12 oktober 2011
Trådstartare
Hej!
Hoppas ingen blir elak för att jag gör denna tråd, behöver hjälp och är inte riktigt kompis med sökfunktionen.
Iallafall, som det står i rubriken så har jag en VW Passat TDI 1.9 4WD -02 och den jävlas med jämna mellanrum.
Problem #1: Den klassiska framvagnen. Ibland kan det komma mystiskt ljud från höger fram, ungefär samma ljud som när drivknuten är slut. Men det har jag svårt att tro, eftersom att den är cirka 6 månader gammal. Bilen gick även nyligen igenom besiktningen utan problem, ingen spindelled eller nått.
Någon som har tips på vad man ska kolla efter? Kan det vara drivknuten igen?
Problem #2: Klonkande ljud från höger bakvagn. I skarpa gupp, tex när man kör över brunnar och liknande uppstår ett klonkande ljud. Vad kan det vara? Bakdämpare som är helt slut? Bussning?
Problem #3: Gnisslande ljud från vänster bakvagn vid gupp. Gummi gnissel från vänster bak vid mer gungande gupp, hörs tydligast när det varit torrt ute, förmodligen nån bussning som torkat? Men vilken kan det va? Vars ska man börja?
Problem #4: AC'n. När jag kör AC'n så att den blåser på framrutan och ut så att den blåser mig i ansiktet samtidigt så blåser den ingenting på framrutan utan bara i ansiktet. Men när man tar bort så att den bara blåser på framrutan så blåser den fint som fan. Vad kan vara problemet? Kan väldigt lite om kylsystem.
Tack på förhand!
Mvh bacc