Tänkte köpa mig en gammal Volvo och ha den som hundbil/dragbil. har hittat en 745 av intresse MEN den hade fått ett bra att veta på förra besiktningen: infästning länkarm, jag antar att den är rostig. Hur pass svårt och dyrt är detta att fixa till?? Vill ju inte köpa en bil som jag måste börja med att lämna till verkstan även om den är billig.
Om den har fått en bra att veta så lär ju resten av undersidan av bilen inte heller se så fin ut, och även där behöva lagas. Vad är det för årsmodell? 88 och framåt är ju galvade.
Om du inte är haj på bilar skulle jag leta efter någon annan 745a. Rost är inte kul, och om man inte kan laga skiten själv springer pengarna snabbt iväg. Billigare i slutändan att köpa en fräschare från början. Får jag fråga vilket pris han begär för bilen?
7000:- stod det i annonsen men han prutade själv ner priset till 6000:-
Saken är den att jag inte har mer än 7-7500:- att lägga på en bil just nu eftersom jag blivit blåst av en bilfirma på en bil jag köpte för två månader sedan. Ligger nu i tvist med dem. Jag behöver en bil för att kunna sköta mitt jobb och utan bil blir det inga pengar så det är lite moment 22
Jag har kollat på blocket i skåne och hittar en massa volvo 745 men jag vet f*n inte vilken jag ska välja. Vad hade du gått efter??
Om man behöver bil snabbt så förändras ju alla preferenser. Hade man hittat något som känns rätt, är besiktad, startar och går som den ska och om det finns vinterdäck nu till vintern hade jag nog köpt första bästa om priset var ok.
Den du har kikat på, finns det vinterdäck till? Besiktad ett tag framöver? startar och går och inte ser ut som en pundar bil som är ute och stjäl koppar om natten så är det egentligen bara att slå till. Däremot skulle jag aldrig i mitt liv lägga ner massvis med pengar på att börja laga rost om det bara var en bra att veta. Du lär ju säkerligen få bilen såld när du tröttnar på den och om du förlorar 1-3000kr är ju inte det hela världen heller..