2401
Sök

Chevy -55 förvandlas till "Amercian Graffiti" chevy.

ROSTLAGAS & TOTALRENOVERAS & BYGGS OM FÖR ATT LIKNA EN KÄND FILMBIL, Nämligen Bob Falfas grymma 55a från filmen American Graffiti (Sista natten med gänget) det blir ingen "clone" utan mer en hyllning... Visa mer

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
1 078 562 Visningar
Uppdaterades senast 10 april
17 Inlägg
15 juli 2012
Fränt projekt smile, vart fick du förresten tag på delarna till hastighetsmätarn, kilometerskala och allt smile?

6 585 Inlägg
15 juli 2012
Trådstartare
Doctor_Majk skrev:
Fränt projekt smile, vart fick du förresten tag på delarna till hastighetsmätarn, kilometerskala och allt smile?

Tackar smile

Har köpt det mesta genom http://www.norins.nu som tar från bla http://www.danchuk.com/ men det finns ju fler firmor i sverige som importerar Chevaprylar . tex http://www.dalhems.se/ klicka på kataloger & sen övriga kataloger på deras hemsida , det enda jag köpt till hastighetsmätaren är "glaset" med kilometerskala, sen målade jag bakgrundsplåten, finns även nya sifferklisteremsor till räkneverket om man vill få det att se nytt ut, men det visar ju ändå "miles" så det struntade jag i att renovera.

jag brukar själv leta på artikelnumrena på danchuks hemsida , sen är det bara räkna på 13kr/dollarn & man får veta ungefär vad det kostar beställa från nån av dessa svenska firmor. , så mailar jag en lista till tex Norins & får svar om det är lagervara hos honom eller inte. har han det inte på hyllan kan det ta ett par månader att få prylarna.
fördelen är ju att man inte behöver lägga ut pengar i förväg när man handlar i sverige.
sen är jag kass på engelska så jag väljer det för enkelhetens skull.

(PS har för mig Norin skulle ta semester nån vecka nu)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

17 Inlägg
15 juli 2012
Ska kika på detta smile brukar få hit sakerna för lite billigare än 13kr/dollarn med hjälp av fars kontakter smile
kalas å ha massa sidor för classic chevys smile

6 585 Inlägg
15 juli 2012
Trådstartare
Doctor_Majk skrev:
Ska kika på detta smile brukar få hit sakerna för lite billigare än 13kr/dollarn med hjälp av fars kontakter smile
kalas å ha massa sidor för classic chevys smile

ja jag har tyvärr inga egna kontakter, & ska man anlita andras kontakter på begagnat/nytt så är man iaf uppe i dom pengarna ganska snart.

5 071 Inlägg
17 juli 2012
När räknar du med att vara klar? Har du någon tidsgräns eller få det bli färdigt när det blir?

6 585 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
JohnWayne skrev:
När räknar du med att vara klar? Har du någon tidsgräns eller få det bli färdigt när det blir?

jag beräknar att vara klar mycket tidigare än jag vill tänka på wink  cool roll

672 Inlägg
17 juli 2012
farbrorbozze skrev:
JohnWayne skrev:

aha! du menar nyss.......tongue

"Väx inte upp! det är en fälla"

6 585 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
Power-krille skrev:
farbrorbozze skrev:
JohnWayne skrev:

ska vi säga regbesiktning om 50 veckor, så jag hinner till västerås nästa sommar?? roll

5 071 Inlägg
18 juli 2012
farbrorbozze skrev:
JohnWayne skrev:

Bra svar smile

5 071 Inlägg
18 juli 2012
Power-krille skrev:
farbrorbozze skrev:
JohnWayne skrev:

tongue

6 585 Inlägg
31 juli 2012
Trådstartare
En lite uppdatering,

Tog en biltur med värsting volvon (745an) neråt Arlanda trakten & hälsade på en cheva ägare för att få lite inspiration & så till mitt bygge, passade samtidigt på att "köra in" volvon när jag låg & pressa på E4 söderut,
för när en volvo passerar 35000mil måste väl inkörningen va klar?

