3933
Sök

Vilken olja till 850 automat?

1 679 Inlägg
20 september 2011
Trådstartare
Vilken olja ska man ha till 850 t5 -94 med automat?
Funkar det med mekonomens rekommenderade eller ska man köpa oljan som volvo har?
Ska spola lådan på fredag och har 9 liter olja av mekonomens rekommenderade olja.
Eller ska man åka och köpa olja från Volvo?

845 Inlägg
20 september 2011
Det är väll i princip samma. Så ta den billigaste.

4 824 Inlägg
20 september 2011
9 liter kommer du inte långt med, går åt närmare 20 liter om man ska göra det riktigt.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

1 679 Inlägg
20 september 2011
Trådstartare
enligt mekonomen skulle det räcka med 9liter men tycker det låter lite smile
eller ska man åka och köpa en olja som swedol har?
auto 15 heter den, artnr: OF-621906,  säljs på 20liters dunkar, läste nånstans att annat "volvo" folk har kört denna olja i sina automater. Tydligen nån OKQ8 olja eller nåt smile
tror ni om den? för den är billig också smile^
eller vilken olja tycker ni jag ska ha?
mekonomen oljan jag har är Castrol ATF TQ dexron 3 olja smile

1 679 Inlägg
20 september 2011
Trådstartare
det är denna dom har på swedol, har läst på många ställen även här på garaget att folk har köpt olja på swedol. Vet bara inte vilken olja på swedol då dom har ett par stycken tongue

låter detta vettigt?
Auto 15 ATF Dexron III, Ford Mercon; Allison C-4; Caterpillar TO-2; ZF TE-ML II?

bytte låda för ca 700mil sedan i bilen och fick ny olja osv men ska spola den nu igen då jag tror det kan finnas nå små skit kvar i själva systemet smile

Har ju somsagt 9liter av mekonomens dexron 3 olja så blir väl att köpa lite mer av dom, eller köpa tolv liter av volvo eller köpa swedols olja.

köper nåt av alternativen imorgon antagligen så vill veta vilken olja som gör sig bäst och prisvärt smile
Senast redigerat av JimmyAndersson (20 september 2011)

1 679 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
JimmyAndersson skrev:
det är denna dom har på swedol, har läst på många ställen även här på garaget att folk har köpt olja på swedol. Vet bara inte vilken olja på swedol då dom har ett par stycken tongue

låter detta vettigt?
Auto 15 ATF Dexron III, Ford Mercon; Allison C-4; Caterpillar TO-2; ZF TE-ML II?

bytte låda för ca 700mil sedan i bilen och fick ny olja osv men ska spola den nu igen då jag tror det kan finnas nå små skit kvar i själva systemet smile

Har ju somsagt 9liter av mekonomens dexron 3 olja så blir väl att köpa lite mer av dom, eller köpa tolv liter av volvo eller köpa swedols olja.

köper nåt av alternativen imorgon antagligen så vill veta vilken olja som gör sig bäst och prisvärt smile

Ingen som vill komma med tips då det bara är nå timmar kvar till köp av detta smile

Sök