
om min sinter håller i 1000mil så blir jag chockad. Ut och testa ordentligt direkt!. Kamakazie start 7 rpm och dumpa koppling på 2an. spinner däcken så håller kopplingen!

Haha lite svårt med 4wd tongue

Nejdå!. Kommer spinna lite. Slirar kopplingen är det lika bra och riva igen!.


Inkörning ska inte behövas iafal.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Bakrani
24 juli 2011 · 171 Inlägg

ToTTeN skrev:

Bakrani skrev:

ToTTeN skrev:
om min sinter håller i 1000mil så blir jag chockad. Ut och testa ordentligt direkt!. Kamakazie start 7 rpm och dumpa koppling på 2an. spinner däcken så håller kopplingen!

Haha lite svårt med 4wd tongue

Nejdå!. Kommer spinna lite. Slirar kopplingen är det lika bra och riva igen!.


Inkörning ska inte behövas iafal.

Okej. har testa från 4-5 rmp, den tar jävligt hårt.. den slår till känns det som (inte alls som orginal gjode) och bilen sticker direkt.

Mitsubishi V "EVO" (1998)
KHRacing
24 juli 2011 ·

ToTTeN skrev:
om min sinter håller i 1000mil så blir jag chockad. Ut och testa ordentligt direkt!. Kamakazie start 7 rpm och dumpa koppling på 2an. spinner däcken så håller kopplingen!

Man kan även säga så att om det sprutar bakaxeldelar eller växellådsdelar så håller den bra med :-)

Turbovin Turbo lover
24 juli 2011 · 555 Inlägg

Är väl bara vissa carbonlameller som kräver typ 100 mils inkörning.

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
H3dlund Med lem
24 juli 2011 · 1 127 Inlägg

Inte har man tid att köra in racegrejer, fullt ös!

PeppeVectra Peppe Vectra
24 juli 2011 · 1 076 Inlägg

Turbovin skrev:
Är väl bara vissa carbonlameller som kräver typ 100 mils inkörning.

kolfiberprylar ska bara värmas för att funka, inte köras in.

En kall kolfiberlamell slirar som attan. samma sak som kolfiber bromsar, dom stannar inte bilen om dom är kalla.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Turbovin Turbo lover
24 juli 2011 · 555 Inlägg

Spec anger iaf att man skall köra in deras kopplingar i 500 miles med lugn körning. Hade en sån lamell på min Saab 900. Är ju några som fått problem med de kopplingarna när de slarvat med inkörningen.

Senast redigerat av Turbovin (24 juli 2011)

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
Bakrani
24 juli 2011 · 171 Inlägg

Jag har tryckt på gasen lite och den funkar finfint. lite svårt med backen och växel 1 för att komma igång med bilen. Måste lära mig drag läget.

Mitsubishi V "EVO" (1998)
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
24 juli 2011 · 3 585 Inlägg

Bakrani skrev:
Jag har tryckt på gasen lite och den funkar finfint. lite svårt med backen och växel 1 för att komma igång med bilen. Måste lära mig drag läget.

Dragläge är inget man ska andvända med en sinter koppling. Då blir de inte långlivade. Så lite slir som möjligt!

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Bensinskallen P o r s c h e
24 juli 2011 · 1 700 Inlägg

ToTTeN skrev:

Bakrani skrev:
Jag har tryckt på gasen lite och den funkar finfint. lite svårt med backen och växel 1 för att komma igång med bilen. Måste lära mig drag läget.

Dragläge är inget man ska andvända med en sinter koppling. Då blir de inte långlivade. Så lite slir som möjligt!

Man ska starta på hjulspinn, då blir det bäst wink

Volvo V70N 2.4T "Studentbilen" (2000)
Subaru Impreza WRX STI "Hawkeye" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang