Audi vibrerar vid körning

fwd
27 november 2011 · 137 Inlägg

Tjena, var igår ute och körde några mil med min Audi a4 2.0TDIq -08.

Efter några skarpa kurvor i rätt hög fart så började bilen vibrera när man kommer upp mot 90-100 km/h. Det vibrerar mer desto fortare man kör.

Det är inga specifika vibrationer i ratten, utan känns mer som det är från framvagnen.

Någon som har någon idé vad det kan vara?

mvh smile

AEracing Servicetekniker
27 november 2011 · 160 Inlägg

Nyligen bytt till vinterdäck? Kanske ska kontrollera hjulbultarna så att inte en fälg sitter löst.

Kan vara nån bussning som är kass men då borde den inte vibrera egentligen.
Kan va en bromsskiva som blivit skev men då borde det vibrera mer i ratten än i bilen.

OG9-3 2.0T Sport Edition
fwd
27 november 2011 · 137 Inlägg

AEracing skrev:
Nyligen bytt till vinterdäck? Kanske ska kontrollera hjulbultarna så att inte en fälg sitter löst.

Kan vara nån bussning som är kass men då borde den inte vibrera egentligen.
Kan va en bromsskiva som blivit skev men då borde det vibrera mer i ratten än i bilen.

Har året runt däck, så kör på samma som jag gjort tidigare. Vibrerar ingenting när jag bromsar heller, enbart när jag gasar på och kommer upp i hastighet.

LeafBox Lat Perfektionist
27 november 2011 · 6 359 Inlägg

Tappat en balansvikt

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
jalmar
12 december 2011 · 57 Inlägg

Har samma problem, det hörs att något är fel i framvagnen. Men det vibrerar inget i ratten. Har precis bytt till nya vinterdäck och trodde att problemet skulle upphöra, men icke. Bilen ska in på framvagnsinställning på onsdag, får se om dom kan hitta något...

Lär av andras misstag
för du kan inte leva tillräckligt länge
för att själv hinna begå dem alla.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang