6790
Sök

Brembo bromskit? Coilovers eller Ride tech (luft)

1 Inlägg
25 oktober 2011
Trådstartare
Hejhopp.

Min far och jag bygger en AC Cobra och vi har precis fått en idé om att bilen bör ha bromsar och lite fjädring... bra sådana. lite "race" inriktade saker smile

Bromsar:

Har kollat runt lite på brembo, hittar däremot ingen vettig försäljare i sverige som håller på med detta.. länka gjärna om ni vet några ställen där de har kompletta brembo kit

Fjädring:

Fjädrar kanske är fel ord då vi gjärna skulle vilja kunna enkelt höja bilen om man stöter på ett svenskt överdimentionerat fartgupp..

Har kollat lite på luft dämpning från Ride tech.. krävs en stor kompressor och massor av elektronik.. inget fel med det, men känns inte så sportigt.

så min fråga är :

Är det någon som vet någon bra site / återförsäljare till brembo kit?

Är det någon som har nån idé om hur vi bör hantera denna fjädrings fråga. finns det coilovers som kan kontrolleras "on the go" osv

MVH // Kevin och Janne

Supraman
2 300 Inlägg
25 oktober 2011
När det gäller fjädring prata med stötdämparverkstan i sthlm, dom har nog passande lösningar.
När de gäller bromsar ring dalhems dom har mkt att välja på, kan tänkas att dom har lösning på fjädringen också.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sök