5713
Sök

ABS lampan lyser Honda Accord 2.2i -90

1 253 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
Bror min köpte en arbetskamrats bil riktigt billigt o den ser vettig ut o så. Dock är det så att ABS eller ABL som japanerna skriver lyser hela tiden. Jag har hört att man ska kunna läsa av felkoder på abs boxen men det kanske inte gäller en Honda Accord 2.2i -90?? Eftersom den snart ska in på bes då den varit avställd så är det ju lite småpanik att hitta felet eller ta loss lampan tillfälligt dock verkar det omöjligt typ....

Lev livet nu innan det är för sent

1 122 Inlägg
1 augusti 2011
på audi går det koppla ut kontakterna till abs givarna så "abs" lampan tänds å slocknar som vanligt när startar bilen.

gasa nu foer faen!

1 253 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
Aha okej smile Blir att leta fram var den sitter ihop då i motorrummet för tar jag loss den vid hjulet blir det nog livat på bes big_smile

1 122 Inlägg
1 augusti 2011
jo precis bara göra det smile Har då haft dom urkopplade under 3 besiktningar å dom har aldrig sagt nå

gasa nu foer faen!

1 253 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
Nej på så vis är det skönt att de bara kollar lampans funktion. Får hoppas det funkar o göra så som du skrev... Men måste jag koppla loss alla eller? Beror ju kanske på vilka som är trasiga o inte iofs :p

1 122 Inlägg
1 augusti 2011
jo du kopplar ju bara bort dom från abs boxen. dock måste boxen vara ikopplad annars lyser d på instrumentpanelen konstant smile
Senast redigerat av ValP2k (1 augusti 2011)

gasa nu foer faen!

Kokar ris
923 Inlägg
1 augusti 2011
ELLER..... så åker du till verkstad med lite bullar och undrar om dom kan läsa av felkoderna istället för att pundarmecka.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

1 253 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
cenoxide skrev:
ELLER..... så åker du till verkstad med lite bullar och undrar om dom kan läsa av felkoderna istället för att pundarmecka.

Som jag skrev tidigare så är det bara tillfälligt tills man får tid att kolla det

1 122 Inlägg
1 augusti 2011
tycker att sån skit kan man vara utan.  Alla vet själv hur det när man behöver idiot skruva för att åka in på bes å ta sig till jobbet? Vilken dödssynd...
Senast redigerat av ValP2k (1 augusti 2011)

gasa nu foer faen!

1 253 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
ja kör man med huvudet så klarar man sig gott utan ABS, alltid något strul med de, antingen ligger de o durrar så fort man nuddar bromsen eller så griper de in bara man bromsar lite hårdare. Nej går det att komma förbi det är jag glad

1 122 Inlägg
1 augusti 2011
det blir som ett fjädrarna ljud å abs:en slå i för tidigt? ( bromsar typ inget ) ? Isf kan d vara en av givarna som är för nära abs hjulet

gasa nu foer faen!

1 253 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
ja precis så hade jag på en annan bil dock inte denna för har inte testat o sett hur det beter sig men på en annan bil som sagt så var det så,kom till en korsning o bromsade lite hårdare då small det till i pedalen o abs började jobba som en tok o man kunde knappt bromsa den när det höll på

1 122 Inlägg
1 augusti 2011
okej bara koppla ur då! Önskar dig lycka till vore roligt om du återkom med svar smile

gasa nu foer faen!

1 253 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
Absolut det gör jag ska bara hitta abs boxen hmm

2 656 Inlägg
2 augusti 2011
det finns ju en andledning till att absen ska funka ...

1 253 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
Självklart gör det det men har inte tid nu innan bes att kolla felet så får bli efter men måste ha en nödlösning så man slipper en onödig tvåa

Sök