Piratstikins skrev:
RD_87 skrev:
Piratstikins skrev:
en kille på jobbet som sa att det kanske kan vara reduceringsventilen? eller huvudcylindern som spökar?? kan det vara så?
Men är inte den där prylen på bild reduceringsventilen?
Jo det är reduceringarna, så de kan spöka. Jag har däreomt aldrig stött på det på Volvo, huvudcylindrar har jag däremot bytt ett gäng, de har en tendens att skita sig om pedalen går i botten ett par gånger, vid t.ex luftning. Därför luftar jag alltid med trycksatt burk om det är möjligt.

Okej. men eftersom det endast är vänster bak. vad gissar du på då? huvudcylindern eller reduceringsventilen till just vänster bak?
ska besiktas på torsdag så får se om man hinner få ordning på detta innan eller "hoppas" på endast en 2a haha
Jag glömde kolla i boken idag men volvos system är unikt, det är triangeldelat. Så det är lite lurigt att både felsöka och lufta. Om det inte kommer ett jävla dugg bak skulle jag börja med reduceringen.
Jag ska troligen till garaget imorn igen så kan ta en titt i boken då om jag minns, jag kom på det idag men fingrarna var för kladdiga, när jag tvättat händerna så hade glömt igen.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...