2 september 2011
Trådstartare
tja.
Jag och mina bromsproblem..
Besiktigade bilen i onsdags och fick ombes pga lite saker bland annat handbromsen tog dåligt.
Inhandlade nya bromsbackar och renoveringsats.
efter väldigt många timmar och väldigt mycket svordommar så va skiten bytt på båda sidorna. Böjde å hade mig så allt röde sig lätt och använde kopparpasta på dom rörliga delarna, dock ej uppe på backarna.
När skivan skulle tillbaka gick skiten inte på, så fick modifiera H-järnet då dom punktat dit extramaterial? kanske e så orginal men plockade fram vinkelslipen och slipade upp dem tills skivan gick att pressa på.
Eftersom jag släppt på muttern vid handbroms handtaget så skulle den dras åt när allt var monterat igen. hände inte mycket när jag spände muttern lite men de klonka till ( ungefär som att vajern va satans slapp och fastnade lite och lossnade) detta hände 2 ggr typ en på varje sida. spände den till max och det händer fortfarande ingenting.
Är det så att H-järnet som sabbat det? vajern gått av? det va så mörkt ute nu så orkade inte plocka isär för att se att vajern gått av men vad tror ni? Någon som råkat ut för detta själva?
Mvh Ankmeister