Mitsubishi Evo 2 Aktuator, wastegate, tryckklocka. Problem med laddet. Blir frustrerad!

thelittleone
9 november 2011 · 56 Inlägg

låter som ni har samma ladd, inte funderat på att ni inte kan ladda mindre me den wg klockan? tongue

H22
9 november 2011 · 176 Inlägg

Eller så e båda kass smile Ska testas nu framöver så man får någon ordning på detta! tongue

EvoTre Evo raggare
9 november 2011 · 386 Inlägg

Ge fan i o skruva på wastegate klockan, dra tillbaka dit den var. Byt ut din pysventil mot en dawes device eller motsvarande. Har testat ett fåtal pysventiler på min 3a, hade skenande och ostabilt ladd hela tiden smile Så byt ut den!

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed
H22
10 november 2011 · 176 Inlägg

Jo den är redan tillbaka, vaccum trycktestat, inga läckor, testat att köra utan pysventil också. samma historia! Problemet är inte pysventilen här. dags att trycktesta tryckklockan!.

Kommer köpa en ny tryckklocka oavsett. men finns olika PSI.  9, 11, 17.
17psi motsvarar ju ungefär 1.2bar vilket låter relativt bra... Eller ska jag skaffa mig en 11psi/0.75bar och använda pysventil?

_empe4_
10 november 2011 · 17 Inlägg

EvoTre, vars kan jag beställa den här Dawes Device?

thelittleone
10 november 2011 · 56 Inlägg

ta den 11 psi o kör me en pysventil smile så om du skulle vilja eller av någon anledning behöva så kan du ju sänka till 0.75 bar smile

EvoTre Evo raggare
10 november 2011 · 386 Inlägg

_empe4_ skrev:
EvoTre, vars kan jag beställa den här Dawes Device?

Beställde ifrån http://www.3barracing.com/ cool

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed
H22
25 december 2011 · 176 Inlägg

Sent att bumpa tåden kanske. men hade nere de mesta i motorrummet då jag även bytte kopplingen och kollade över allt annat samtidigt.

Kör med en orginal EVO III 16G big turbo, (OEM märkt). Tog och portade upp wg hålet säkert 3mm och numera inget skenladd. Fattar bara inte varför den började skenladda helt plötsligt då den aldrig gjort det innan. men men. problemet borta iaf!

Crille88
25 december 2011 · 1 353 Inlägg

är de 3tum på bilen? skenladd kan ibland orsakas av att avgastrycket blir så högt att wg-klaffen inte orkar öppna,
eftersom den inte skenladdade med gamla grenröret då de läckte så har du heller inte märkt av de förräns du bytte och fick de tätt smile
SKÖNT iaf att det har löst sig för dig big_smile

Seat Leon Cupra R "Limited Edition nr 496 av 799" (2018)
H22
25 december 2011 · 176 Inlägg

Har alltid varit 3" på den, och läckan i grenrör kom först efteråt, inget skenladd innan alltså. Den började skenladda direkt när orginal grenrör kom på igen, så detta var lite knepigt!

Ja verkligen gott att slippa det nu iaf! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang