4889
Sök

HJÄLP! Får ej loss spindellederna..

537 Inlägg
11 november 2011
ta en lagom stor hammare och slå på navet, altså på själva godset som leden sitter i. att försöka slå på själva leden hjälper oftast inte så särskillt mkt. hoppas du fattar vad jag menar.

Proud 350Z owner!
540 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
SAAB-Karlsson skrev:
ta en lagom stor hammare och slå på navet, altså på själva godset som leden sitter i. att försöka slå på själva leden hjälper oftast inte så särskillt mkt. hoppas du fattar vad jag menar.

Okej smile
Låter lite ologiskt men why not try!

451 Inlägg
11 november 2011
Som det ser ut på bilden tycker jag bara att du får sätta dig och borra ett tag

Sen ang länkarmen får du köpa en ny alt pressa in en ny spindelled, du måste iaf ta loss länkarmen från framvagnen för att göra de

Frågan e hur mkt du kmr skada länkarmen när du ska få ut den gamla

Lycka till

537 Inlägg
11 november 2011
Joxson skrev:
SAAB-Karlsson skrev:

Okej smile
Låter lite ologiskt men why not try!

låter väldigt logiskt tycker jag då vibrationerna som blir då oftast får leden att släppa smile

Proud 350Z owner!
540 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
Nu har jag meckat mera smile

Båda delarna av spindelleden är borta på höger sida nu, tack vare spindelledsavdragaren big_smile

Men då stötte jag på problem nr2 Eftersom att jag behövde utrymme för att använda avdragaren på vänstersidan var jag tvungen att ta bort drivaxeln där med. MEN den sitter också fast! Gah! Blir trött på detta! Det är inge kul att mecka om det inte går framåt!
Nåja, tips på det?

Jag har skruvat på muttern så att den ligger jämnkant med axeln så att jag kan dundra på med slägga. Men inte hjälper det. Tar i allt vad jag kan och det enda som händer är att axeln mår sämre och sämre i gängorna...

1 321 Inlägg
12 november 2011
Joxson skrev:
Nu har jag meckat mera smile

Båda delarna av spindelleden är borta på höger sida nu, tack vare spindelledsavdragaren big_smile

Men då stötte jag på problem nr2 Eftersom att jag behövde utrymme för att använda avdragaren på vänstersidan var jag tvungen att ta bort drivaxeln där med. MEN den sitter också fast! Gah! Blir trött på detta! Det är inge kul att mecka om det inte går framåt!
Nåja, tips på det?

Jag har skruvat på muttern så att den ligger jämnkant med axeln så att jag kan dundra på med slägga. Men inte hjälper det. Tar i allt vad jag kan och det enda som händer är att axeln mår sämre och sämre i gängorna...

Bytte drivknut på en japanare, suzuki baleno.
då fick jag använda en press till högra knuten på den..skruvas i hjulbultarna och som sedan pressar in drivknuten..

Kanske något liknande på denna?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

Proud 350Z owner!
540 Inlägg
12 november 2011
Trådstartare
Låter smart, får nästan ta och efterlysa sån! Vet du vart man kan hitta?
Låna av verkstad va? Någon aning om vad den heter?

1 277 Inlägg
12 november 2011
Kan även prova att värma på den biten då jag råkade ut för att det rostade fast, värrmde sen lät det svalna å sen bara knacka med slägga lite så föll den ut

1 321 Inlägg
12 november 2011
Joxson skrev:
Låter smart, får nästan ta och efterlysa sån! Vet du vart man kan hitta?
Låna av verkstad va? Någon aning om vad den heter?

Ja du...typ en avdragare till att lossa på bromstrummor...

Heter nog avdragare.. någon verkstad borde ha iaf..

1 321 Inlägg
12 november 2011

Sök