Bygga om nissan skyline r33 från Höger till vänsterstyrd ??

Driftergrabbs
23 oktober 2011 · 29 Inlägg

Hej har nu gett mig fanken på o köpa en skyline men sitter helst inte på höger sida hmm hört man kanske kan använda lite delar från typ nissan maxima o.s.v iallafall hoppas på att något snille klvier in här i tråden o skriver nåt smart lol Haha så vilka delar o vad behöver ja ? Mvh Dennis tacksam för svar

Senast redigerat av 745tic_Dennis (23 oktober 2011)

KHRacing
23 oktober 2011 ·

Maxima eller S14 brukar nyttjas, men det är bra mkt svårare än man tror, tänk på det rejält inann du börjar kapa.-

Driftergrabbs
23 oktober 2011 · 29 Inlägg

vet du kanske några sidor man kan använda sig av de blir väl typ torpedväggen som behövs kapas lite eller ?

KHRacing
23 oktober 2011 ·

Behövs inga sidor.
du behöver lite delar det e "allt"... + en helt väska med tålamod...

rattstång, styrväxel som passar på rattstången, massa elkabel till att förlänga orginal med.. eventuellt en längre hastighetsmätarvajer (?),  ev en ny krockbalk om det ej går att fästa nya rattstången i den befintliga. ev ett helt nytt pedalställ, slangar & vajrar till detta, bromsservo (inte säkert den gamla passar)

m.m m.m m.m
till min evo så använda jag näsan allt från en svensksåld framhjulsdriven Lancerkombi.

Niklas_J
23 oktober 2011 · 152 Inlägg

att skriva att du ska bygga om en skyline till vänsterstyrd är som att säga att du vill trimma din volvo...





folk lär undra vilken motor du ska trimma och om du vill ha seriösa svar får du nog skriva vilken generation och typ av skyline du ska köpa.

peter_1976 JDM
23 oktober 2011 · 2 201 Inlägg

det tar bara ett par timmar att vänja sig vid högerstyrt. skönare än vänster

JE
23 oktober 2011 · 227 Inlägg

peter_1976 skrev:
det tar bara ett par timmar att vänja sig vid högerstyrt. skönare än vänster

Håller med till viss del, tar inte lång tid att vänja sig ja...Var själv sjukt skeptiskt till att köra högerstyrt överhuvudtaget, men till min förvåning tog det inte lång tid alls att få pli på det...Dock är det inte lika säkert och bekvämt vid tex omkörningar och diverse Drive-ins tongue...

Men själv skulle jag aldrig bygga om, har inte sett nåt exemplar av någon Skyline oavsett generation(bortsett från R35an som finns vänsterstyrd) som sett bra ut alls efter en konvertering...

Senast redigerat av JE (23 oktober 2011)

Dum spiro, spero...
Nissan 200sx s13 "Ozunu" (1992)
BMW E36 325i "BabyBlåBär" (1991)
sverkera
23 oktober 2011 · 564 Inlägg

Man gör så här big_smile:

http://imagenes.viajeros.com/fotos/l/lr/lromfeku-1287529836-bg.jpg

Nu plockade jag en bild från nätet men jag har liknande själv, det var vanligt förr att bilar importerades till Bolivia från Japan och då bygde man om dem så här för att de skulle bli vänsterstyrda (vilket var krav för att kunna registrera dem). Instrumenten är itne så viktiga (och fungerar oftast inte ändå) så bara rattstången och pedalerna är flyttade.

peter_1976 JDM
23 oktober 2011 · 2 201 Inlägg

JE skrev:

peter_1976 skrev:
det tar bara ett par timmar att vänja sig vid högerstyrt. skönare än vänster

Håller med till viss del, tar inte lång tid att vänja sig ja...Var själv sjukt skeptiskt till att höra högerstyrt överhuvudtaget, men till min förvåning tog det inte lång tid alls att få pli på det...Dock är det inte lika säkert och bekvämt vid tex omkörningar och diverse Drive-ins tongue...

Men själv skulle jag aldrig bygga om, har inte sett nåt exemplar av någon Skyline oavsett generation(bortsett från R35an som finns vänsterstyrd) som sett bra ut alls efter en konvertering...

Jag var väldigt skeptisk. Men när man väl fått in det så sitter det. Och omkörninger, nja men lär sig att hantera det oxå. man får titta genom rutorna på bilarna framför. o lastbilar o bussar gäller det att hålla lite mer avstånd, så man ser framåt. som sagt, man lär sig.

Själv så har jag alltid varit emot det, till man själv satt där på häger sida

Driftergrabbs
24 oktober 2011 · 29 Inlägg

Tack för alla svar o ne ja ska inte trimma nån volvo vet inte motornamn iheller men skrev ju nissan skyline r33 gtst 1994 ja ska bli driftingkung o ja ska lägga MINST 100 lök på dednna bilen +den e redan trimmad så detta blir nice satsar lätt på 400-500 hk ;-) grejen är att ja tänker lämna in den till någon som fixar de med styrningen o.s.v så ja tror de blir NICE (-=

Driftergrabbs
24 oktober 2011 · 29 Inlägg

Åker O Hämtar Bilen Imorgonnnnnn Yiiiihaaaaaa

Driftergrabbs
24 oktober 2011 · 29 Inlägg

då va man o provkörde skylinen idag o ja tänker inte bygga om styrningen de kändes fett behagligt o ratta på breställ när man sitter på höger sida iallafall onsdag e där ny bil i carporten med 400 hjulhästar ;-) o dom ska utnyttjas en ny motor får man för 15 papp tydligen vi får se hu mycket denna klarar kommer bilder o videos

sir_daniel www.kudoz.se
24 oktober 2011 · 3 802 Inlägg

15K får du ett org block o topp för om du importerar själv.

annars kommer du en bit på vägen om du ska uppgradera din org. motor med de pengarna

Driftergrabbs
24 oktober 2011 · 29 Inlägg

ja ska mappa den o få på en gt25 snurra så landar den på 400 hk..Ja jag vet han sa de på europen sportcars han kunde fixa de för 15 lök så känns som de e en bra bil o plåga (=

Tumbleweed
24 oktober 2011 · 1 711 Inlägg

Måla den gul o lacka POSTens logga, dom sitter ju på fel sida smile Bara skoja! Nae, bygga om till andra sidan är ett fett ingrepp, bah, lycka till om du hoppar på det smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang