Är du inte slaviskt bunden till att ha original, skulle jag rekommendera relä till hel och halvljus
Inte slavisk, men så nära det går. Men några uppdateringar som inte kommer att synas kanske man kan unna sig. Har börjat att fundera på Radial-däck också
Relä framme vid framljusen (ett till hel & ett till halvljus), styrt av orginalkabeln brukar jag sätta, och med plusmatning driekt från batteri (givetvis med en säkring) brukar funka finfint, bättre lyse & mindre risk kontakten brinner.
Jag tror jag stjäl den idén av dig No hard feelings?
För att få ett snyggt monterat och sträckt innertak skall det monteras före rutorna. Det har sadelmakarn sagt Och det är han som skall montera taket så jag gör som han säger. Taket före rutorna.
Ett nytt innertak beställdes från USA men de gamla tak-stängerna skall användas. Börjar med att dra ur dem ur det gamla tyget
Lite rost har bildats på stängerna, men det är ingen fara. De skall blästras och målas
Som ni märker har jag rostskyddat kring tak och rutkantrna
Joo detta fattas
För att det inte ska låta som man stänger locket på en sardinburk behövs isolering i taket. Skaffade universal från Motonet, (liknande Biltema) Sen är det bara att mäta hur stora bitar man behöver
Farsan är med och hjälper till
Mäter och klipper ut där kupébelysningen skall sitta, sen är det bara att limma fast
Förhoppningsvis. Har funderat om det går att använda samma isolering i dörrarna. Det kommer ju att rinna ner vatten i dem när man tvättar. Undrar hur isolering denna reagerar med vatten?