Den herren hade iaf lite bilar på gården & sånt gillas av en biltok som mig,
tror jag bara i volvos räknade till 7st amazoner, 2st 164or, en 142, en PV,
sen stod det även en corvair & en gammal merca på gården , förutom cheva 55an han hade då smile

Ja nu åter till min biltur:
Inkörning av volvon
https://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-9cbf6ca5efbea3021b565ecff510bee6.jpg
Inköpet av delar
https://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-3cec4dcbb79ab493423d6ad32bdeeccc.jpg
Lunch på hemvägen, Måste ju passa på när man passerar Uppsala:
https://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-44816ed4673221dc4a483d425afaaa35.jpg

Sen har jag även kommit på att jag skulle vilja ha
Fenderwell Headers på bilen, så det fylls ut lite i hjulhusen.
Har du ett par liggnade så skicka PM till mig.
https://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-64582f86da631258b4213d4da5bea741.jpg

& sist men inte minst så visar Dalhems att dom vill sälja delar från Ecklers åt mig wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-eaa9c02bc278b565e51e79ab20dedeae.jpg
Senast redigerat av farbrorbozze (31 juli 2012)

9 141 Inlägg
31 juli 2012
Uj finns många mil kvar att plocka ur den 740n. Trevligt med lite nytt godis till bilen du, brukar inte dom headersarna vara svindyra om man får tag på ett par? Blir det sidepipes till dom med då?
Läste här på forumet i helgen att Dalhems har konkat, + att hemsidan ligger nere. Så det är ju lustigt att dom skickar ut reklam fortfarande.

6 585 Inlägg
31 juli 2012
Trådstartare
Putteliten skrev:
Uj finns många mil kvar att plocka ur den 740n. Trevligt med lite nytt godis till bilen du, brukar inte dom headersarna vara svindyra om man får tag på ett par? Blir det sidepipes till dom med då?
Läste här på forumet i helgen att Dalhems har konkat, + att hemsidan ligger nere. Så det är ju lustigt att dom skickar ut reklam fortfarande.

jasså har dom? det var synd, jag som planerat att beställa från Ecklers genom dom. sad
, men jag fick den igår så dom hade nog skickat den förra veckan nångång.
länge sen jag beställde katalogen, har varit restad., dom hade svårt att få skickat just kataloger från Ecklers sa dom, övrigt kommer men kataloger verkar vara bristvara..

Jo headdersarna är ganska dyra nya, men borde väl gå å hitta begagnade,
skulle isåfall koppla "cut-outs" på dom till "rakarör" & dra in riktiga avgasystemet
Senast redigerat av farbrorbozze (31 juli 2012)

9 141 Inlägg
31 juli 2012
farbrorbozze skrev:
Putteliten skrev:

jasså har dom? det var synd, jag som planerat att beställa från Ecklers genom dom. sad
länge sen jag beställde katalogen, har varit restad., dom hade svårt att få skickat just kataloger från Ecklers sa dom, övrigt kommer men kataloger verkar vara bristvara..

Sidan är uppe igen såg ja nu, å inte hittar jag den tråden heller. hmm Underligt! Så det är nog bara att beställa så mycket du kan! smile

564 Inlägg
31 juli 2012
De är inte konkade (enl allabolag och proff.se iaf, http://www.proff.se/foretag/dalhems-bil … 0062893-1/) och hemsidan fungerar nu.
Senast redigerat av sverkera (31 juli 2012)

6 585 Inlägg
31 juli 2012
Trådstartare
Putteliten skrev:
farbrorbozze skrev:
Putteliten skrev:

Sidan är uppe igen såg ja nu, å inte hittar jag den tråden heller. hmm Underligt! Så det är nog bara att beställa så mycket du kan! smile

kan ju vart nån som spunnit iväg på att sidan ligger nere, som om inte sidor ligger nere ibland, ecklers tri-five sida låg nere en hel helg för ett tag sedan, det kallar jag ooootroligt,.

Självlärd
3 083 Inlägg
1 augusti 2012
farbrorbozze skrev:
Putteliten skrev:
farbrorbozze skrev:

kan ju vart nån som spunnit iväg på att sidan ligger nere, som om inte sidor ligger nere ibland, ecklers tri-five sida låg nere en hel helg för ett tag sedan, det kallar jag ooootroligt,.

Som någon skrev i tråden om Dalhems så kan det ha varit en missad betalning till webbhotellet som gjorde att sidan slocknade. Finns många anledningar till att sidor slocknar ett par dagar. smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

2 126 Inlägg
1 augusti 2012
Putteliten skrev:

Inte Dalhems som konkat utan Dahlbäck Racing AB, viss skillnad wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=252092

10 164 Inlägg
1 augusti 2012
Fina grejer smile

den där volvon har nått inkörningsperioden nu har du yterligare 500 000 mil kvar efter det har garantin gått ut wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

6 585 Inlägg
1 augusti 2012
Trådstartare
Djo skrev:
Fina grejer smile

den där volvon har nått inkörningsperioden nu har du yterligare 500 000 mil kvar efter det har garantin gått ut wink

typ, jag köpte den "lätt begagnad" när den gått 20000 så nu är det bara resten kvar, men först skruva cheva, om det blir idag eller imorgon får framtiden utvisa, har ganska mycke att fixa runt huset så det får bli garaget när regnet kommer eller när jag tröttnat på allt annat wink smile

Sök