Tjenare, har lite planer på att turbo konvertera min gamla 740 gl. JAG vet att det är olagligt och inte besiktningsbart, så det behöver inte första personen som svarar på min tråd säga.. och jag vill inte köpa en 740 tic för jag har en 945 ltt turbo + .. de är utmaningen och för det är roligt som jag vill testa detta. men jag har en "enkel" fråga på hur jag ska göra och 1a är
jag har ett elsystem från en 740 turbo-86 lh 2.2 med et motor i. jag kan även fixa boxarna osv, Men de satt en luftmängsmätare på den bilen , alltså en mekanisk mätare, kan jag konvertera det elsystemet till luftmasse mätare på min bil?
740mattias skrev: Tjenare, har lite planer på att turbo konvertera min gamla 740 gl. JAG vet att det är olagligt och inte besiktningsbart, så det behöver inte första personen som svarar på min tråd säga.. och jag vill inte köpa en 740 tic för jag har en 945 ltt turbo + .. de är utmaningen och för det är roligt som jag vill testa detta. men jag har en "enkel" fråga på hur jag ska göra och 1a är
jag har ett elsystem från en 740 turbo-86 lh 2.2 med et motor i. jag kan även fixa boxarna osv, Men de satt en luftmängsmätare på den bilen , alltså en mekanisk mätare, kan jag konvertera det elsystemet till luftmasse mätare på min bil?
Mvh//Mattias
Vad är andra frågan..?
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
oj hahahaha.. var väl lite för trött.. jo men jag har en oöppnad b230fd med 531 topp osv, och jag har kringutrustningen från en turbomotor, såsom oljeförflyttare, oljerören och spridare och motstånd till dom.. tror ni att motorn håller för en liten ltt turbo som ska ladda 0.5 i bar? och jag ska inte öppna den mer än oljetråget för att borra ur för oljereturen som jag ska gänga och sätta dit en slangkoppling.
740mattias skrev: Tjenare, har lite planer på att turbo konvertera min gamla 740 gl. JAG vet att det är olagligt och inte besiktningsbart, så det behöver inte första personen som svarar på min tråd säga.. och jag vill inte köpa en 740 tic för jag har en 945 ltt turbo + .. de är utmaningen och för det är roligt som jag vill testa detta. men jag har en "enkel" fråga på hur jag ska göra och 1a är
jag har ett elsystem från en 740 turbo-86 lh 2.2 med et motor i. jag kan även fixa boxarna osv, Men de satt en luftmängsmätare på den bilen , alltså en mekanisk mätare, kan jag konvertera det elsystemet till luftmasse mätare på min bil?
Mvh//Mattias
du lär ju inte ha ett lh2,2 med luftmassemätare du har motronic kabelhärva och du kan inte kovertera kabelhärvan till luftmassemätare
men alla säger att om jag inte har obd utag så är det 2.2 och när jag har 2.4 som i min första 740 så har jag obd som fanns i den... var även 4 stift i den bilen till mätaren.. och jag har 3 stift nu i min nuvarande, och båda var/är 88or
740mattias skrev: men alla säger att om jag inte har obd utag så är det 2.2 och när jag har 2.4 som i min första 740 så har jag obd som fanns i den... var även 4 stift i den bilen till mätaren.. och jag har 3 stift nu i min nuvarande, och båda var/är 88or
88A eller 88B?
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
740mattias skrev: men alla säger att om jag inte har obd utag så är det 2.2 och när jag har 2.4 som i min första 740 så har jag obd som fanns i den... var även 4 stift i den bilen till mätaren.. och jag har 3 stift nu i min nuvarande, och båda var/är 88or
alltså du har lh2,2 i bilen men den lösa kabelhärvan från 86:an är motronic
aah, det va det jag trodde han skulle göra? haha såg nu att det va en fd, trodde det stod ft men om han sätter på allt ifrån ft motorn så lär ju inte besiktningsmannen kolla så att det verkligen är en ft
NSS207 skrev: aah, det va det jag trodde han skulle göra? haha såg nu att det va en fd, trodde det stod ft men om han sätter på allt ifrån ft motorn så lär ju inte besiktningsmannen kolla så att det verkligen är en ft
om han reggar den så lär dom kolla på blocket och då ser dom att den inte är en ft
740mattias skrev: men alla säger att om jag inte har obd utag så är det 2.2 och när jag har 2.4 som i min första 740 så har jag obd som fanns i den... var även 4 stift i den bilen till mätaren.. och jag har 3 stift nu i min nuvarande, och båda var/är 88or
alltså du har lh2,2 i bilen men den lösa kabelhärvan från 86:an är motronic
740mattias skrev: men alla säger att om jag inte har obd utag så är det 2.2 och när jag har 2.4 som i min första 740 så har jag obd som fanns i den... var även 4 stift i den bilen till mätaren.. och jag har 3 stift nu i min nuvarande, och båda var/är 88or
NSS207 skrev: aah, det va det jag trodde han skulle göra? haha såg nu att det va en fd, trodde det stod ft men om han sätter på allt ifrån ft motorn så lär ju inte besiktningsmannen kolla så att det verkligen är en ft
om han reggar den så lär dom kolla på blocket och då ser dom att den inte är en ft
jag ska kolla på skövde skroten imorgon, har för mej att det finns en smäld 760 saffrans gul turbo där.. och motorn med topp finns ju kvar, så kanske ska satsa på det blocket om den är billig
men hur ska jag göra så att motorn inte spikar. och får tillräckligt med soppa och att tändningen följer med vid ladd? ska ju inte ladda så väldans mkt men.. kanske bara skaffa ett elsystem från en turbo 88a och bara slänga it
ska ha den som brukis/busbil.. synd att jag har en 88:a, men hitta lite roliga bilar på skroten idag som jag ska handla lite delar på imorgon/idag ^^ bägge med b230fk, MEN ingen som vet ifall jag behöver göra något med elsystemet? tex hur jag kopplar in spridarmotståndet och går det förlänga kablarna? eftersom de går så fina signaler i dom kablarna och dom är ju inte direkt tjocka hehe..
turbo från en ltt grenrör downpipe med lamda tryckrör + silikonslangarna (stora ic:n) stora intercoolern oljeröret + vatten rören stora kylet + elfläkt +relä fk:ns turbospridare ett till spridar relä oljeretur oljeförflyttare(vattenkyld) oljeförflyttare från en b21a(utan vattenkylning?) låg lös så jag har inte monterat dän den..
och allt fick jag ge 800 kr för på skroten ^^
så nu återstår de lilla med elen.. hur ska jag göra?! måste ju höja bränsletrycket men måste jag har spridar motstånd? jag ska bara ladda max 0.5 bar..