2854
Sök

Nankang SW-7 XL eller Goodyear Ultragrip Extreme?

10 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
Hej på er allesammans!

Jag håller på att kolla däck till min BMW 518 E34 ifrån 95.
Däckfirman har gett mig ett förslag på SvF Memphis samt Nankang SW-7 XL för 7800 med montering.

HIttade på bythjul.se Goodyear Ultragrip Extreme med SvF Memphis för 7600.

Har kollat runt lite på olika däcktester rörande båda däcken och båda har fått mycket god kritik.
Jag är inte någon fortkörare och det är väldigt sällan jag har bråttom någonstans även om jag gärna inte bromsar ner i skarpa kurvor mer än absolut nödvändigt.

Vilket däck är bäst av dessa två för vintern? Någon som har erfarenhet ifrån båda?

Tack på förhand!

MvH Peter

37 Inlägg
26 oktober 2011
Goodyear alla gånger, skulle aldrig satsa på nankang när det gäller vinterdäck.

//Markku

10 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
sackan: Varför skulle du inte satsa på Nankang? Själv kör jag 2st Nankang och 2st Goodyear som sommardäck, blev lite av en paniklösning då jag inte hade råd med 4st nya utan bara 2. hmm så sitter 2 Nankang fram o 2 Goodyear där bak.

537 Inlägg
26 oktober 2011
eftersom goodyear däcken är billigare så skulle jag välja dom istället för nankang.

10 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
Mjo fast då är ju inte montering inräknat i priset då dom skickas ifrån bythjul, så är ju frakt och monteringskostnad att lägga på.

537 Inlägg
26 oktober 2011
Ett_tingest skrev:
Mjo fast då är ju inte montering inräknat i priset då dom skickas ifrån bythjul, så är ju frakt och monteringskostnad att lägga på.

jaha, jag trodde det va montering och frakt inräknat tongue

10 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
Nej det är det inte smile Men om du bortser ifrån priset, vet du om några direkta skillnader mellan däcken? Typ fördelar vs. nackdelar jämtfört mellan dem?

537 Inlägg
26 oktober 2011
jag har inte nån erfarenhet av nankang men goodyear är riktigt bra prisvärda däck. nankang är väl koreanskt eller iaf asiatiska däck, en kompis hade cingcong däck på sin bil och det var riktigt dåligt grepp i dom. jag vet iaf att asiatdäck brukar slitas rätt fort och bli dåliga, vet inte riktigt hur vinterdäcken är men jag skulle tro att goodyear håller bättre kvalitet, själv hade jag köpt goodyear även fast dom blir lite dyrare. smile

10 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
Ja jo jag är väl lite inne på det spåret med nu, läste någonstans om att Nankang SW7-XL egentligen är ett friktionsdäck som är dubbat. Så blir nog Goodyear, dock hade ju SvF Le Mans fälgen vart så mkt finare att ha men men man får ta vad man har råd med wink

961 Inlägg
26 oktober 2011
skulle aldrig köpa nå däck med konstiga namn från något asiatiskt land iaf !! får ju vattenplaning på torrt med dom nästan... bare skit

Pure DieselPower

1 353 Inlägg
26 oktober 2011
kan den personen som tog bort mitt inlägg (eftersom jag var först med att svara ca 14:10) tala om för mig VARFÖR eller är de bara så att den personen är allmänt jävla efterbliven eller? va är de för jävla stil?

1 353 Inlägg
26 oktober 2011
Ett_tingest skrev:
Hej på er allesammans!

Jag håller på att kolla däck till min BMW 518 E34 ifrån 95.
Däckfirman har gett mig ett förslag på SvF Memphis samt Nankang SW-7 XL för 7800 med montering.

HIttade på bythjul.se Goodyear Ultragrip Extreme med SvF Memphis för 7600.

Har kollat runt lite på olika däcktester rörande båda däcken och båda har fått mycket god kritik.
Jag är inte någon fortkörare och det är väldigt sällan jag har bråttom någonstans även om jag gärna inte bromsar ner i skarpa kurvor mer än absolut nödvändigt.

Vilket däck är bäst av dessa två för vintern? Någon som har erfarenhet ifrån båda?

Tack på förhand!

MvH Peter

som jag skrev, men mitt inlägg togs tydligen bort..
kör på goodyear, det är kvalitetsdäck.
nankang är och föblir budget hur mycket du än har det på din bil.. jag körde med linglong på bilen, på torrt så var greppet sådär, på blött var de total katastrof..

mvh

Smålänning
7 887 Inlägg
26 oktober 2011
GoodYear.

Nankang och andra asiendäck är om inte livsfarliga, så nästan livsfarliga.

SEn beror det ju som sagt på, men vill du ha skoj så köp Goodyear, betydligt roligare att kunna lita på fästet smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

440 Inlägg
26 oktober 2011
Vilken storlek på hjulen gäller det? 16 tum?

12 086 Inlägg
26 oktober 2011
Vad som helst förutom Nankang typ tongue

537 Inlägg
26 oktober 2011
Ett_tingest skrev:
Ja jo jag är väl lite inne på det spåret med nu, läste någonstans om att Nankang SW7-XL egentligen är ett friktionsdäck som är dubbat. Så blir nog Goodyear, dock hade ju SvF Le Mans fälgen vart så mkt finare att ha men men man får ta vad man har råd med wink

precis, hellre fula fälgar och bra däck än fina fälgar och skitdäck smile

Sök