Är denna rost för illa för att slipa och måla?

Dextre
23 juli 2011 · 152 Inlägg

På 240n slipade jag bort och lackade igen rostmärken här om dagen som dykt upp. Då upptäckte att jag ju förträngt den enda riktigt stora skadan som finns:

http://forumbilder.se/show.aspx?iid=9c9201184204Pc1b9

Det är under listen längst ned på sidoskärmarna fram. Det är lite på framdörrens nedre del också. Under listen till största del.

Är det lugnt att dra bort listen för att titta tror ni? Är den limmad eller pluggad som prydnadslisten på dörren är? Jag tänkte inte ge mig på ett särskilt avancerat jobb annat än att göra det fint rent estetiskt. Är det här en skada för stor för att slipa ned och lacka igen med zinkprimer/spraylack som jag gjort förut eller måste man byta skärmen helt?

Här är en annan bild om den är tydligare. Den syns även lite grand om man tittar på bilderna i bilens profil där man ser hela bilen.

http://forumbilder.se/show.aspx?iid=f79201184738P1d2f

En annan fråga: Är det någon som vet någon bra svart färg man kan använda för att måla denna list och kofångarens svarta ytor etc? Jag maskerade alldeles för dåligt så jag har fått lite vita fläckar. Jag har testat Biltemas svart vinyl men den färgar bara tillfälligt och bleknar sedan.

RD_87 Skrotsamlare
23 juli 2011 · 4 031 Inlägg

Det där borde gå att slipa & måla, det blir iaf inte sämre. Jag har för mig att listen på skrämen sitter med samma typ av plugg som dörrlisten. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Dextre
23 juli 2011 · 152 Inlägg

Fästena till pluggarna lär väl vara rostade men det borde gå att lösa.

RD_87 Skrotsamlare
23 juli 2011 · 4 031 Inlägg

Nja på min gick det att sätta tillbaka och det såg jävligare ut, men lite listtejp är en bra idé. Förövrigt skulle jag rekomendera att du grundar med någon form av syragrund, biter som fan och håller rosten borta ett bra tag.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
schnauz
24 juli 2011 · 1 758 Inlägg

Frågan är hur det ser ut under listerna. Har du tur har det börjat rosta precis vid skarven, men om det är som det brukar vara så har det börjat under listen och käkat sig uppåt.
Inte för inte som de där brukar kallas "rostdöljarlister".

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang