VW Golf mk1 långtidsprojekt! || Börjar spåra?

Tänkte kolla vart bilen tog in vatten, men spårade ur lite. Sen stod totalrenovering med avslutande tysksuk på schemat! Nu har det spårat totalt, och tanken är att bygga den perfekta bilen VW missade. Häng med på en resa till VW-paradiset! :)
  • 167 Följare
  • 213 630 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 januari 2018
Stackarn
25 juni 2012 · 1 200 Inlägg

Ska måtta lite imorgon, och slipa bryggan ren från skit och rost. Sen kan man nog börja leka lite smile

JofooN Skrap
25 juni 2012 · 2 098 Inlägg

Rock on!. Blir super bra, kul att det går framåt! smile))

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
Stackarn
25 juni 2012 · 1 200 Inlägg

En liten extrabild bjuder jag på då det tog mindre än 1.5 minut för Putteliten att gissa rätt tongue



https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120388/120388-0b607730441a6a1e18faae022b5ddfeb.jpg


Mvh!

Stackarn
25 juni 2012 · 1 200 Inlägg

Putteliten skrev:
Hehe! Vad vinner ja? big_smile

Bra fråga! Ska fundera ut något pris big_smile Provåk när den är klar kanske? smile

Putteliten
25 juni 2012 · 9 081 Inlägg

Stackarn skrev:

Putteliten skrev:
Hehe! Vad vinner ja? big_smile

Bra fråga! Ska fundera ut något pris big_smile Provåk när den är klar kanske? smile

Det låter kul! Sätt lite fart nu då, så den rullar på BR nästa sommar!

Stackarn
25 juni 2012 · 1 200 Inlägg

Putteliten skrev:

Stackarn skrev:

Putteliten skrev:
Hehe! Vad vinner ja? big_smile

Bra fråga! Ska fundera ut något pris big_smile Provåk när den är klar kanske? smile

Det låter kul! Sätt lite fart nu då, så den rullar på BR nästa sommar!

Haha nästa sommar har jag nog inte råd att va klar till tongue Men 2014 är nog inte heeeeeelt omöjligt!

kannebanne
25 juni 2012 · 2 046 Inlägg

2014? lÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅngitds projekt x213!

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
Stackarn
25 juni 2012 · 1 200 Inlägg

kannebanne skrev:
2014? lÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅngitds projekt x213!

Med tanke på att det ska gatreggas så kommer det inte vara något billigt projekt direkt. Sen har jag inget fast jobb heller, anställd till den 30 augusti bara. Och ska inte bli nå slaffsjobb direkt wink

Waldenstrom it's not a competition...
25 juni 2012 · 116 Inlägg

Stackarn skrev:

kannebanne skrev:
2014? lÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅngitds projekt x213!

Med tanke på att det ska gatreggas så kommer det inte vara något billigt projekt direkt. Sen har jag inget fast jobb heller, anställd till den 30 augusti bara. Och ska inte bli nå slaffsjobb direkt wink

helt rätt! det får ta den tiden det tar helt enkelt smile

Stackarn
25 juni 2012 · 1 200 Inlägg

lynn skrev:

Stackarn skrev:

kannebanne skrev:
2014? lÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅngitds projekt x213!

Med tanke på att det ska gatreggas så kommer det inte vara något billigt projekt direkt. Sen har jag inget fast jobb heller, anställd till den 30 augusti bara. Och ska inte bli nå slaffsjobb direkt wink

helt rätt! det får ta den tiden det tar helt enkelt smile

Ja verkligen! Även om de ska va en busbil ska den vara fin! smile

kannebanne
25 juni 2012 · 2 046 Inlägg

lynn skrev:

Stackarn skrev:

kannebanne skrev:
2014? lÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅngitds projekt x213!

Med tanke på att det ska gatreggas så kommer det inte vara något billigt projekt direkt. Sen har jag inget fast jobb heller, anställd till den 30 augusti bara. Och ska inte bli nå slaffsjobb direkt wink

helt rätt! det får ta den tiden det tar helt enkelt smile

Såklart! Hellre ta de lugnt och få de allt gjort än att slaffsa och stressa för bugrun! smile

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
Stackarn
25 juni 2012 · 1 200 Inlägg

kannebanne skrev:

lynn skrev:

Stackarn skrev:

Med tanke på att det ska gatreggas så kommer det inte vara något billigt projekt direkt. Sen har jag inget fast jobb heller, anställd till den 30 augusti bara. Och ska inte bli nå slaffsjobb direkt wink

helt rätt! det får ta den tiden det tar helt enkelt smile

Såklart! Hellre ta de lugnt och få de allt gjort än att slaffsa och stressa för bugrun! smile

Ja bugrun är ju återkommande varje år, så dit hinner jag så småningom tongue

mathias12
26 juni 2012 · 37 Inlägg

Helt rätt!!!!

Mycket bilder och bygginfo önskas.

Mathias

Stackarn
26 juni 2012 · 1 200 Inlägg

Putteliten skrev:
Vad blir det för maskin sen då?

Verkar bli en cylinder till wink


mathias12 skrev:
Helt rätt!!!!

Mycket bilder och bygginfo önskas.

Mathias

Klart! smile

KirKen Servicetekniker
26 juni 2012 · 145 Inlägg

Blir grymt det där följer med spänning, kolla gärna in mitt mk1 projekt:)

Mvh KirK
Ford Lotus Cortina MkII "Colin Chapman Edition 1960" (1969)
Stackarn
26 juni 2012 · 1 200 Inlägg

KirKen skrev:
Blir grymt det där följer med spänning, kolla gärna in mitt mk1 projekt:)

De hoppas jag med! Kollat och kommenterat smile



Update 26/6 - 2012


Tjena! Idag hände inte så jäkla mycket, tog vinkelharry med stålborsten på och kollade om bakvagnsbryggan var något att ha. Och tänka sig! Den såg inte så jäklig ut som jag trodde smile




https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120388/120388-863f73408c4a937c1c02d7a8a187178b.jpg


De va mest ytrost och "lite" skit! Dock några rostblämmor, så den ska givetvis blästras när jag byggt om den! smile

Har även beställt två plåtbitar av styvfar (jobbar på verkstad så han är största sponsorn när det gäller specialgrejor i plåt!) som ska bli nya fästpunkter till bakvagnen. Väljer att bygga om själva bakvagnsbryggan (ska ändå kortas då den är för lång och helt andra infästningar) så jag kan köra på karossens originalinfästningar för bakvagnen. Så slipper man bygga om trösklar och balkar allt för mycket.



Stod och fundera och mätte, mätte och fundera ett bra tag ikväll, och kom fram till en grundkonstruktion. Lär säkerligen ändras innan slutprodukten, men fick till ett bra första utkast om man säger så. Ska se om jag får plåtbitarna imorgon så det kan mätas lite mer, och kapa upp balken som jag just gjort så fin tongue


https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120388/120388-a4e9a0979c06eb8fdb202f1ab2515e4f.jpg


Min finfina "ritning" som alla kommer förstå sig på! big_smile Är väl mer en påminnelse kanske ^^





Mvh!

Stackarn
28 juni 2012 · 1 200 Inlägg

Har nu ett dilemma. Bygga bryggan utan bussningar mot karossen (rätt simpelt, inte så jäkla mycket som måste byggas om nu efter man kortat bryggan) eller med bussningar (måste bygga om balkar, trösklar och bryggan)?


Snackat med en från sfro och enligt honom var det okej ur registreringsynpunkt att köra utan, men det är ju rätt stor risk för oljud från transmission.

KirKen Servicetekniker
29 juni 2012 · 145 Inlägg

Tror du ångrar dig om du inte sätter någon form av bussningar, och det är ju inget roligt att göra om det sen eller? big_smile

Mvh KirK
Ford Lotus Cortina MkII "Colin Chapman Edition 1960" (1969)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang