1753
Sök

Panik ! Monterade nya Bilstein B4 på min E34 ., bilen känns stumm känner minsta lilla ojämnhet i marken.

5 Inlägg
13 augusti 2011
Trådstartare
Blir så knäckt ! . , först så kör ja ner i ett pothole i rätt hög fart.. PANG ! ., bägge stötarna på vänster sida gick sönder hmm . . , Drog till verkstaden dom satte på 4st BILSTEIN B4 som ska va Mjuka trevliga komfort dämpare om ja inte minns fel . , vänstra fästet bak va trasigt efter smällen så ett helt fixades dit.,
Bilen har förövrigt 34mm sänkta fjädrar dom på firman sa att inget fel på fjädrarna. ,Nu efter ja har vart ute å provkört några mil kommer ja fram till att samtliga ojämnheter typ smäller in i karossen som att stötarna inte tar upp stöten å skickar kraften upp i chassit hmm jävligt obekvämt., tex kör ja över ett väg gupp så fram går fint med bak så är de helt stummt med ingen rekyl av stöten.. precis som en gocart. , !
Med tanka på att ja har bytt allt i fram vagnen utan silentblocken även bak är inte silentblocken bytta men dock så bytte ja precis Hundbenen . . , Jämför man med en ny bil å man kör ju sväljer ju bilen stötarna så man knappt känner nått inne i kupen.. varför är detta in nu fallet här... Nya stötar borde la göra susen !
kan de va så att mina sänkta fjädrar är boven i dramat., Men proffs verkstaden såg inget fel på dessa fjädrar dock . , hmm . . . va fan gör man ?! vill ju inte ha denna gocart känsla.... kankse ska köpa ny standard strl på fjädrar å sätta på ? . ,
Senast redigerat av oMega69 (13 augusti 2011)

Honda Vfr 400 Hrc

5 Inlägg
13 augusti 2011
Trådstartare
Läser på att annat forum att BILSTEIN B4 standard inte ska ha sänkta fjädrar på .,
Ska finns finnas en version med BILSTEIN B4 Sport oxå som är gjorde för kortare sportfjädrar..
Kanske är detta som är problemet i mitt fall då? . , Nån mer som kör med dessa B4or ? . . .

kan de oxå va så att SilentBlocken fram å bak kan va så pass slitna så bilen upplevs som stumm ?

Honda Vfr 400 Hrc

Fri fart för ett fritt folk!
14 731 Inlägg
14 augusti 2011
vad har du för däck?

dom mesta bilarna blir sjukt obekväma när dom är sänkta så det är nog mer att fjädrarna är progresiva och då gör att fjädringsrörelsen känns väldigt hård

har kört med mycket olika dämpare och fjädrar och bästa för komforten har Ge motorsports satser varit
många upplever dom för mjuka
men jag upplever dom som att dom klarar av dagens kassa vägar samtidigt som dom klarar av att pressas riktigt hårt

fast jag åker bara volvo och vw så jag har ingen erfarenheter av bmw

Kör fort så hinner inget hända...

5 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
Growe skrev:
vad har du för däck?

dom mesta bilarna blir sjukt obekväma när dom är sänkta så det är nog mer att fjädrarna är progresiva och då gör att fjädringsrörelsen känns väldigt hård

har kört med mycket olika dämpare och fjädrar och bästa för komforten har Ge motorsports satser varit
många upplever dom för mjuka
men jag upplever dom som att dom klarar av dagens kassa vägar samtidigt som dom klarar av att pressas riktigt hårt

fast jag åker bara volvo och vw så jag har ingen erfarenheter av bmw

Tjenare !

Kom fram till att dessa BILSTEIN B4 Standard. Inte kan köras med mer änn 30mm sänkning så det lär va där skon skaver ! . , Annars så har ja 18" 235/40 . . så visst blir bilen stel tack vare lågprofil.. men så jävla stumm den är nu så är det helt absurt känns som stötarna är trasiga . ., Men som sagt Fjädren som é för kort för dessa dämpare så det é la bara å köpa 4 nya standard Fjädrar då å hoppas på Go komfort..,
Vägarna här nere i Syd Asien är KATASTROF ! håller å ojämnheter äver allt å så kör dom med cementblock med små kanter emellan isället för asphalt hmm

Honda Vfr 400 Hrc

Sök