en kompis har en 945a med 225/45-17 och hans är sjukt spårkänslig när man kör i gupp/spår... jag som kör orginal däck på min tycker det är livsfarligt att köra hans för den slänger som fan, han har också gjort en inställning efter!
Måste vara sjukt jobbigt att köra med en sådan till vardags? Trafikfara nästan.
då skulle du testa min med 185/65-15 dubbfritt gissa om den är stadig i farter över 200
vid 210 så bangade jag då kändes det som att köra på is
en kompis har en 945a med 225/45-17 och hans är sjukt spårkänslig när man kör i gupp/spår... jag som kör orginal däck på min tycker det är livsfarligt att köra hans för den slänger som fan, han har också gjort en inställning efter!
Måste vara sjukt jobbigt att köra med en sådan till vardags? Trafikfara nästan.
då skulle du testa min med 185/65-15 dubbfritt gissa om den är stadig i farter över 200
vid 210 så bangade jag då kändes det som att köra på is
till vardags skrev han inte ofta man håller över 200 till vardags
Kan inte komma på vad måttet heter men om man breddar och lägger spacers påverkas skärningslinjen genom spindel i förhållande till centrum på hjulet ( någon vad heter detta) blir inte detta mått rätt kan man justera ihjäl en bil, den kommer alltid att uppföra sig oberäkneligt.
Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!
Nu har jag varit in till Volvo en gång till, denhär gången med original däck och dom har alltså inte gjort några justeringar utan bara fixat värdena (förra gången var skriv maskinen trasig) och så här ser värdena alltså ut:
Och så här ser däcken ut, i mina ögon pekar det ut väldigt mycket och mina funderingar är alltså om det verkligen ska vara så? jag har frågat flera och jag har fått uppfattningen att det ska vara toe-in (med undantag från vissa framhjulsdrivna bilar). Bilen går bra med original hjulen och mycket mer slängig med mina 235 däck, jag är fullt medveten o att den blir mer spårkännslig med dessa däck + 25mm spacers, det konstiga tycker jag är att det är toe-ut.
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
När det vänstra hjulet står helt rakt så ska det högra inte stå rakt längre, Det ska va större avstånd i framkant på fälgarna än i bakkant då det är positiv Toe inställning på denna bil. Typ + 3 tror jag de ska va.
Med de hjulen du har får du räkna med att bilen blir ostabil, att bilen dra då den inte är anpassad för spacers, breda däck och stora fälgar. Är den dessutom sänkt så blir det ännu värre.
De andra vinklarna på din bil går ej justera och de är förinställda för orginalhjul. Om du vill ha de riktigt så får du göra Camber och Caster vinklarna justerbara.
Värdena så ju bra ut, det ska ju va lätt negativ camber, men det borde va en synvilla för det är ju redan kollat ifall det är glapp i styrleder va? det är ju iaf grunden i och med hjulinställning