VW Golf mk1 långtidsprojekt! || Börjar spåra?

Tänkte kolla vart bilen tog in vatten, men spårade ur lite. Sen stod totalrenovering med avslutande tysksuk på schemat! Nu har det spårat totalt, och tanken är att bygga den perfekta bilen VW missade. Häng med på en resa till VW-paradiset! :)
  • 167 Följare
  • 214 444 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 januari 2018
Stackarn
13 december 2011 · 1 200 Inlägg

eastmotorsport skrev:
Ja då är det inte så lätt.  Bra kämpat!

Nä blir ju lite klent med pengar. Man tackar! Och desamma, följer era projekt noga! smile



Idag har jag ivf varit i garaget och städat upp riktigt. Åkte på återvinningscentralen och slängde allt gammalt rat (vilket man skjutit på FÖR länge nu!) och sedan bar det av tillbaka till garaget. Har sorterat upp alla delar (blev en hylla med grejor som ska renoveras/frächas upp, och en hylla de läggs på när det är klart bl.a) och verktyg.

Har även sopat hela golvet och spolat av en del, så nu kan man vara där och stöka på med gott samvete smile

Tyvärr är garagegrannen och några gemensamma polare lite törstig, så mina öl i kylen är snart slut. Men ska nog se till att de fyller på till helgen så man kan köra en heldag! smile


Mvh!

Stackarn
18 december 2011 · 1 200 Inlägg

Kan väl säga som så att ölen var godare än bilen var lockande. Blev endast öldrickning och mat i garaget. Har även blivit förkyld, IGEN, men i veckan ska de fan hända nått på bilen!


Mvh!

GolfPowwwer
18 december 2011 · 93 Inlägg

Kom igen nu! Längtar efter uppdatering! big_smile

Volvo v70 (2000)
ivaaar
18 december 2011 · 241 Inlägg

haha ja åka till garaget för å dricka öl å äta? låter ju inte hel fel ju :p

Stackarn
19 december 2011 · 1 200 Inlägg

ivaaar skrev:
haha ja åka till garaget för å dricka öl å äta? låter ju inte hel fel ju :p

Nä var riktigt trevligt faktiskt smile

Stackarn
24 december 2011 · 1 200 Inlägg

Liten Julupdate 24/12 - 2011

Börjar med att säga att jag tyvärr inte har några bilder! Ber om ursäkt för detta och kommer givetvis bättra mig!

Men igår var jag i garaget och pysslade lite. Blev inte särskilt mycket gjort då film och Whisky lockade hemma tongue
Men blästrade i varje fall en del av länkaget och lackade det med zinkfärg så nu ska det nog förhoppningsvis aldrig rosta mer smile

Har bara julledigt tills på tisdag, men något lär nog hända innan dess tror jag!


God jul alla läsare!
Mvh!

Senast redigerat av Stackarn (24 december 2011)

Fiesta_Racing Ford fantast
24 december 2011 · 1 607 Inlägg

god jul

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
vwtysk
25 december 2011 · 16 Inlägg

God jul på dig me!

Kan man som en liten julklapp kanske få köpa av dig fälgarna dina, eller har du bestämt dig för att behålla dom? wink

Volkswagen Golf 1.6 CL "Kapten röd" (1987)
Stackarn
26 december 2011 · 1 200 Inlägg

vwtysk skrev:
God jul på dig me!

Kan man som en liten julklapp kanske få köpa av dig fälgarna dina, eller har du bestämt dig för att behålla dom? wink

Haha får bestämma mig till våren tongue



En liten "update" är väl att jag var i garaget igår och skrubba klister på golvet, men allt är inte klart. Sen lackade jag den zinkgrundade länkagedelen i Volkswagens Alpinvit smile

Stackarn
27 december 2011 · 1 200 Inlägg

Såhär blev länkagebiten ivf! smile


https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120388/120388-d9466b0613e4e2a15d9198d73ef1720a.jpg


Mvh!

Stackarn
12 januari 2012 · 1 200 Inlägg

Här har det inte varit någon aktivitet på ett tag tyvärr, men har varit i garaget lite då och då. Väntar på pengar så jag kan köpa grejor för att slipa lite golv inne i bilen.

Kan ju dock berätta en god nyhet!



https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120388/120388-1d5f794405b5bb1e5ba18e8c839570bd.jpg


Motor inhandlades av garagegrannen efter mycket tjat! Kommer från en Audi 80 GTE men är samma som Golf 2 GTI, dvs en 1.8L på 112 hk. Så detta är väl motorplanen just nu smile



Mvh!

Masi hbxservice.com
13 januari 2012 · 1 471 Inlägg

blir ju bra detta wink

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Putteliten
13 januari 2012 · 9 086 Inlägg

Där har du en riktigt rolig maskin! Bra val! Lite väss på den där så är det inte många orginal svenssonbilar som kör ifrån dig!

Stackarn
13 januari 2012 · 1 200 Inlägg

Tror jag med! big_smile

Och ja, om originalmotorn räckte för att bli av med körkortet lär detta nog bli bra wink

teamvolvoracing Trucker
13 januari 2012 · 1 220 Inlägg

du skulle ha haft ett 2L block och en 16v topp, mycke roligare å vässa :-)

Vissa är bara bättre än andra!
Stackarn
13 januari 2012 · 1 200 Inlägg

teamvolvoracing skrev:
du skulle ha haft ett 2L block och en 16v topp, mycke roligare å vässa :-)

Har lite andra planer för framtiden, men detta får duga för denna sommar big_smile

Waldenstrom it's not a competition...
13 januari 2012 · 116 Inlägg

haha det lönar sig att tjöta lite ibland smile

Stackarn
13 januari 2012 · 1 200 Inlägg

lynn skrev:
haha det lönar sig att tjöta lite ibland smile

Haha ja nog fan tjatade han på mig allt! tongue

RobinAstrom Åström
24 januari 2012 · 72 Inlägg

Tänkte bara säga att jag fått nys om detta projekt nu ikväll då jag kikat runt här på garaget.org, och kommer med glädje följa detta noga! Kommer bli GRYMT roligt att se hur de färdiga resultatet ser ut! Jag lär inte kommentera så mkt då jag ja, aldrig kommenterar! Men kommer att följa! Har planer på att bygga golf jag med så! Roligt att se!smile

Alpine - en klass för sig
Volvo V60 (2013)
Stackarn
24 januari 2012 · 1 200 Inlägg

RobinAstrom skrev:
Tänkte bara säga att jag fått nys om detta projekt nu ikväll då jag kikat runt här på garaget.org, och kommer med glädje följa detta noga! Kommer bli GRYMT roligt att se hur de färdiga resultatet ser ut! Jag lär inte kommentera så mkt då jag ja, aldrig kommenterar! Men kommer att följa! Har planer på att bygga golf jag med så! Roligt att se!smile

Va roligt att höra! smile Har dock en liten (nåja) motivationssvacka just nu, men när pengar och lust trillar in får sig golvet en rejäl omgång! Håller dock på med lite småpill på bruksbilen osv, men vet inte om det är av intresse då det inte ens är VW...

Ang kommentarerna är det lugnt, är lika själv tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang