Fråga till er som kör med filterflytt, vart har ni satt era filter och kommer den här lösningen gå å h*lvete? Konsolen är inte fastsatt på bilden utan kommer sitta mer bakåt-tiltat när den ev skruvas fast. Filtret sitter jäms med ramen så den borde inte krocka med insuget, eller?
Fråga till er som kör med filterflytt, vart har ni satt era filter och kommer den här lösningen gå å h*lvete? Konsolen är inte fastsatt på bilden utan kommer sitta mer bakåt-tiltat när den ev skruvas fast. Filtret sitter jäms med ramen så den borde inte krocka med insuget, eller?
Fråga till er som kör med filterflytt, vart har ni satt era filter och kommer den här lösningen gå å h*lvete? Konsolen är inte fastsatt på bilden utan kommer sitta mer bakåt-tiltat när den ev skruvas fast. Filtret sitter jäms med ramen så den borde inte krocka med insuget, eller?
har en kompis som satt det ungefär som du, uppochner iaf, och det verkar fungera fint!! och jag skulle vilja påstå att du minskar spillet av olja när du byter filter, all olja rinner ju ur filtret?
Bara testa tror dock jag hadde sättit det. Åt andra hållet för om det inte finns backmentill o all olja rinner ner från filtret blir det juh lite tryckfall varje gång bilen startas eller tänker ja galet
Bara testa tror dock jag hadde sättit det. Åt andra hållet för om det inte finns backmentill o all olja rinner ner från filtret blir det juh lite tryckfall varje gång bilen startas eller tänker ja galet
Tryckfall? Nädu Accusump Har oxå den teorin att det blir mindre spill med filtret uppåt då filtret inte är fullt av olja när jag plockar av det?
Kabeldragningen vart inte riktigt som jag hade tänkt mig, tanken var att gömma + och - kablarna helt men det fick bli så här ist.. Kommer att göra nån sorts gummigenomföring till kablarna så dom inte skaver sönder
Tryckfall o tryck fall men. Ah bara testa se med olje spillet. Löser juh sig Närman byter filter men svårt. Fylla filtret innan o olje nivån blir inte helt rättvis 😜😜
Nu sitter konsollen fast, lyckades gömma fästena så man knappt ser hur den sitter fast. Provmonterade slangen från filterhållaren till kylarn och jag tror jag fick till en bra lösning.
Hittade lite "kabelöverdragsplast" som funkade alldeles utmärkt till genomföringen. Oljeslangen kommer sättas fast under strömstabilisatorn, väntar bara på mina AN10-slanghållare
älskar detaljerna du pysslar med!! kommer bli så jävla fint när de e klart, har du något mål på datum att va på gatan me den?
im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
älskar detaljerna du pysslar med!! kommer bli så jävla fint när de e klart, har du något mål på datum att va på gatan me den?
Datum, hmm, njaa. Tanken var att den skulle vara igång i sommar men det kom så många andra planer, kurser och grejer i vägen så det blir nån gång nästa sommar. Det är ju allt småpill som tar tid innan man blir nöjd!
jag har mitt olje filter på nästan exakt samma plats och vis. jag har inga problem med olje byten med att massor av olja skulle rinna ut. det sitter en backventil i oljefilterna. vist fins det lite olja mellan själva backventilen och flytt adaptern. men det skulle bli samma mängd olja om du hade filtrett neråt, och med en 180 graders an koppling så att slangen går rakt ner sidanom filtret om du förstår hur jag mener. Slangen kommer nerifrån vänder 180 grader och kopplar å filter flytten. det skulle bli samma mängd om inte mer olje spill vid byte. denda fördelen är väl att man kan ha en behållare under som tar matskeden med olja istället för en trasa.
det jag ska göra till i vinter är att montera filtret så att den inte sitter högre än orginal possition på bloccket, för att säkerställa sig om att det imte blir något onödigt tryckfall. med det sagt så märkte jag ingen skillnad i tryckfall med den possitionen som jag/du har nu från att den va ny.
Bra jobbat med bilen, ser bra ut. men det är inte riktigt min stil med blibling jag satsar med på prestanda men självklart ska allt se snyggt ut. Min erfaren het av folk som bygger sina bilar på det viset som du gör är att man lögger ner otroligt med tid och pengar för att sedan vara rädd för att köra och använda bilen. men alla är ju soklart inte sånna.
hur som helst ser det riktigt bra ut och jag följer din tråd när jag hinner med. Jobba på
Mega Drift @ FB SPONSORER
JAMedia.nu / Vianor.se Kristianstad / L,B Bil lackering / Maxxtuning.se / AN88.se / Ajden.se
jag har mitt olje filter på nästan exakt samma plats och vis. jag har inga problem med olje byten med att massor av olja skulle rinna ut. det sitter en backventil i oljefilterna. vist fins det lite olja mellan själva backventilen och flytt adaptern. men det skulle bli samma mängd olja om du hade filtrett neråt, och med en 180 graders an koppling så att slangen går rakt ner sidanom filtret om du förstår hur jag mener. Slangen kommer nerifrån vänder 180 grader och kopplar å filter flytten. det skulle bli samma mängd om inte mer olje spill vid byte. denda fördelen är väl att man kan ha en behållare under som tar matskeden med olja istället för en trasa.
det jag ska göra till i vinter är att montera filtret så att den inte sitter högre än orginal possition på bloccket, för att säkerställa sig om att det imte blir något onödigt tryckfall. med det sagt så märkte jag ingen skillnad i tryckfall med den possitionen som jag/du har nu från att den va ny.
Bra jobbat med bilen, ser bra ut. men det är inte riktigt min stil med blibling jag satsar med på prestanda men självklart ska allt se snyggt ut. Min erfaren het av folk som bygger sina bilar på det viset som du gör är att man lögger ner otroligt med tid och pengar för att sedan vara rädd för att köra och använda bilen. men alla är ju soklart inte sånna.
hur som helst ser det riktigt bra ut och jag följer din tråd när jag hinner med. Jobba på
Det var från början inte meningen att det skulle bli så mycket blingbling då jag heller inte är överförtjust i bling, men det började med att en grej vart blank å fin sen har det bara rullat på och nu har det gått lite överstyr kanske Klart att bilen kommer att köras, för dom pengar som jag satsat på motorn så vill jag ju ha valuta för pengarna. Vi har inte överdrivet med banor här uppe så att satsa på nån regelbunden körning blir inte aktuellt men man får ta sig neröver nån vända om året kanske å köra.
Nurburgring ligger på topplistan att köra på så när jag vet att bilen är körduglig så SKA jag dit och gasa några dagar men innan dess blir det nog banor/träffar i "närheten."
Sista som jag fått gjort den här ledigheten är att hämta ut ett par paket, fick mitt 80mm spjäll och skruvarna med tillhörande blåa brickor som jag ska ha till att fästa mina täckplåtar med
Imorgon bär det av till Norge för 2-veckors jobb igen så det blir dåligt med updates ett tag framöver..